Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs  (gelezen 60833 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Gepost op: 11-06-2013, 21:34 »
2014 is het jubileumjaar van Allroadmaniacs. Dat laten we niet zomaar voorbij schieten. We willen in ieder geval één groots evenement organiseren, en wel één die terug gaat naar de oorsprong van het forum; Allroadtour Finland.
Om het niet alleen voor ons zelf te organiseren zijn we benieuwd hoeveel interesse er eigenlijk voor zou zijn. En daarvoor starten we dus deze poll.

Wat zijn we van plan?? (in ieder geval op dit moment, het is nog een eind weg, dus de plannen kunnen nog flink overhoop gehaald worden)
Citaat van: member
Allroad Tour Team is a group of friends and touring enduro enthusiasts who are also organizing trips for other same minded riders. There are nine members in the team.

Traditionally Allroad Tour takes place in the area of Kainuu and Lapland because of the dense network of forest roads there. The severe northern nature and harsh landscape are key elements of the trip as well.

All the team members have plenty of experience of acting outdoors, camping and of course riding on gravel roads. We all have empirically learned what it is to operate in remote areas where there are no shops, gas stations and services next to you. For this reason it is clear that enjoying and respecting the nature is the only way to act for all of us.

Zoiets dus....

Wanneer zijn we van plan te gaan?
Natuurlijk als de muggenkolonies de lucht goed bevolken  ;D, of te wel 28 juli zien we je graag in Helsinki. De 29e rijden we een etappe van 700 kilometer asfalt naar het noorden met als doel Suomussalmi. Vanaf de 30e gaan we een dag of zeven voornamelijk gravel rijden, we gaan nog op zoek naar de leuke en af en toe uitdagende paadjes maar het doel is wel om er een enerverende rit van te maken.

Voor wie organiseren we het?
Uiteraard voor onszelf  :-*, maar jullie mogen ook wel mee. Het is een Allroadtour, dus de doelgroep is ook daadwerkelijk allroadmotoren. Je moet er ook wat bagage op kunnen knopen (tent, slaapzak en wat je nog meer nodig denkt te hebben) en een "redelijke" actieradius hebben (benzinepompen zijn schaars in het noorden, en als ze er zijn hebben ze niet altijd benzine voorradig).

Hoe denken we het te organiseren?
Afhankelijk van het aantal deelnemers zijn er verschillende opties. Erg low budget: iedereen regelt alles lekker zelf, je krijgt de overnachtingsplekken en de route aangeleverd, de offroad dagen rij je in groepjes, eten en drinken regel je zelf.
Een andere optie is bv de luxe opties: je levert je motor in (locatie in Nederland), je vliegt naar Helsinki, je rijd ook weer in groepjes maar ontbijt en diner zijn geregeld. Motorvervoer terug is ook geregeld (vanaf Helsinki).
Uiteraard zijn er nog meer mogelijkheden, we horen graag van jullie wat interessant zou zijn om samen tot een leuk evenement te gaan komen.
Om de familie er ook een beetje bij te kunnen betrekken kan je ook bedenken om je partner met kinderen van bivak naar bivak te laten rijden. Je houd wel je bagage op de motor maar na afloop van het evenement kan je gewoon lekker verder op vakantie.

Wat gaat het kosten?
Dat weten we nog niet, afhankelijk van de animo en de invulling van het evenement kunnen we een prijs gaan bepalen. We proberen veel lokaal te regelen maar het is nog onduidelijk hoeveel medewerking we gaan krijgen.

Wat willen we van jullie?
In ieder geval je stem in de poll zodat we weten waar we mee bezig zijn. Daarnaast ook graag ideeën voor de overige invulling, we zien hier graag een open discussie voor ontstaan.

De "organisatie" heeft al wat brainstormavonden achter de rug, het evenement gaat zeker door! (desnoods met twee deelnemers  8) )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #1 Gepost op: 11-06-2013, 21:50 »
JAAAAA Lijkt me hartstikke leuk!!
Ik ga ZEKER mee!
(dan zijn we nu officieel met twee deelnemers)
 ;D   ;D 
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #2 Gepost op: 11-06-2013, 21:52 »
GAAAAAAFFFFFF, altijd al es naar Finland gewild  :)
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #3 Gepost op: 11-06-2013, 22:03 »
Ikke in principe ook wel :D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #4 Gepost op: 11-06-2013, 22:18 »
Wow, mooi jubileum.
Ga dit zeker in mijn plannen meenemen.
 
Groet Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #5 Gepost op: 11-06-2013, 22:36 »
Het is in ieder geval een heel leuk idee. Misschien goed te combineren met de Noordkaap, toch een klassieker. Ik ga hier eens even op broeden.

Begrijp ik goed dat het een week lang van kampeerplek naar kampeerplek gaat?

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #6 Gepost op: 11-06-2013, 22:46 »
Gaaf. denk alleen dat de financieen de doorslag gaan geven

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #7 Gepost op: 11-06-2013, 22:48 »
heel leuk idee! Lijkt me heel leuk maar is als altijd een afweging tussen geld en tijd ..


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #8 Gepost op: 11-06-2013, 23:04 »
Tof! Ala wyoa heeft mijn voorkeur.
Maak de routes maar flink uitdagend!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #9 Gepost op: 11-06-2013, 23:51 »
Het is in ieder geval een heel leuk idee. Misschien goed te combineren met de Noordkaap, toch een klassieker. Ik ga hier eens even op broeden.
Begrijp ik goed dat het een week lang van kampeerplek naar kampeerplek gaat?
Precies Noordkaap heb ik er in 2002 ook achteraan geplakt en door Noorwegen weer terug naar het zuiden. Prachtige reis!
 
De bedoeling is inderdaad om van kamp naar kamp te rijden, die kampen willen we zo goedkoop mogelijk houden. Bijvoorbeeld door midden in het bos te gaan wildkamperen (is toegestaan in Scandinavië), of overnachten in 'gemeentelijke groepsvoorzieningen' die ze daar vaak hebben, enz. Maar dat zijn zaken die allemaal nog moeten worden ingevuld. Daarvoor hebben we jullie inbreng nodig en een beeld van hoe groot de groep wordt.
Vandaar dit topic, dus kom maar op met de ideeën!
 
Tof! Ala wyoa heeft mijn voorkeur.
Maak de routes maar flink uitdagend!
wyoa komt inderdaad best in de buurt van wat we van plan zijn. Veschil met Portugal is de uitgestrektheid van Finland, dat levert wat uitdagingen op waarvoor we misschien wat moeten verzinnen.
 
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #10 Gepost op: 12-06-2013, 06:56 »
Wat is daar te zien behalve bossen en meren  :D


Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #11 Gepost op: 12-06-2013, 07:10 »
Wat is daar te zien behalve bossen en meren  :D



En van die sjabbie blokhutten... ;D

Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #12 Gepost op: 12-06-2013, 07:48 »
Wat is daar te zien behalve bossen en meren  :D




Knappe Finse vrouwen?? Duur bier met normaal alcoholpercentage? Goedkoop bier vergelijkbaar met water? Vergeet de muggen niet :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #13 Gepost op: 12-06-2013, 08:28 »
wat tof! en nog in de schoolvakantie ook, ik ben van de partij

Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1378
Re: Finlandtour 2014 - 10 jaar Allroadmaniacs
« Reactie #14 Gepost op: 12-06-2013, 09:47 »
Wat is daar te zien behalve bossen en meren  :D   

Ach niet zo heel veel..
Voornamelijk dit soort vervelende dingen.  :D
 

 
 
 

 
 
 
Atic#1007,  TCN#397