Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.  (gelezen 11133 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #45 Gepost op: 17-06-2016, 01:31 »
Marc,

Ik heb hier nog een mooie xt600e Yamaha. Ik heb deze Yamaha altijd gebruikt voor stadsverkeer. Maar als je deze uitrust met noppies kan deze prima allroad rijden.
Net alle vloeistoffen vervangen. Grote beurt.
En valt precies binnen je budget.

Citaat
Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen

Deze.


Probeer te vertrouwen op goed advies  ;)


Harm

Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #46 Gepost op: 17-06-2016, 07:04 »
Marc,

Ik heb hier nog een mooie xt600e Yamaha. Ik heb deze Yamaha altijd gebruikt voor stadsverkeer. Maar als je deze uitrust met noppies kan deze prima allroad rijden.
Net alle vloeistoffen vervangen. Grote beurt.
En valt precies binnen je budget.

Ik heb deze motor een keer mogen lenen voor een allroad rit,
Kan niet anders zeggen die die prima rijd ,schakelt en remt, kortom niks mis mee.
En ook op de standaard banden was het goed te doen  (m.u.v. heel mul zand zoals tankbanen)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #47 Gepost op: 17-06-2016, 08:52 »
Ik heb deze motor een keer mogen lenen voor een allroad rit,
Kan niet anders zeggen die die prima rijd ,schakelt en remt, kortom niks mis mee.
En ook op de standaard banden was het goed te doen  (m.u.v. heel mul zand zoals tankbanen)


Ik heb al een PB gestuurd. Ik heb zeker intresse in deze motor. Maar ben benieuwd welk jaar en hoeveel KM. ik hou jullie op de hoogte als het wat word.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #48 Gepost op: 21-06-2016, 16:40 »
Ik heb bijna een keuze gemaakt en twijfel nu nog tussen een DRZ400s en een XR400.


Voor de DRZ400 heb ik twee opties:
Een blauwe met iets meer km op de teller voor 1400 Euro
Een gele met maar 11.000km op de teller voor 2200 Euro


Of een XR400 die goed loopt met weinig km voor onder de 2000 Euro.


Mijn eerste keus was een Suzuki maar ik heb niet genoeg ervaring om goed in te kunnen schatten wat ik koop. Dus als er iemand zaterdag niks te doen heeft en mee wil gaan kijken laat maar weten ;)


Van de Honda weet ik gewoon dat het een goede motor is. Heeft iets minder PK maar is ook weer een paar Kg lichter. En heeft geen elektrische starter wat voor een beginner met een slechte knie wel fijne extra is.


Ik ben dus een beetje in dubio wat ik moet doen. Iemand nog een goed tip.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 4266
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #49 Gepost op: 21-06-2016, 19:06 »
Drz is een veel moderne motor, maar de xr heeft meer mijn hart :-)

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #50 Gepost op: 21-06-2016, 19:08 »
Ik vond de XR400 heel makkelijk aan te trappen, dit itt bijv zo`n kreng van een TTR waar ik nu op rijdt, dus dat kickstartertje is meestal niet `t probleem.



voor mijn lengte van 185 zou ik wel al het nodige aanpassen dmv rockrisers e.d om lekker staand te rijden, Ben op zo`n ding in standaard uitvoering een paar duizend km naar Dakar gereden, en staand op snelheid moest ik echt over het stuur hangen.


vanwege het beperkte comfort zou ik `m niet als allround willen hebben 70/30 offroad/ straat. maar erg leuk als je een crossbaantje of een leuk rondje in de buurt kan rijden, dan is het een super leer-fietsje


Schat de Soes op 60/40 in, maar is goed aan te passen, naar wat je ermee wil doen.


