Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Negatieve publicaties in de pers  (gelezen 205893 keer)

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1005 Gepost op: 02-11-2018, 12:34 »
Zou dat zo vlot kunnen, denk je... :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1006 Gepost op: 02-11-2018, 13:51 »
Ik snap het nog niet helemaal met die borden, de wet uit 1932 en openbare paden:

Als het eigen terrein is van natuur monumenten of whatever (hier bijvoorbeeld utrechts landschap), dan mogen ze toch afsluiten wat ze willen en borden plaatsen zoveel ze willen.

Bovendien: Hier in het buitengebied worden zelfs door particulieren verbodsborden geplaatst, en het is niet meer na te gaan wanneer een bord door de gemeente of door een particulier wordt geplaatst. Maar het is wel duidelijk dat als je daar voorbij gaat rijden dat je dan een boete krijgt.

Hoe zit dat dan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1007 Gepost op: 02-11-2018, 13:59 »
Het bericht is ook voor mij in het geheel niet duidelijk.
Welke case gaat het over Frank?
Welke tekstdelen worden waaruit geciteerd?
Wie zijn de genoemde personen?
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Online member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1008 Gepost op: 02-11-2018, 17:36 »
 :stupid:

FF de moeite nemen om terug te lezen heren.

Post Merge: 02-11-2018, 17:38

Tegen de tijd dat ze dit voor elkaar hebben is het hopelijk 2040! 8) :o

En zitten wij in een rolstoel.... ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1009 Gepost op: 02-11-2018, 20:39 »
Ik snap het nog niet helemaal met die borden, de wet uit 1932 en openbare paden:

Als het eigen terrein is van natuur monumenten of whatever (hier bijvoorbeeld utrechts landschap), dan mogen ze toch afsluiten wat ze willen en borden plaatsen zoveel ze willen.

Bovendien: Hier in het buitengebied worden zelfs door particulieren verbodsborden geplaatst, en het is niet meer na te gaan wanneer een bord door de gemeente of door een particulier wordt geplaatst. Maar het is wel duidelijk dat als je daar voorbij gaat rijden dat je dan een boete krijgt.

Hoe zit dat dan?

Dat maakt niet uit of het eigen terrein is. Een boeren familie die al 3 eeuwen lang eigenaar is van een stuk grond (eigen terrein) en daar loopt een weg over die langer dan 30 jaar openbaar was, dan mag je die niet zomaar uit/aan de openbaarheid (ont)trekken. Wat je wel eens tegenkomt is een bordje 'eigen weg'. Dat is dus een openbare weg, waarbij het onderhoud niet bij de gemeente ligt maar bij een privéeigenaar. Dat betekent zoveel als er een gat in de weg zit en jij slaat daar over de kop, dat de privé eigenaar verantwoordelijk is voor de staat van onderhoud van die weg en dus ook voor jouw eventuele letsel. Het is dus gewoon een openbare weg die hoogstwaarschijnlijk ook in de wegenlegger staat.

Kortom, deze jurisprudentie zal nogal wat gevolgen hebben!

Online member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1010 Gepost op: 02-11-2018, 21:25 »

Kortom, deze jurisprudentie zal nogal wat gevolgen hebben!


Eindelijk gerechtigheid.

Het zgn. rechtersrecht weegt zwaar in de Nederlandse rechtspraak. Ook omdat dit in hoger beroep tot stand is gekomen.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 359
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1011 Gepost op: 02-11-2018, 22:17 »
Duidelijk nu, dank je

Online member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1014 Gepost op: 04-12-2018, 11:40 »
https://www.politie.be/5368/nieuws/4-motorcrossers-onderschept-tijdens-actie-tegen-wildcrossen


Ja, met 2 zijspannen ploeg je de boel flink om daar in het natuurgebied.
(Of zal het een random gegoogelde foto zijn van een paar sportbeoefenaars die niets met dit voorval te maken hebben...)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 106
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1015 Gepost op: 04-12-2018, 18:12 »
groningen:
uiteraard hadden die 2 jongens op crossmotoren daar niets te zoeken; maar het interessante is dat die zelfbenoemde "wetlandwachter" meent iets te kunnen zeggen over de natuur. Iets zegt mij dat hij geen bioloog is.....Onderzoeken in het verleden tav het faunabestand op crossterreinen in vergelijking met  omringende gebieden lieten of geen verschil zien, of juist wel een verschil, maar dan ten faveure van de crossterreinen. Dit verschil  laat zich mogelijk verklaren door het feit dat zich op crossterreinen het grootste deel van de tijd  geen dieren bevinden die van origine niet thuis horen in de Nederlandse natuur (en dan heb ik het over honden, paarden en mensen).


