Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 892335 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2715 Gepost op: 16-09-2014, 20:33 »
Wat is lang en wat is kort? Heb 9 pulsen van een halve seconde. TPS is trouwens 6 korte pulsen volgens de manual
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2716 Gepost op: 16-09-2014, 21:20 »

Wat is lang en wat is kort? Heb 9 pulsen van een halve seconde. TPS is trouwens 6 korte pulsen volgens de manual

[/size]
[/size]Wat is lang en wat is kort...geen idee van eigenlijk, goede vraag.
[/size]9 keer lang is echt het volgende hoor: Throttle valve position not plausible;
[/size]6 keer kort: Input signal from throttle valve sensor too low/high
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2717 Gepost op: 16-09-2014, 22:18 »
http://www.manualslib.com/manual/90448/Ktm-690-Enduro-Eu.html?page=146#manual

Die pagina zegt 9 briefly = Input signal from pressure sensor of induction manifold too
low/high

Maar ook: FI warning lamp (MIL) flashes 9x long = Throttle valve position not plau-
sible

Deze gast: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=653492&page=69
Had geloof ik ook de negen flash,  alleen als zijn boordspanning boven de 14.5volt kwam.  Nieuwe spanningsregelaar heeft het geloof ik opgelost

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2718 Gepost op: 17-09-2014, 14:57 »
Ik heb 9x lang dus tps sensor.  Maar ik vermoed idd een probleem met de spanningsregelaar. Ik kan de storing eenvoudig resetten door het contact een keer uit en aan te schakelen.  Er lijkt ook een verband te zijn met de temperatuur.  De eerste keer trad het op na een tijdje voortgekeuteld te hebben achter een vrachtwagen in de stad. Ga eens kijken of ik er wat meer rijwind op kan krijgen.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2719 Gepost op: 17-09-2014, 19:57 »
Idd ooit gelezen dat een kaduuke spanningsregelaar hele vreemde fouten kan geven. Die KTM dealer heeft er vast wel een liggen om te proberen toch?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2720 Gepost op: 18-09-2014, 11:27 »
Ik rijd er mee door en zoek het thuis wel uit.  Vandaag geen probleem.  Het is hier koeler dam in NL
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2721 Gepost op: 20-09-2014, 11:05 »
Gisteravond de kappen van de ktm gehaald en de zand (eronder) eraf gewassen. Tevens sterkere tankbouten gemonteerd en luchtfilter schoongeblazen. Nu heb ik wel een paar vragen erbij:


1. Wat doet deze zwarte stekker hier? hangt los te bungelen in de drek:



2. Dit type (papieren) filter werkt niet zo goed, zat wat zand/stof onder in de filterbak. Ik heb nu wat vaseline op de montagevlakken gedaan maar ik zag laatst iets van schuimfilters op inet, welke kan ik het beste monteren?





3. Zit de uitlaat alleen maar vast bij de cilinder en in de demper (geschoven)? ik vind het zo geen heel erg solide ophanging. Mis ik een ophangoog in de header misschien?


4. Waar loopt de bedrading van de achterknipperlichten? de vorige eigenaar heeft ze eraf gehaald n.l. Is dit de stekker waar een kabel naar de achterkant in moet misschien? (paars, geel, zwart) edit: effe multimeter erbij gepakt, witte stekker is voor knippertjes

Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2722 Gepost op: 21-09-2014, 14:24 »
Die stekker is van iets dat we in Europa niet hebben (milieu spul).


Schuimfilter van Uni of via Touratech.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2723 Gepost op: 21-09-2014, 14:27 »
ik heb nog een paar schuimfilters liggen
en nog veel meer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2724 Gepost op: 21-09-2014, 16:29 »
over lekkage langs het luchtfilter: http://ktm690.info/index.php/690_Hall_of_Wisdom#Air_Filter_Leakage





Post Merge: 21-09-2014, 20:43
Vervolg van het KTM LC4-50 project: http://www.lc450dakar.com
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2725 Gepost op: 21-09-2014, 21:12 »
ik heb nog een paar schuimfilters liggen
en nog veel meer


You've got mail Peet!
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2726 Gepost op: 22-09-2014, 10:49 »
member: heb je de tankbouten van Rally Raid Products? Of van die Servier?


