Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: laarzen  (gelezen 101203 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1453
Re: laarzen
« Reactie #225 Gepost op: 13-07-2014, 17:31 »
Zoals Rob hierboven schrijft is een hoge wreef bij Sidi een " probleem".
Maatje groter is de oplossing.
44/45 wordt zeker 46. De heb ik staan.
45/46 wordt 47, heb ik ook staan.
Kocht eerst 46 (want die had ik ook als Tech 6 )en dat bleek te klein,mijn zoontje paste ze wel en nam ze in beslag.
Daarna 47 gekocht,vandaar beide maten hier.
Doe maar PB,ik zit in Almere.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: laarzen
« Reactie #226 Gepost op: 13-07-2014, 19:19 »
Beetje zoeken heb je Sidi Crossfire 2 SRS voor €300,-
Moet alleen nog eens passen voor de maatvoering.
Iemand in de buurt van Amersfoort met Sidi maat 44/45??

Ik heb schoenmaat 44 mn sidi zijn 1 of 2 maten groter.. woon in Werkhoven. . Das dicht bij ;-)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: laarzen
« Reactie #227 Gepost op: 13-07-2014, 20:18 »
Werkhoven lijkt me prima.
Zit ook een beetje in mijn maatvoering schoenen zijn ergens tussen 43 en 44.
Stuur je pb
ajuus propje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: laarzen
« Reactie #228 Gepost op: 13-07-2014, 21:13 »
Maatje groter paste mij ook, maar die grote laarzen vind ik niet fijn met schakelen. Heeft mij ooit de versnellingsbak gekost door gebrek aan " gevoel"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: laarzen
« Reactie #229 Gepost op: 15-07-2014, 20:36 »
De Sidi's zijn echt heerlijk. Ik zit vaak gedurende de langere ritten op de secundaire weg bovenop de bagagerol. Dan kan ik nog steeds schakelen met een half gestrekt been; je kunt je voet bewegen. Meeste stugge crosslaarzen kan je dat niet en kan je alleen schakelen door je knie te hebben. Crossfires zijn heerlijk, maar kies niet die oude overjarige die de plastic punt naar voren hebben wijzen, want die tornen onherroepelijk los.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: laarzen
« Reactie #230 Gepost op: 15-07-2014, 23:32 »
Werkhoven lijkt me prima.
Zit ook een beetje in mijn maatvoering schoenen zijn ergens tussen 43 en 44.
Stuur je pb
ajuus propje

Pb terug gestuurd maar niks van je gehoord, passen niet meer nodig?

Post Merge: 15-07-2014, 23:37
De Sidi's zijn echt heerlijk. Ik zit vaak gedurende de langere ritten op de secundaire weg bovenop de bagagerol. Dan kan ik nog steeds schakelen met een half gestrekt been; je kunt je voet bewegen. Meeste stugge crosslaarzen kan je dat niet en kan je alleen schakelen door je knie te hebben. Crossfires zijn heerlijk, maar kies niet die oude overjarige die de plastic punt naar voren hebben wijzen, want die tornen onherroepelijk los.

en hoe lang duurt dat? die van mij zijn 3 jaar oud en niks mis mee
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: laarzen
« Reactie #231 Gepost op: 16-07-2014, 10:52 »
en hoe lang duurt dat? die van mij zijn 3 jaar oud en niks mis mee
Ik heb ze vijf jaar gehad en uiteindelijk op MP verkocht omdat de zolen goed versleten waren. Nooit last gehad van loslatende stukken.
350 EXC-F --- 790 Adventure R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: laarzen
« Reactie #232 Gepost op: 16-07-2014, 11:05 »
Ik heb  (super moto) laarzen besteld van o-neill, de tarranis
kosten geen drol en de zool is vervangbaar.
Ja ik weet het, dat is geen crosslaars en bied derhalve minder protectie
maar ik ga het er toch maar mee doen.

http://www.crosshelmen.nl/O'Neal-Crosslaarzen-Taranis-White-p-16821.html


waren bij 24mx in de aanbieding toen ik ze kocht

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: laarzen
« Reactie #233 Gepost op: 16-07-2014, 12:41 »
Hier de ex-albert tech 8.
Helemaal super !
Zojuist een paar dagen achtereen aangehad en geen klachten.
Zijn wel wat lomp, maar heb daar zelf dus geen last van.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 205
Re: laarzen
« Reactie #234 Gepost op: 16-08-2014, 21:14 »
Beetje zoeken heb je Sidi Crossfire 2 SRS voor €300,-
Moet alleen nog eens passen voor de maatvoering.
Iemand in de buurt van Amersfoort met Sidi maat 44/45??
Ik zit al een tijdje te kijken naar Crossfire 2 SRS, maar onder de 400 euro vind ik ze echt niet; de gewone wel... Waar heb jij ze voor die prijs gezien dan? Mijn ouwe Sidi's Tae Flex liggen nu, na jaaaaren eindelijk in de vuilnisbak...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Gaerne GX1 EVO
« Reactie #235 Gepost op: 31-08-2014, 22:50 »
Hallo,


Iemand ervaring met gaerne GX1 evo? Wil ze eerst voor lessen gebruiken en later natuurlijk off road. Ik heb veel gelezen over schoeisel en ben er wel uit dat dit een belangrijk element is. Maar je leest zoveel tegenstrijdigheden, alpinestars tech 3 hadden eerst mijn voorkeur maar ik lees ook vaak dat ze erg stug zijn en dat de sluitingen slecht zijn.


Ik ben dus op zoek naar laarzen, Max 190-200 euro.


