Mensen laat je niet gek maken. Er komt volgens mij niets aan in deze klasse. De plaatjes zijn niets anders dan gefotoshopte smt's 2013, waar alleen kleur (van de gele versie) en opschrift van is aangepast (afgezien van de noppen). En zijn jullie allemaal van die helden die met zo'n dik apparaat het terrein induiken? Mij niet gezien hoor. Ik blijf met m'n smt lekker op de weg en op het circuit, en heb voor in het terrein en op de crossbaan een yamaha wr250f. Dat gaat hard zat, en is lekker licht. En ik hou me aanbevolen om eens een wedstrijdje te doen tegen iemand op een 690 enduro, op een crosscircuit. Ik vermoed dat deze ouwe man je flink partij gaat geven op zijn brommertje
. Dat is trouwens wel iets wat ik me steeds vaker serieus afvraag. Waarom wil iedereen toch zo'n zwaar bakbeest voor in het terrein? Kijk, als je Chris Birch heet, en onwaarschijnlijk hard en behendig op zo'n adventure 1190r rondgaat dan gaat het ergens over. Maar wie op dit forum doet hem dat ooit na?
Wanneer je één motor wilt die een beetje allround is, en waar je zowel mee wilt reizen als het (lichte) terrein of een zandpad op wilt kan ik het me nog wel voorstellen. Dan zou ik ook wel een 790 twin van 165 kg en 100 pk willen. Maar voor mezelf ben ik er inmiddels wel achter dat een wegmotor met flink wat vermogen en koppel, waar je ook geen gek figuur mee slaat op assen of zandvoort, èn een handelbare offroad waarmee je je ook heel goed op een (technische) crossbaan kunt handhaven niet in een fiets te combineren is. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de vraag: wat doe je ermee, wat ben je van plan, waar liggen je ambities.