1e verdachte is dus de spanningsregelaar. Terugweg bv. geen last gehad want continue door kunnen rijden dus veel rijwind => voldoende koeling.
Ga kijken of ik 'm een ander plekje kan geven. Evt. een andere kopen 2e hands.
Moet zeggen dat ik er op het moment dat het zich openbaarde bijzonder sterk van baalde en hevig terug verlangde naar m'n Tenere. Enig excuus voor de KTM is dat de regelaar niet op de plek zit waar hij af fabriek zou moeten zitten:
en er zit nu een tank boven. Maar zelfs op de originele plek (een paar centimeter hoger) zit het ding onder een kuipdeel en achter de radiator in de warme lucht. Lijkt me niet de meest ideale plek. Ook jammer dat er heel wat foutcode's zijn maar niet voor een boordspanning die niet correct is, terwijl dat een hoop ellende kan veroorzaken en een indicatie is dat er elektrisch iets niet goed is (denk ook aan acculaadproblemen).
Dit geintje heeft er mede voor gezorgd dat ik de passen die ik wilde rijden en waarvoor ik gekomen was niet heb kunnen rijden. Een
betrouwbare motor is wat mij betreft wel voorwaarde voordat ik besluit om in m'n eentje, zonder technische ondersteuning een onverharde bergpas op te rijden. In noodbedrijf loopt de motor weliswaar nog, maar de gasaanname is zo beroerd dat je niet goed kunt doseren en dat kan op een haarspeld-keien-pad het verschil zijn tussen omhoog komen of omkiepen...
Heb al eerder gezegd dat de KTM 690 niet de motor is waar ik een wereldreis mee zou gaan maken... Ben er desondanks wel mee thuis gekomen, dat dan weer wel.
Het alternatief ziet er zo uit:
... die is wel probleemloos de schrotterpistes op geweest...
HJ