Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Husaberg FE450E ervaringen  (gelezen 4951 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Husaberg FE450E ervaringen
« Gepost op: 23-04-2014, 09:16 »
Na van het asfalt te zijn afgegaan nu opzoek naar een enduro. De Xr is nu de deur uit en kwam ik deze tegen bij een dealer bij mij in de buurt.
http://www.muldersmotoren.nl/showroom/voorraad-nieuw-en-gebruikt/584/Husaberg-FE450E/
Vind het een mooie fiets maar lees af en toe spook/horror verhalen over husaberg. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor rondje om de kerk keer, bospaden en bouwland waar we vaker op rijden 1x in de 2 weken ( gezin met kleine kinderen ;) ). En wil in de loop van dit jaar keer een otr rijden om te kijken of mij dat bevalt. Waar ik bang voor ben is de km stand 6000 km is dit veel of weinig? Groot onderhoud ? Of heb ik het helemaal mis?
Hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen met jullie ervaringen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 23-04-2014, 09:26 »
6000 km rij ik in een jaar op m'n noppenbrommert :-X
Dat zou ik dus niet "veel" willen noemen...

removed

  • Gast
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: 23-04-2014, 09:45 »
Heb er 10 jaar mee gereden, de meeste enduro's en offroadritten en een rally in Spanje, zonder serieuze problemen, begonnen met een 400 en daarna 3x 450, nou verwissel ik wel snel luchtfilters en olie (filters).  Zou hem zo weer kopen.

Post Merge: 23-04-2014, 09:47
husabeer heeft nog een mooie gebruikte staan, zover als ik weet.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: 23-04-2014, 10:52 »
Zijn er zo nog buiten de specifieke dingen om, nog kwalen die bij zo'n 450 horen?  Denk dat ik hem dan morgen even ga bekijken en misschien nog even een ga vragen voor een proefrit  :D En past deze motor een beetje met de eisen die ik er aan stel of stellen jullie iets anders voor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2014, 11:04 »
Nauwgezet de service interval door een vakman laten opvolgen dan blijf je alle kwalen voor.
Dat voorschrift is niet voor de lol bedacht.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: 23-04-2014, 11:12 »
Heb zojuist even met hun gebeld motor blijkt van de eerste eigenaar te zijn is bij hun in onderhoud geweest. Dus afspraak gemaakt voor een proefrit ben benieuwd  :D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 134
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: 23-04-2014, 12:17 »
Heb er nu een half jaartje een. Heerlijk.  nog geen storingen gehad.
Zojuist de Springride mee gereden.  No problemo.   De tankinhoud had wat groter mogen zijn.  Voor lange ritten.



Trekt als een Husabeer!!!   Vaak even het voorwiel de lucht in bij optrekken.


Dekster

Kantelberg FE450 - Katie  990R - Husky 701E

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2014, 13:02 »
Heb een 2003 400 gehad die zwerft Nog steeds op het forum rond met inmiddels aanzienlijke uren stand zonder bijzondere problemen. Daarna een 450 zonder problemen. En nu een kantelberg 450 zonder problemen. Hopelijk helpt je dit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 183
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2014, 13:12 »
Die 400 heb ik gehad  :)  , met veel plezier gereden,licht en fijn masjien ! wel fcr carb opgezet. Ik heb 'm later verkocht aan Tikka

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: 23-04-2014, 13:34 »
Heb zojuist even met hun gebeld motor blijkt van de eerste eigenaar te zijn is bij hun in onderhoud geweest. Dus afspraak gemaakt voor een proefrit ben benieuwd  :D


Das positief.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: 23-04-2014, 14:05 »
Zijn dus allemaal positief ! Blij om te horen ! Kan ik hier weer in de klei gaan rijden ;) Zijn er trouwens off/all roaders uit zuid oost groningen? Of omstreken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: 23-04-2014, 14:22 »
Ik heb een 550FE gehad met hetzelfde type blok en mijn ervaring is dat het geweldig rijdt maar dat ze veel en zorgvuldig onderhoud nodig hebben en ze willen best nog wel eens flink stuk gaan. Als je hem ooit kwijt wilt zijn ze daarom heel moeilijk te slijten. Ik zou hem misschien wel kopen maar dan alleen als je hem voor een heel laag prijsje kunt krijgen.
Als ik € 3.500,-- (of ietsje meer)  te besteden had zou ik voor een nieuwer type Husaberg gaan (kantelblok) of een KTM 450/525, Yamaha WRF 450. Die zijn betrouwbaarder en houden hun waarde veel beter.
 

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: 23-04-2014, 14:30 »
Nu moet je me even helpen kantelblok ? Dacht dat husaberg ook ktm was. Dus zelfde techniek of heb ik het helemaal verkeerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #13 Gepost op: 23-04-2014, 14:39 »
Ik heb een 550FE gehad met hetzelfde type blok en mijn ervaring is dat het geweldig rijdt maar dat ze veel en zorgvuldig onderhoud nodig hebben en ze willen best nog wel eens flink stuk gaan. Als je hem ooit kwijt wilt zijn ze daarom heel moeilijk te slijten. Ik zou hem misschien wel kopen maar dan alleen als je hem voor een heel laag prijsje kunt krijgen.
Als ik € 3.500,-- (of ietsje meer)  te besteden had zou ik voor een nieuwer type Husaberg gaan (kantelblok) of een KTM 450/525, Yamaha WRF 450. Die zijn betrouwbaarder en houden hun waarde veel beter.


Nauwgezet de service interval door een vakman laten opvolgen dan blijf je alle kwalen voor.Dat voorschrift is niet voor de lol bedacht.




Post Merge: 23-04-2014, 14:43
Ik heb een 550FE gehad met hetzelfde type blok en mijn ervaring is dat het geweldig rijdt maar dat ze veel en zorgvuldig onderhoud nodig hebben en ze willen best nog wel eens flink stuk gaan. Als je hem ooit kwijt wilt zijn ze daarom heel moeilijk te slijten. Ik zou hem misschien wel kopen maar dan alleen als je hem voor een heel laag prijsje kunt krijgen.
Als ik € 3.500,-- (of ietsje meer)  te besteden had zou ik voor een nieuwer type Husaberg gaan (kantelblok) of een KTM 450/525, Yamaha WRF 450. Die zijn betrouwbaarder en houden hun waarde veel beter.


Waardevast ??? Betrouwbaarder ???

Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Husaberg FE450E ervaringen
« Reactie #14 Gepost op: 23-04-2014, 14:50 »
Nu moet je me even helpen kantelblok ? Dacht dat husaberg ook ktm was. Dus zelfde techniek of heb ik het helemaal verkeerd.

Husaberg is nu dood.
De nieuweste husabergs zijn exact ktm's, met enkele kleine wijzigingen. Daarvoor had je de gekantelde blokken (2009 ofzo):

En daarvoor had husaberg ook eigen blokken, ondanks dat het al sinds 1995 van ktm was.

ARM facebook HIER