Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Positief in het nieuws  (gelezen 2417 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 226
Positief in het nieuws
« Gepost op: 22-05-2015, 18:29 »


Purmerend: motorcross is ook recreatie

De actie van raadslid Henk Heida (Leefbaar Purmerend) om maatregelen te nemen tegen het gecross met motoren in het Beusebos, lijkt geen succes. De kwestie kwam deze week ter sprake tijdens de vergadering van de commissie stedelijke ontwikkeling en beheer, maar een meerderheid van de Purmerendse raadsleden maakt zich niet druk om de crossmotoren in het natuurgebiedje.
 Door Robert Jan van der Woud - 21-5-2015, 21:59 (Update 21-5-2015, 22:08) 

Geen verbod voor motoren in het Beusebos
 


Al eerder kaartte Heida de zaak aan in een brief met schriftelijke vragen aan het college. Uit de antwoorden bleek dat burgemeester en wethouders niet van plan zijn om maatregelen te treffen waarmee het Beusebos in de Kom van de A7 wordt afgesloten voor gemotoriseerd verkeer.

Reden voor het raadslid van Leefbaar om de kwestie woensdagavond aan te kaarten tijdens de vergadering van de commissie stedelijke ontwikkeling en beheer. Daar vond hij enkele medestanders, met name de fracties van GroenLinks, D66 en Trots.

Opdonderen

Van die laatste fractie had Harry Poppelier persoonlijk een aanvaring gehad met een motorcrosser toen hij zijn hond in het Beusebos uitliet. ,,Ik kreeg te horen dat ik moest opdonderen.’’

Heida voerde aan dat het crossen met motoren ook volgens de Algemene Plaatselijke Verordening verboden is in het Beusebos. Dat bracht de meeste partijen echter niet op andere gedachten. Als er mensen willen wandelen, fietsen of brommen, moet dat kunnen, vond Annemiek Nuijens (CDA). ,,Zolang er geen gevaarlijke situaties ontstaan.’’

Crossen is evenals wandelen en vissen iets wat in een recreatiegebied past, waren andere partijen van mening.

Politie

En wethouder Mario Hegger gaf nogmaals aan dat hij er geen reden in zag om in te grijpen. ,,Er wordt daar heel af en toe gecrosst’’, wist hij. In een paar gevallen heeft dat tot geluidsoverlast geleid. ,,De politie heeft hen toen gesommeerd te stoppen.’’ Maar voor het overige ontstaan er geen gevaarlijke situaties.

,,Er komen ook wel eens jongeren met hun auto’s het Beusebos in om te chillen en wat te drinken. De politie heeft liever dat het daar gebeurt dan in een woonwijk. Dus wij gaan geen stappen ondernemen om het bos af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer.’’
.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Positief in het nieuws
« Reactie #1 Gepost op: 22-05-2015, 19:19 »
Mooi ! Zo moeten er meer gemeentes komen !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 594
Re: Positief in het nieuws
« Reactie #2 Gepost op: 22-05-2015, 19:50 »
Op zich frappant dat de partij welke hun mond vol heeft over tolerantie het minst tolerant blijkt te zijn. NIMBY

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Positief in het nieuws
« Reactie #3 Gepost op: 25-05-2015, 14:51 »
Mooi! Niet alles hoeft van bovenaf bepaald te worden. Meer vrijheid en minder regels+bemoeilust please..
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Positief in het nieuws
« Reactie #4 Gepost op: 25-05-2015, 16:55 »
goed om te weten dat ik daar gewoon mag komen, je voelt je op de motor sowieso overal in overtreding als je ergens off-road komt. Soms test ik wel eens wat daar omdat in de rest van Noord-Holland bijna niets te vinden is. Voor zover ik weet is alleen de Kuil een gedoog gebied.


Ik ben daar wel eens zeer agressief benaderd door een hondenuitlater die dit "natuurgebied" (het is zo groot als een postzegel en omringt door snelweg afritten.. ) voor zich zelf claimde. Ik weet niet of het die Poppelier was uit onderstaand bericht maar erg aardig was ie in ieder geval niet, er was geen gesprek mee te beginnen..


en dat terwijl ik op een voor de weg goedgekeurde motor rijdt met standaard uitlaat.. en veel rekening houdt met anderen in de buurt.. ja en een exc lijkt op een cross motor....




Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Positief in het nieuws
« Reactie #5 Gepost op: 25-05-2015, 18:23 »
Handig dat het in het nieuws is !
Ga daar ook eens proberen, wist die plek niet.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Positief in het nieuws
« Reactie #7 Gepost op: 27-10-2017, 20:43 »
Mijn buurman heeft een you-tube kanaal https://www.youtube.com/channel/UCg9zokrGZRlfXWHtk0sCc8w

het lijkt hem leuk om een een ritje met ons mee te rijden, mooi positief kansje denk ik.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007