België:
ik overweg verhuizing naar de regio Balen-Dessel-Mol. De ergste criminaliteit die ze daar kennen zijn wildcrossende zijspanrijders die met hun tijdmachine zijn overgekomen uit de jaren 70, geen-veiligheidsgordeldragers en -het moet niet gekker worden- FOUTPARKEERDERS! Moorden, verkrachtingen, berovingen, inbraken komen daar allemaal niet voor (of wel; alleen hield de lokale politie zich bezig met andere zaken....)
Ander voordeel van België: daar kennen ze geen zelfbenoemde "wetlandwachters", daar eten ze de vogeltjes gewoon op; en met een jachtvergunning voor het desbetreffende gebied mag je gewoon wel met je off-roadmotor het natuurgebied in.


Roel, zelfverklaard wetenschappelijke-onzin-wachter


Online member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1016 Gepost op: 04-12-2018, 18:54 »
groningen:
uiteraard hadden die 2 jongens op crossmotoren daar niets te zoeken; maar het interessante is dat die zelfbenoemde "wetlandwachter" meent iets te kunnen zeggen over de natuur. Iets zegt mij dat hij geen bioloog is.....Onderzoeken in het verleden tav het faunabestand op crossterreinen in vergelijking met  omringende gebieden lieten of geen verschil zien, of juist wel een verschil, maar dan ten faveure van de crossterreinen. Dit verschil  laat zich mogelijk verklaren door het feit dat zich op crossterreinen het grootste deel van de tijd  geen dieren bevinden die van origine niet thuis horen in de Nederlandse natuur (en dan heb ik het over honden, paarden en mensen).


Roel, zelfverklaard wetenschappelijke-onzin-wachter

Er liep/loopt daar een prachtig zandpad, dat is nu geconfisqueerd door natuur.
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 748
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1017 Gepost op: 17-12-2018, 11:12 »
https://www.dvhn.nl/drenthe/Rechter-crossen-met-de-motor-in-natuur-niet-per-definitie-strafbaar-23514486.html


De rechter heeft een streep gezet door de vanzelfsprekendheid waarmee motorrijders, die rondrijden in de natuur, worden bestraft.

In hoger beroep heeft het gerechtshof in Leeuwarden drie mannen vrijgesproken, die door de lagere rechter schuldig werden bevonden. De mannen werden op heterdaad betrapt toen ze op crossmotoren in het Holtingerveld bij Havelte reden.
.................................

Post Merge: 17-12-2018, 11:13
Je kunt je afvragen of dit nu een positief dan wel negatief bericht is.

Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Negatieve publicaties in de pers
« Reactie #1018 Gepost op: 17-12-2018, 21:11 »

Negatief voor al die negatievelingen, dus ja. On-topic  :)

"Een ander punt is dat de rechter vindt dat de gemeente Westerveld de verkeerde borden heeft geplaatst om gemotoriseerd verkeer te weren. Die hebben volgens de rechter geen rechtskracht, omdat ze verwijzen naar de algemeen plaatselijke verordening (apv). De gemeente had volgens de rechter moeten kiezen voor het verkeersbord C1 (verboden in te rijden voor alle verkeer), dat verwijst naar de Wegenverkeerswet.

‘Mooi voorbeeld van eenduidige en duidelijke aanpak’ Zandt: ,,Als eigenaar mogen we eigen borden gebruiken. Maar omdat in het Holtingerveld veel verschillende grondeigenaren zijn, hebben we gekozen voor een eenduidige aanpak. Een mooi voorbeeld van duidelijkheid. Iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Helaas denkt de rechter daar anders over. Misschien moeten we toch overwegen weer eigen borden te gebruiken.’’

Volgens de gemeente is er niets aan de hand met de bebording."
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Ride the world!