Vast bedankt voor de reacties :-)
Gr. Edwin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: laarzen
« Reactie #236 Gepost op: 01-09-2014, 14:00 »
Niks mis met Tech3, is onder de crosslaarzen juist een wat soepeler variant.
Ik heb ze juist gekocht voor offroadreizen omdat ik die nog stuggere Tech7(of was het 8?) teveel van het goede vond.
Die sluitingen kunnen inderdaad wat lastig open gaan, maar dat went. Andere sluitingen die makkelijk opengaan durven juist wel weer eens uit zichtzelf opengaan terwijl je het niet wilt...
Het enige wat ik er aan mis kan vinden, is dat de binnenvoering bij de hiel los durft te raken, maar dat heeft mij bij mijn vorige set Tech7's niet gehinderd om ze 8 jaar intensief te gebruiken.
Ik ben ooit ook op zoek gegaan naar sidi crossfires omdat mijn vriend er zo tevreden mee is, maar bij mij zitten ze echt niet lekker... Dus passen lijkt me wel noodzakelijk.
 
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Gaerne gx1 evo
« Reactie #237 Gepost op: 01-09-2014, 20:25 »
Niks mis met Tech3, is onder de crosslaarzen juist een wat soepeler variant.
Ik heb ze juist gekocht voor offroadreizen omdat ik die nog stuggere Tech7(of was het 8?) teveel van het goede vond.
Die sluitingen kunnen inderdaad wat lastig open gaan, maar dat went. Andere sluitingen die makkelijk opengaan durven juist wel weer eens uit zichtzelf opengaan terwijl je het niet wilt...
Het enige wat ik er aan mis kan vinden, is dat de binnenvoering bij de hiel los durft te raken, maar dat heeft mij bij mijn vorige set Tech7's niet gehinderd om ze 8 jaar intensief te gebruiken.
Ik ben ooit ook op zoek gegaan naar sidi crossfires omdat mijn vriend er zo tevreden mee is, maar bij mij zitten ze echt niet lekker... Dus passen lijkt me wel noodzakelijk.


Bedankt voor je bericht Roos, goed om te lezen dat de laarzen soepel zijn. Dat maakt het rijden makkelijker. En qua bescherming zit het ook wel goed. Passen is idd het beste. Tech 3 vind ik bij mij in de buurt wel maar gaerne heb ik nog niet gevonden behalve ver weg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: laarzen
« Reactie #238 Gepost op: 01-09-2014, 22:10 »
Ik heb de Tech 3 ook in de hoek staan (momenteel op de Sidi tour). Ik heb een nogal brede voet, niet prettig in de T3.  Mijn kleine teen zat continue tegen de voorste sluiting vande laars die dus in de laars uitkomt, althans de verdikking daarvan. Laarzen goed warm gemaakt met de Föhn om de voorkant wat breder te maken. Zat iets beter maar nog niet alles. Dingen bleven irriteren en had na een paar uur rijden altijd 2 rode kleine tenen, na een dag rijden moest er altijd weer een pleister op.
T3 is absoluut niet waterdicht, met nat gras had ik al natte voeten (ik weet niet of je dat belangrijk vindt?). Na een dik jaar begon de zool los te laten, inmiddels geplakt met carrosseriekit en houdt goed.

Zoon van mij heeft een paar Kenny Track, soepel en redelijk waterdicht. Hij is er uitermate tevreden over. Sluitingen zier er een beetje goedkoop uit maar daar heeft hij tot nog toe geen problemen me gehad. Zijn niet duur.

Maar inderdaad, eerst gaan passen.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: laarzen
« Reactie #239 Gepost op: 02-09-2014, 08:09 »
Ik heb de Tech 3 ook in de hoek staan (momenteel op de Sidi tour). Ik heb een nogal brede voet, niet prettig in de T3.  Mijn kleine teen zat continue tegen de voorste sluiting vande laars die dus in de laars uitkomt, althans de verdikking daarvan. Laarzen goed warm gemaakt met de Föhn om de voorkant wat breder te maken. Zat iets beter maar nog niet alles. Dingen bleven irriteren en had na een paar uur rijden altijd 2 rode kleine tenen, na een dag rijden moest er altijd weer een pleister op.
T3 is absoluut niet waterdicht, met nat gras had ik al natte voeten (ik weet niet of je dat belangrijk vindt?). Na een dik jaar begon de zool los te laten, inmiddels geplakt met carrosseriekit en houdt goed.

Zoon van mij heeft een paar Kenny Track, soepel en redelijk waterdicht. Hij is er uitermate tevreden over. Sluitingen zier er een beetje goedkoop uit maar daar heeft hij tot nog toe geen problemen me gehad. Zijn niet duur.

Maar inderdaad, eerst gaan passen.


Dank je, redelijk waterdicht is wel van belang. 100% waterdicht hoeft niet. Ik zag ook een mooie aanbieding van O'Neal.... Zo veel keus en prijsklassen maakt het niet makkelijk. :-)

Post Merge: 02-09-2014, 17:19
Vandaag wat laarzen gepast bij jtx in Cuijk. De tech 3 vond ik zwaar, stug en oncomfortabel. Hij had ook een paar rino's in de aanbieding. Zaten prettiger dan de tech 3 maar was het nog net niet. Toen de tech 7 2014.... Wat een verademing, soepel, comfort, fijne sluitingen en super licht! Marja het prijsverschil is groot. 300 euro. En als je in die prijsklasse kijkt zijn er weer een hoop ander opties.....  ::)