Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: repatriëring van de motor: welke verzekering?  (gelezen 17686 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2014, 20:07 »
Buiten het forum om is mij nog diverse informatie aangereikt, waaruit ik opmaak dat ook bij andere dan genoemde verzekeringen bezuinigd wordt op de dekkingen van pechhulp en repatriëring.


Ik ben van plan om lid te worden van Auto Club Europa (ACE).
Hun service komt het dichtste in de buurt van mijn wensen.
Een van de belangrijkste wensen was repatriëring van mijn ijzeren paardje.
ACE belooft dit te doen binnen Europa als het voertuig uitvalt door pech of ongeval, en niet binnen 3 dagen gerepareerd kan worden. Er is geen maximum aan de repatriëringkosten; alleen mag het voertuig niet total loss zijn (d.w.z. de geschatte reparatiekosten mogen niet hoger zijn dan de aanschafwaarde van een gelijkwaardig voertuig).


Ik sluit mijn onderzoekje af. Het was niet allesomvattend, maar het resultaat valt me behoorlijk tegen. In alle pechhulpverzekeringen en lidmaatschappen zit veel dekking die ik niet nodig heb of waar ik al elders voor verzekerd ben. En de dekking die ik zocht was maar moeizaam te vinden.


Verdere bijdragen op dit onderwerp zijn natuurlijk nog steeds welkom.


Ter informatie voor de wereldreizigers:
Het Duitse Mobil.org biedt ook repatriëring vanuit landen buiten Europa. Wel met een maximum van 2560 Euro, maar een motor kun je voor dat bedrag waarschijnlijk een heel eind verschepen.


Wat win je er dan mee? Stel ze waarderen een motor op 1500euro, daar zit je al gouw aan als je bv je voorvork dubbel hebt zitten? Hoeveel verschilt dit dan met bv anweb?

Eigenlijk willen die maatschappijen dus gewoon dat je een dure/nieuwe motor koopt (waar mogenlijk wel minder pech mee kan komen, al is dit bij auto's een beter kloppende regel misschien dan bij motoren).
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2014, 21:15 »
Wat win je er dan mee? Stel ze waarderen een motor op 1500euro, daar zit je al gouw aan als je bv je voorvork dubbel hebt zitten? Hoeveel verschilt dit dan met bv anweb?

Eigenlijk willen die maatschappijen dus gewoon dat je een dure/nieuwe motor koopt (waar mogenlijk wel minder pech mee kan komen, al is dit bij auto's een beter kloppende regel misschien dan bij motoren).


Wat win ik ermee:
De aanleiding van dit verhaal waren 2 gevallen in de laatste jaren dat mijn motor uitviel:
- Geleider van de nokkenasketting gebroken
- Remklauw van de voorrem defect
Eerste keer bij Groningen. Die k*-verzekering kwam in het weekend niet in actie omdat ze de de SOS-centrale niet goed ingelicht hadden. Later is mij vergoeding betaald voor het transport wat ik zelf geregeld had.
De tweede keer was ik bijna thuis en ben ik maar doorgereden zonder rem, maar dat wil je zeker in het buitenland natuurlijk niet.
Maar het gaat me om ver van huis: als zoiets gebeurt in de uithoeken van Europa is dat waarschijnlijk niet in enkele dagen te repareren.
Met mijn huidige verzekering en met andere Nederlandse verzekeringen wordt mijn moto in deze gevallen niet gerepatrieerd, want de kosten van repatriering zijn hoger dan de restwaarde van het voertuig. Volgens de voorwaarden van de ACE wordt er wel gerepatrieerd, want het voertuig is niet total loss.
Maar ook hier zijn grenzen, zoals je met je voorbeeld aangeeft. Alleen zijn de grenzen dus verlegd.
Deze winst moet je afwegen tegen de premie.


Of, zoals eerder voorgesteld: neem het risico zelf en regel het vervoer dus ook zelf in dergelijke gevallen.
Voor de terugreis van jezelf is er waarschijnlijk al dekking via de reisverzekering en voor de motor kan het mogelijk goedkoper als je deze niet al binnen enkele dagen thuis hoeft te hebben.

Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2014, 14:39 »
Je wilt nu lid worden van ACE.

Welke verzekeringen/lidmaatschappen, ga je nu dan beeidigen?

Vele van ons hebben een auto en motor.

De een heeft een nieuwe auto en nieuwe motor
de ander heeft een oude auto en oude motor
en alles wat er tussenzit.

Nu zijn er zaken die worden op naam (persoon) geregeld, voor het gezin.
Andere zaken weer op het kenteken.

Zijn lid van ANWB, KNMV of anders, voor Nederland met wel niet woonplaats.

Ben je hier nu niet meer lid van.

Dekt nu ACE dan alles auto en motor, op naam of op kenteken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #33 Gepost op: 27-02-2014, 17:08 »
Hallo Gerald,
In dit topic ging het me vooral om de repatriëring (en pechhulp onderweg kan ook wel handig zijn).
Persoonlijk had ik het liefste een simpele aanvullende pechhulp/repatrieringsverzekering voor het buitenland.
Maar dat is er niet. Dus ik moet een verzekering nemen waar van alles bij zit dat ik eigenlijk niet nodig heb of al via een andere weg heb.
Want ANWB of soortgelijk heb ik al heel lang niet meer en ook nooit gemist, maar ik moet er bij zeggen dat we zelden met de personenauto op vakantie gaan in het buitenland. En daarvoor lijkt het me wel nuttig.
Door lid te worden van de ACE krijg ik er dus een "ANWB" bij. Want het lidmaatschap is persoonlijk; geldt dus voor al je voertuigen. En ook voor je partner en minderjarige kinderen.
Zie https://www.ace-online.de/


Verder nieuws over dit onderwerp:
Wij gaan dit voorjaar naar de Balkan, en wel eerst een heel eind met de moto op de aanhanger.
De Europeesche schrijft daarover in de voorwaarden, dat pechhulp verzekerd is voor de motor:
"mits daarmee vanuit de woonplaats in Nederland de reis wordt gemaakt"
Bij navraag blijkt dit ook te gelden bij transport op een aanhanger, maar mijn reisgenoot gaat deze schriftelijke bevestiging toch wel goed bewaren.

Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11346
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2014, 07:41 »
Ik ging met vrienden met de aanhanger en drie motoren naar de Pyreneeen, met mijn leaseauto ervoor.

Auto (keurige diesel) zat in de laatste drie maanden van het leasecontract. Versnellingsbak wilde niet meer in D en we stonden stil en konden niet meer weg. We konden niet geholpen worden want de verzekering voor repatrouillering was opgezegd!

Conclusie: sommige werkgevers/leasemijen zetten in het laatste deel van het leasecontract de repatrouillering buitenland uit!

Ik weet 't, het lijkt een luxeprobleem, maar het zal je maar overkomen!

Uiteindelijk zijn we zelf het versnellingsmechanisme maar gaan openmaken met een Leatherman en konden we de bak weer rijdend krijgen ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #35 Gepost op: 24-10-2014, 22:43 »
Draadje oprakelen.
Had jij nog iets afgesloten Matje voor deze vakantie?
De ANWB gaat ook moeilijk doen en de prijs gaat omhoog van hun pakket.
gr Marco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #36 Gepost op: 25-10-2014, 10:09 »
Ik heb een KNVB motorverzekering inclusief repatriëring (gratis) maar dat geld dacht ik alleen voor Europa.

Ik ben al eens gerepatrieerd en heb mezelf een keer total loss gereden inc veel schade en alles is echt heel bevredigend opgelost toen, op een dag belde de de KNMV zelfs of ik er zeker van was dat ik klaar was met fysio (na meer dan 40 behandelingen).

Niets dan lof voor de KNMV motorverzekering
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #37 Gepost op: 25-10-2014, 11:43 »
Ik heb een KNVB motorverzekering inclusief repatriëring (gratis) maar dat geld dacht ik alleen voor Europa.

