Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GET ontsteking/ injectie systeem?  (gelezen 4481 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #15 Gepost op: 18-04-2014, 19:56 »
Staat in de recentste noppennieuws overigens een artikel over de tool.

De goeie kope versie kan 1 mapping aan, die bijgesteld kan worden. De duurdere kan vanalles, en is zelfs via wifi te bedienen ''langs'' de baan. Met stelknop met 10 standen op het stuur waarmee hij als soort tracktion control werkt, en dus ingrijpt als hij te aprupt in toeren klimt=> wielspin

Goedkope was 400zoveel, dure bijna 1000 meen ik.

Je kan dan van vele merken crossers verschillende mappings downloaden, ook met aftermarket uitlaat etc.

Ding vervangt je originele cdi, en past dus zo in de kabelboom en op de originele plek/
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #16 Gepost op: 19-04-2014, 11:19 »
Staat in de recentste noppennieuws overigens een artikel over de tool.

De goeie kope versie kan 1 mapping aan, die bijgesteld kan worden. De duurdere kan vanalles, en is zelfs via wifi te bedienen ''langs'' de baan. Met stelknop met 10 standen op het stuur waarmee hij als soort tracktion control werkt, en dus ingrijpt als hij te aprupt in toeren klimt=> wielspin

Goedkope was 400zoveel, dure bijna 1000 meen ik.

Je kan dan van vele merken crossers verschillende mappings downloaden, ook met aftermarket uitlaat etc.

Ding vervangt je originele cdi, en past dus zo in de kabelboom en op de originele plek/

is dat de laatste uitgave geweest?
ga ik deze vandaag of morgen eens opzoeken..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #17 Gepost op: 20-04-2014, 16:36 »
Hij ligt in iedergeval bovenop de stapel op het toilet ;)
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #18 Gepost op: 21-04-2014, 12:47 »
Hij ligt in iedergeval bovenop de stapel op het toilet ;)

 ;D

bij mij nu ook,
interessant systeem iig, klinkt aantrekkelijk..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #19 Gepost op: 21-04-2014, 18:57 »
Waar moet ie opkomen dan ?
Yamaha HL500 XT600 Lubbers/Yamaha

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #20 Gepost op: 22-04-2014, 11:36 »
Waar moet ie opkomen dan ?

volgende brommer...
YZ450
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2014, 12:00 »
De KTM injectiefietsen zijn ook zo te programmeren, zonder dure aftermarket computer. Alleen is het programmeer tool niet goedkoop. Ik ben er nog niet achter of de enduro's net als de LC4/LC8's ook met een eenvoudige kabel te programmeren zijn. Het protocol is iig anders, TuneEcu werkt er niet op.


Volgens mij kun je die Yamaha ook zo herprogrammeren. Je moet toch iets als je andere filters en uitlaten gaat gebruiken, of racebrandstof. Al kan ik me voorstellen dat het meer iets is voor dealers en specialisten.


Maurice



Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #22 Gepost op: 22-04-2014, 12:08 »
Raceteams gebruiken de GET onsteking...
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #23 Gepost op: 22-04-2014, 12:11 »
De KTM injectiefietsen zijn ook zo te programmeren, zonder dure aftermarket computer. Alleen is het programmeer tool niet goedkoop. Ik ben er nog niet achter of de enduro's net als de LC4/LC8's ook met een eenvoudige kabel te programmeren zijn. Het protocol is iig anders, TuneEcu werkt er niet op.


Volgens mij kun je die Yamaha ook zo herprogrammeren. Je moet toch iets als je andere filters en uitlaten gaat gebruiken, of racebrandstof. Al kan ik me voorstellen dat het meer iets is voor dealers en specialisten.


Maurice

mn huidige (te koop staande) Aprilia heeft ook de mogelijkheid om dit te doen,
je kan via een kabel/ laptop eea "flashen" en de eprom (her-) programmeren.
ongetwijfeld kan dit bij de meeste brommers welke (ook) injectie hebben.
maar dit lijkt me wel interessant, knopje op t stuur,
de RXV heeft een knopje met twee "map" standen, relax of full-on..
en als je al helemaal met een android-app je blackbox kan instellen, lijkt t me helemaal interessant..

Post Merge: 22-04-2014, 12:11
Raceteams gebruiken de GET onsteking...

doe ik net of ik een raceteam ben...  :P

beetje dromen mag toch..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #24 Gepost op: 17-05-2014, 17:47 »
kwam dit filmpje tegen,


http://youtu.be/lsh0icynVwo
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #25 Gepost op: 17-05-2014, 19:36 »
Handig dat dat via Wifi + een app kan. Scheelt gepruts met OBD kabels. Ben alleen benieuwd hoe die stekker verbindingen passen op de motor zelf. In het filmpje doen ze alsof het klik-klaar is, maar ik kan me niet voorstellen dat dit voor alle merken/types zo maar past.


Edit: las het al, ondersteunt maar een paar recente blokjes.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #26 Gepost op: 17-05-2014, 20:01 »
Hmmmm misschien is het wat voor op mijn XS :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #27 Gepost op: 17-05-2014, 20:53 »
Ik heb inmiddels een kabel gemaakt voor m'n SX-f - maar die ziet geen signaal waar hij wat mee kan. Misschien hebben ze bij KTM de versie voor de crossers wel verder dichtgetimmerd om de 500 Euro kabels te verkopen?

Op internet is maar weinig te vinden over de 'nieuwe' KTM ECU's die op de Husaberg kantelblokken en de injectie SX-f en EXC zit. Mocht je ergens meer info tegenkomen, stuur je dan svp een pm met een link.

Mijn kabel is overigens net als de TuneECU kabels een verloop naar een generieke OBD connector, alleen dan met de extra pinnen voor de CAN

bus. Via deze kabel zou het ook via bluetooth te programmeren zijn, wat misschien op de LC4/LC8/Triumph/Aprilia/... ook wel te maken is. Al lijken die bluetooth OBD-apparaatjes me niet helemaal cross/enduro proof...

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #28 Gepost op: 19-05-2014, 11:29 »
Hmmmm misschien is het wat voor op mijn XS :)

 ;D ;D ;D ;D

misschien een handmatig verstelbare ontsteking... ?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: GET ontsteking/ injectie systeem?
« Reactie #29 Gepost op: 19-05-2014, 11:32 »
Maatje van mij heeft op z'n DR big injectie gemaakt. Werkt (soms) dik prima! Maargoed daar gaat dit topic niet over.



Post Merge: 19-05-2014, 11:33
Handig dat dat via Wifi + een app kan. Scheelt gepruts met OBD kabels. Ben alleen benieuwd hoe die stekker verbindingen passen op de motor zelf. In het filmpje doen ze alsof het klik-klaar is, maar ik kan me niet voorstellen dat dit voor alle merken/types zo maar past.


Edit: las het al, ondersteunt maar een paar recente blokjes.

Injectie modellen natuurlijk sowieso, dus je zit al aan ''nieuw'' spul. Het vervangt wel het hele zaakje, dus het moet in de originele draadboom en ook op de originele plek passen aldus het artikel.
ARM facebook HIER