Zaterdag op de terugweg vanuit Frankrijk, na uren op de snelweg met tempo 130, bleek dat de bovenste bout a.d. rechterkant ... er uit was getrild!! Altijd nog beter dan afgebroken natuurlijk. Maar heel ... uh... verassend.


Behalve dat en het FI-geneuzel deed de brommer het goed: 3436km in 7 dagen volgens m'n GPS. Zelfs de terugweg, bijna 1100km op 1 dag met grotendeels snelweg viel me niet tegen: ik stapte vrij monter af.


Meer asfalt en minder onverhard (hooguit 30km ipv 300km) dan ik gepland had. De Metzeler Enduro 3 Sahara doen het op asfalt echter prima dus ik heb me zeker wel vermaakt.


Tussen Grenoble en Briancon; Col du Lautaret

https://www.google.nl/maps/@45.0335222,6.4030691,3a,75y,246.73h,86.04t/data=!3m4!1e1!3m2!1sw7-5bBNb6r8s15F8fdBxlw!2e0


Col de Parpaillon



met het tunneltje

https://www.google.nl/maps/place/Col+du+Parpaillon,+04530+La+Condamine-Châtelard,+Frankrijk/@44.486741,6.6470302,2904m/data=!3m2!1e3!4b1!4m2!3m1!1s0x12cc966b7060602f:0x1dc5d437fc55992b

KTM dealer in Grenoble (mooie zaak, goeie service)


Col de Rousset (Centraal Massief)

https://www.google.nl/maps/place/660+D518,+26150+Chamaloc,+Frankrijk/@44.8382095,5.397304,722m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!1m2!2m1!1scombe+laval!3m1!1s0x12caca811ac23e1f:0xf037a9aea402fc79

Comb Laval (Centraal Massief op de terugweg)




https://www.google.nl/maps/place/D76,+26190+Saint-Jean-en-Royans,+Frankrijk/@45.0050081,5.3297352,720m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!1m2!2m1!1scombe+laval!3m1!1s0x478aa4994f2d9a47:0x4c3842fd8d259250




uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2727 Gepost op: 22-09-2014, 12:19 »
Idd, centraal massief is ook erg mooi. Nog oorzaak van FI problemen gevonden?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2728 Gepost op: 22-09-2014, 12:34 »
1e verdachte is dus de spanningsregelaar. Terugweg bv. geen last gehad want continue door kunnen rijden dus veel rijwind => voldoende koeling.


Ga kijken of ik 'm een ander plekje kan geven. Evt. een andere kopen 2e hands.

Moet zeggen dat ik er op het moment dat het zich openbaarde bijzonder sterk van baalde en hevig terug verlangde naar m'n Tenere. Enig excuus voor de KTM is dat de regelaar niet op de plek zit waar hij af fabriek zou moeten zitten:





en er zit nu een tank boven. Maar zelfs op de originele plek (een paar centimeter hoger) zit het ding onder een kuipdeel en achter de radiator in de warme lucht. Lijkt me niet de meest ideale plek. Ook jammer dat er heel wat foutcode's zijn maar niet voor een boordspanning die niet correct is, terwijl dat een hoop ellende kan veroorzaken en een indicatie is dat er elektrisch iets niet goed is (denk ook aan acculaadproblemen).


Dit geintje heeft er mede voor gezorgd dat ik de passen die ik wilde rijden en waarvoor ik gekomen was niet heb kunnen rijden. Een betrouwbare motor is wat mij betreft wel voorwaarde voordat ik besluit om in m'n eentje, zonder technische ondersteuning een onverharde bergpas op te rijden. In noodbedrijf loopt de motor weliswaar nog, maar de gasaanname is zo beroerd dat je niet goed kunt doseren en dat kan op een haarspeld-keien-pad het verschil zijn tussen omhoog komen of omkiepen...

Heb al eerder gezegd dat de KTM 690 niet de motor is waar ik een wereldreis mee zou gaan maken... Ben er desondanks wel mee thuis gekomen, dat dan weer wel.


Het alternatief ziet er zo uit:



... die is wel probleemloos de schrotterpistes op geweest...

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2729 Gepost op: 22-09-2014, 13:03 »
Het zit niet in de plek waar hij gemonteerd is, maar in het type wat KTM toepast. Er zijn goede alternatieven in de handel, zie ook hier: http://ktm690.info/index.php/Electrical