De XT600 van Timo is een mooi ding in uitstekende staat, maar door gewicht meer een 40/60 verhouding
(alhoewel ik elk jaar weer gek gereden wordt door zo`n ding op allroad bandjes tijdens de Henno-rit, dus eigenlijk is het vooral `t ventje M/V die erop zit
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #51 Gepost op: 21-06-2016, 19:16 »
Ik vond de xr400r een hele fijne motor maar aantrappen na een nat/koud/vochtig nachtje buiten gestaan te hebben een absolute ramp. En daarom ook weggedaan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #52 Gepost op: 21-06-2016, 19:26 »
Ken de Honda niet, maar wij zijn voor de DRZ gegaan. Vandaag weer een ritje gemaakt, echt een topmotor!
Enne, 2200,- en maar 11000 km lijkt me een goede koop indien dit geen offroad km's zijn.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #53 Gepost op: 21-06-2016, 19:47 »
Ken de Honda niet, maar wij zijn voor de DRZ gegaan. Vandaag weer een ritje gemaakt, echt een topmotor!
Enne, 2200,- en maar 11000 km lijkt me een goede koop indien dit geen offroad km's zijn.


Het zijn waarschijnlijk voor een deel zeker off-road km geweest. En hij staat te koop in de buurt van de kust, dus was ook bang voor strand km. Maar als ik ga kijken heb je dat snel gezien of hij bij zout water is gebruikt.


Ik vraag me af hoeveel de 5pk verschil uitmaken. Op youtube filmpje gezien waar een drz wet een zandheuvel opkomt terwijl de zelfde bestuurder dat niet lukt met een xr400. ik zelf had het misschien andersom verwacht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #54 Gepost op: 21-06-2016, 21:22 »
Ik zou voor de DRZ gaan, mits:

- hij niet van voor 2004 is: moderne goed instelbare vering. Een E van voor 2004 zou ik laten staan.
- De bruine nokkenasspanner er op zit en niet de grijze (ontwerpfoutje)
- De magnesium deksels niet kaal zijn van schurende crosslaarzen
- Het een E is en geen S of Californische E. Je kan dat checken door onder het achterspatbord te kijken of er een beugel zit tot aan het kenteken

De balhoofdhoek van een DRZje is veel beter voor single track en het wat snellere werk.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1178
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #55 Gepost op: 21-06-2016, 22:34 »
Ik zou voor de DRZ gaan, mits:

- hij niet van voor 2004 is: moderne goed instelbare vering. Een E van voor 2004 zou ik laten staan.
- De bruine nokkenasspanner er op zit en niet de grijze (ontwerpfoutje)
- De magnesium deksels niet kaal zijn van schurende crosslaarzen
- Het een E is en geen S of Californische E. Je kan dat checken door onder het achterspatbord te kijken of er een beugel zit tot aan het kenteken

De balhoofdhoek van een DRZje is veel beter voor single track en het wat snellere werk.


Prima allroad brommer, go for it.
En idd..  :stupid:
Ride the world!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #56 Gepost op: 23-06-2016, 23:33 »
Lc4 400?

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #57 Gepost op: 27-06-2016, 16:14 »
ALs je een beetje budjet hebt zeker naar de wr250F kijken, machtig goed fietsje. Kleppen stellen om 40k km!!!! Alternatieven moderne semi straat 250'jes jappo's zeker ook even bekijken, hoewel zij stuk minder grunt hebben. Als je minder budjet hebt xt600e of dr650se bekijken. De xr600r in goede staat vinden is helse karwei, een ware unicorn ala ongemodificeerde honda civic.
“Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #58 Gepost op: 27-06-2016, 20:48 »
ALs je een beetje budjet hebt zeker naar de wr250F kijken, machtig goed fietsje. Kleppen stellen om 40k km!!!!


WR250R bedoel je vast?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Off road toer motor gezocht met lange onderhouds intervallen.
« Reactie #59 Gepost op: 28-06-2016, 08:31 »
Die naamgeving is een beetje appart bij yamaha meestal is R Rete hard Racemonster, maar bij Yamaha is de F de hardcore enduro en de R de ''reis''.
ARM facebook HIER