Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg rally 2008  (gelezen 16714 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Tuareg rally 2008
« Gepost op: 26-03-2008, 19:53 »
Binnenkort van start, maar waar kunnen we de vorderingen bijhouden?

Wie doen er dit jaar allemaal mee? Ik weet dat dr_Bean gaat, maar verder?? Wanneer begint het precies? Hoelang?
Met andere woorden, waar kan ik de info over deze rally vinden  :-*

Gevonden! Met een sms-serviceticker. Ben benieuwd hoe die bijgehouden gaat worden qua actualiteiten.

<a href="http://www.smsms.de/ticker/ticker1f.swf?user=rainer44" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.smsms.de/ticker/ticker1f.swf?user=rainer44</a>

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2008, 20:42 »
Op www.orangeteam.nl heb ik een foto album gemaakt Tuareg 2008 (http://www.orangeteam.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=1827). Vanuit mijn mobiel kan ik automatisch foto in dit album schieten. Het is de bedoeling dat ik iedere dag een paar foto's online zet voor mijn thuisblijvers. Maar jullie mogen natuurlijk ook kijken.

PS Vanuit Nederland werkt het verzenden vanuit mijn mobiel, maar ik weet natuurlijk niet of het ook vanuit Marokko werkt. Weet iemand of ik daar gebruik kan maken van GPRS?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2008, 22:39 »
Jep.. ik ben er bij:

startnummer 123
team EAO

motor: KTM LC8 950S 

Margot/Springwitch belt mij iedere avond (slechts 15ct per minuut) op mijn (marokko-)mobiel in Marokko en doet verslaggeving als eerste op forum.LC8.nl

direkte link: LC8 forum, Tuareg-Rally topic

vervolgens zal ze hier evt nog posten.

Ik rij weer mee met dank aan:


- team EAO  
- KTM Nederland
- WP Nederland
- ShockTherapie.nl
- Ceradure tandwielen


en natuurlijk Margot  :-X :-* en support van vele anderen waaronder velen van dit forum!
thanks!!!!  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2008, 22:58 »
even wat algemene informatie:

De rally start 30 maart en rijd tot 7 april. De start en de finish is in Almeria, vanwaar in twee dagen naar het duingebied van de erg Chebbi wordt gereden. Rond de Erg Chebbi worden drie dagen verreden. Daarna via een iets andere route weer terug naar Almeria. Dit zijn vooral routes door rivierbeddingen en stenige pistes.

Nederlandse teams rijden met Memotours of met de EAO. Diverse dakardeelnemers rijden mee. De hele deelnemerslijst is te bekijken op:

http://www.tuareg-rallye.com/


De memotours deelnemers lijst is te bekijken op www.memotours.nl

Bij de EAO is Daniel Willemsen de meest bekende deelnemer.

Dagelijks zal er net als vorig jaar op dit forum worden bericht door deelnemers die hun ervaringen telefonish doorgeven aan het thuisfront. De site van de orga is erg slecht voor het doorgeven van de standen etc.

goede rally gewenst allemaal

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2008, 14:50 »
Hee... nog een Tuareg 2008 draadje??

Wel... net als vorig jaar zal ik op mijn weblog verslag doen, Tuareg 2008 staat op
http://tuareg-rally.blogspot.com/

en het verhaal van vorig jaar staat nog gelinked via
http://www.vanwort.net

Dit jaar heb ik nummertje 34 en Memotours gaat mij van biefstukken, bier en ondersteuning voorzien....

Nog 2 nachtjes slapen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2008, 17:40 »
Gerben nu zo goed in vorm bent.. gaan voor de 1-2-3e plek hè...... :D
Maar vooral geniet allen en kom heel terug!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #6 Gepost op: 28-03-2008, 10:34 »
Ik ben er dit keer niet bij, jullie allemaal veel succes en vooral plezier!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #7 Gepost op: 28-03-2008, 11:26 »
Psies: plezier!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11352
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #8 Gepost op: 28-03-2008, 12:58 »
Wortel,

Veel plezier daar,
 
ik heb je weblog in één keer uitgelezen; je schrijft leuk!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #9 Gepost op: 29-03-2008, 22:47 »
Om 13.15 uur vertrok het grootste gedeelte van het team EAO vanuit Leunen in een busje richting Dusseldorf, Duitsland. Geen vertragingen en een voorspoedige landing in Almeria, Spanje. Inchecken in het hotel en daarna een hapje eten.

Dr. Bean kreeg te horen dat zijn motor in de vrachtauto olie aan het lekken is, dit ondanks eerdere speuracties die tot geen enkel resultaat hebben geleid, dit betekent dat hij morgen in de haven van Almeria aan de slag kan: op zoek naar de oorzaak en proberen het probleem op te lossen. Naast natuurlijk de gebruikelijke actie: inschrijven, roadbook plakken en technische keuring.
Duimen dat hij de oorzaak kan vinden en ook kan oplossen. 
Voorlopig kan hij maar 1 ding doen: zorgen voor een goede nachtrust.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #10 Gepost op: 30-03-2008, 12:22 »
Hallo allemaal, ook de Memodeelnemers zijn goed aangekomen in Almeria. Gisterenavond nog een 'last decent meal' met dikke biefstukken en heel veel gezelligheid. Vanmorgen rond half 12 zijn ze begonnen aan de voorbereidingen voor keuring, roadboeken plakken en andere hele belangrijke dingen. Veel hangen in de haven is het motto vandaag en dan inschepen voor de overtocht. gr. Jaqueline van Daele
ps Recente foto's op de blog van Marcel van Wort

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #11 Gepost op: 30-03-2008, 12:35 »
Zojuist Dr. Bean gesproken, hij was net aangekomen in de haven en had de motor geinspecteerd. Er lag geen plas van een liter olie onder de motor  ;D Maar hij kon nu wel goed zien waar de oorzaak zat en de oorzaak zit in een afdichtringetje op het punt waar de slang het blok in gaat. Dus...nu al bietsen in de haven  8) en dat is gelukt. Probleem is inmiddels verholpen.  :)
Nu is het een kwestie van inschrijven, roadbook plakken, kletsen en rondhangen.  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #12 Gepost op: 30-03-2008, 15:24 »
Fijn dat het verholpen is, goeie reis gewenst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #13 Gepost op: 30-03-2008, 20:03 »
Dr. Bean zojuist gesproken. De hele dag zon, lekker warm, maar wel veel wind. Dat maakte het lastig om een roadbook te plakken.

Zojuist zijn de motoren ingeladen bij het team van EAO en ze gaan een hapje eten in Almeria.

Zij blijven vanaf nu leven op de wintertijd van Nederland. Om 22.00 uur gaan ze aan boord van de boot en het is de bedoeling om morgenochtend om 7.00 uur aan te komen in Nador.

De planning is licht aangepast: start om 10.30 uur in Nador voor dag 1.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Tuareg rally 2008
« Reactie #14 Gepost op: 30-03-2008, 20:30 »
Gelukkig eindelijk opgelost!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!