Ik ben al eens gerepatrieerd en heb mezelf een keer total loss gereden inc veel schade en alles is echt heel bevredigend opgelost toen, op een dag belde de de KNMV zelfs of ik er zeker van was dat ik klaar was met fysio (na meer dan 40 behandelingen).

Niets dan lof voor de KNMV motorverzekering


Heb je brief gelezen die laatst verstuurd is? 29 juli 2014. Beeindiging verband tussen alianz en knmv, europa dekking vervalt dus per 1 september! Dit was overigens de aanvullende verzekering (niet gratis) en lidmaatschap heeft alleen NL dekking voor je motor!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #38 Gepost op: 25-10-2014, 13:20 »
Ik heb voor ik naar Finland ging contact gehad en de repatriering gold ook voor Finland, die samenwerking is idd beeindigd maar ze hebben wel een andere partner dacht ik
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 678
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #39 Gepost op: 25-10-2014, 14:36 »
Appie heeft de motoren verzekerd bij Achmea/ Centraal beheer  Europa. Ook vervangend vervoer uitgebreid pakket, zoals bij de auto. Hij is zeer te vrede. Voor verdere landen krijgt hij niet meer te jong

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #40 Gepost op: 25-10-2014, 20:32 »
Ik heb voor ik naar Finland ging contact gehad en de repatriering gold ook voor Finland, die samenwerking is idd beeindigd maar ze hebben wel een andere partner dacht ik
(aldus wat ik begrijp uit de brief)
Oude situatie: Lidmaatschap met gratis NL dekking, eu dekking moest je bij betalen.

Nieuwe situatie: Lidmaatschap met NL dekking.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #41 Gepost op: 28-10-2014, 11:28 »
Draadje oprakelen.
Had jij nog iets afgesloten Matje voor deze vakantie?
De ANWB gaat ook moeilijk doen en de prijs gaat omhoog van hun pakket.
gr Marco


Zoals eerder gemeld heb ik in mei de verzekering bij de Duitse ACE afgesloten.
Ten behoeve van de Balkanreis kort daarna. En hopelijk nog diverse andere toekomstige reizen.
De communicatie met hen over mijn vragen als Nederlander was prima.
Maar verder heb ik ze nog niet nodig gehad (misschien moet ik ze toch eens bellen als ik weer eens een lekke band heb?)
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #42 Gepost op: 30-10-2014, 21:42 »
Leistungsprofil:

leistungsprofil pdf

Schaden am Fahrzeug:
- Reparatur sofort oder
- Transport zur nächsten Werkstatt
- und / oder ggfs. Fahrzeug bergen

"Kann der Defekt nicht vor Ort behoben werden oder ist Ihr
Fahrzeug nicht mehr fahrbereit, schleppt es der ACE zur
nächstgelegenen Marken-Werkstatt ab. Dafür übernimmt der
ACE die Kosten bis zu einer Fahrstrecke von 75 km im Inland
oder 100 km im Ausland. Müssen Gepäckstücke oder Ladung
gesondert abgeholt werden, tragen wir den Aufwand bis zu
155 €. Falls eine Reparatur nicht mehr möglich ist, bringen wir
Ihr Fahrzeug zur Altauto-Annahmestelle"

Bedeutet: Auto oder Motorrad mehr als 100 km nach Hause bringen - nein.


Edit: naforumplaatsing
Even hieronder verder lezen stonden nog meer stukjes bij,  Matje zijn comments.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #43 Gepost op: 30-10-2014, 21:53 »
Dat ga ik verder uitzoeken. Want ik weet zeker dat er wat anders stond toen ik deze verzekering afsloot.
Wordt vervolgd.


je link werkt overigens niet. Waar heb je dat document vandaan?

Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: repatriëring van de motor: welke verzekering?
« Reactie #44 Gepost op: 30-10-2014, 22:59 »
link aangepast

van de site van ace

verwijs je ook even door naar dat groene forum!