Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ervarings deskundige Tripy gezocht voor wat hulp  (gelezen 1108 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
Ervarings deskundige Tripy gezocht voor wat hulp
« Gepost op: 31-08-2014, 21:12 »
BerichtGeplaatst: Zo Aug 31, 2014 7:58 pm    Onderwerp: Kennis van TripyReageer met quote Bewerk/Verwijder dit bericht
Wie heeft er ervaring in het gebruik van een Tripy?

We gaan met 5 man allroad rijden in Italie, 4 man met een Garmin en eentje met een tripy (die hij kan lenen). Geen van ons heeft ervaring met een tripy Sad

We hebben routes en tracks gemaakt voor onze Garmins.
Nu zoek ik een manier om ze om te zetten in een Tripy formaat.

Ik heb dit via google gezocht en kwam op het programma ITN converter maar die geeft bij het omzetten van een .GPX formaat naar .TRB formaat een foutmelding dat de Tripy server niet wordt gevonden???

Toen heb ik met het programma Road Tracer de .GPX om kunnen zetten naar een .TRB bestand. Dit lukt wel en dit bestand op de Tripy kunnen zetten in de map user - Roadbooks.

De route is nu zichtbaar op de Tripy en te selecteren, ben ik er dan of met ik nog meer doen?

Wij gebruiken op de Gramin een opensorce kaart voor de off/all road paden moet ik deze ook op de Tripy zetten (zo ja) Hoe doe je dat?

Hoop dat er ervarings deskendige zijn die mij een beetje kunnen helpen. dontknow

Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,

HPoskam (Henk)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Ervarings deskundige Tripy gezocht voor wat hulp
« Reactie #1 Gepost op: 31-08-2014, 21:54 »

Citaat van: member
De Tripy voer je direct met de Track of een Roadbook, een kaart laden kan niet en is meestal niet nodig. En dan gewoon de track volgen. De kaart die erin zit bevat de gewone wegen, en is ook goed voor A naar B navigatie. Inderdaad is het jammer dat ITN Convertor het niet meer lukt, lijkt erop dat er bij Tripy iets is veranderd waardoor dat niet meer lukt.


Alleen via RoadTracer lukt het om een track volledig als Roadbook te maken, maar dan kan soms een flinke klus zijn, zeker als wegen niet in de kaart staan, dan dien je zelf de juiste symbolen op de juiste plaats te zetten. En dan gaan er opeens een hoop uren inzitten om het goed te doen.


Ik zou dan ook de Tripy gebruiker gewoon de track geven en die laden, prima te volgen met de Tripy.  Het omzetten naar een Roadbook zou hij/zij zelf horen te kunnen, zo niet, dan gewoon de track volgen en er geen tijd aan besteden.


(het antwoord op het GS forum  ;D  [size=78%])[/size]

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
Re: Ervarings deskundige Tripy gezocht voor wat hulp
« Reactie #2 Gepost op: 31-08-2014, 22:37 »
Op advies van Rembeau hier toch maar ff gevraagd ::) ::)
Vriendelijke groeten,

HPoskam (Henk)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 767
Re: Ervarings deskundige Tripy gezocht voor wat hulp
« Reactie #3 Gepost op: 31-08-2014, 23:27 »
Stuur me maar een pb met je telefoonnummer. Dan bel ik je ff.
Greetz, Hans
BMW R1150RT