Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015  (gelezen 3295 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Gepost op: 11-06-2015, 12:16 »
Ik ben benieuwd of hier interesse voor is: een All-road rit voor licht machine's. Zelf heb ik een Suzuki RV 125 en dat is een leuk all-road machientje, maar in een rit wat lastig te combineren met de zware machine's.


Een 125 is eigenlijk toch wel gewoon een dikke brommer, en met het organiseren van brommerritten heb ik al genoeg ervaring in binnen- en buitenland.


Ik denk aan: de eerste twee weken van September omdat het in het naseizoen gemakkelijk is om onderkomen en of kampeerplekken te vinden en omdat ik niet eerder vakantie kan opnemen.  8)


Het idee: veel kleine binnenwegen en onverharde wegen richting Duitsland/voormalige DDR -Tsjechië. Kamperen of overnachten in eenvoudige accomodatie of "Zimmer-frei". Het geheel wil ik low-budget en laagdrempelig houden. Dat wil zeggen: rijden in afstanden en snelheden die voor lichte machine's behapbaar zijn en die ook met beperkt budget haalbaar zijn.


De termijn waarmee ik kom lijkt wat kort, maar als er belangstelling is kan ik dit snel op de rails krijgen.
Dus, wie durft.............. :)


Groeten, Mathijs

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #1 Gepost op: 11-06-2015, 13:05 »
Bekijk dit eens, http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=20050.msg264940#msg264940
prima te doen met een lichte bike,
low budget en laagdrempelig!
Best kans op fijn klimaat.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #2 Gepost op: 11-06-2015, 14:00 »
Tweetakts ook toegelaten?

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #3 Gepost op: 14-06-2015, 11:33 »
Alvast bedankt voor tip Bokito !  Dat ziet er leuk uit, enig punt is wel dat het beginpunt nogal ver weg is voor een licht machientje, of er moet vervoer daarheen zijn. Dat zit zo: ik heb geen auto waar een aanhanger achter kan of iets dergelijks. Mijn idee is om gewoon vanaf een punt in Nederland te beginnen. Alles gaat dus op de motor !


Enne...Noppy , natuurlijk zijn tweetakten wat mij betreft welkom. Het gaat er gewoon om dat de klasse van machine's goed bij elkaar past. Nu heb ik dan wel een viertakt, maar mijn hele leven heb ik zowat twee-takt gereden vooral MZ en daar alleen goede ervaringen mee gehad. 


Kijk, ik denk aan 4 a 5 deelnemers en beginnen op een af te spreken punt in Nederland en dan een reis gaan maken.  Over het organiseren het volgende: stel er zijn genoeg geïnteresseerde deelnemers, dan houden we eerst een gezamelijk kennismaking. Daarbij heb ik daarvoor een soort draaiboek waarmee alle aandachtspunten voor zo'n reis afgelopen worden en taken verdeeld op zo'n manier dat je alles echt voor 99 o/o "op de rails"hebt. Dat draaiboek komt van de Sparta-Bromfietsclub waarmee we aantal grote buitenlandse reizen maakten, allemaal op antieke brommers naar o.a. Griekenland ( Op de Sparta naar Sparta ! )  en in 2012 naar Scandinavië


Wellicht leuk om te bekijken op WWW.BOLUZ.NL

Post Merge: 14-06-2015, 11:38
......ik deed denk ik iets fout  :D  want ineens vloog het bericht eruit.  Een reisverslag, erg uitgebreid, op WWW.BOLUZ.NL en dan moet je kijken onder FORUM, dan VERSLAGEN 2012 en dan onder NIET-BOLUZ evenementen en dan onder Scandinavië Reis.


Dit wordt natuurlijk geen kopie van die Reis, maar dit is een goed voorbeeld hoe je met weinig middelen en korte voorbereiding een echt evenement op poten kunt zetten voor een klein budget, waarbij toch bijna aan alles gedacht is.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 727
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #4 Gepost op: 14-06-2015, 11:50 »
ShipS ! Zet moeders net haar honda xr125L te koop en komt dit mooie aanbod voorbij.
Khad graag meegereden anders.
Veel plezier op de trip en mocht iemand nog een A1 rijbewijs motor ( met knopje ) zoeken om mee te kunnen kan je me een PB sturen


[/size]


Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #5 Gepost op: 14-06-2015, 17:00 »
Ik heb een 250 4 tact. Maar misschien wil ik toch mee....... :-\

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #6 Gepost op: 14-06-2015, 19:19 »
Nou Plop, dan moet je dat doen !  Een rit voor  125 cc  wil dat alleen zeggen dat lichte all-road's  voor mij het uitgangspunt zijn. Ga je met je 250 cc samen op pad met 125cc's dan betekend dat alleen dat je waarschijnlijk iets minder snel gaat dan je zou kunnen gaan. 


125 cc, twee takt of viertakt is niet een "wet van Meden of Perzen" ik wil gewoon zien of er belangstelling is om een all-road rit te doen voor lichte machine's ! 


In mijn vorige bericht verwees ik naar verslag met brommers. In Duitsland, Tsjechië en Scandinavische landen staat een goeie schakel-brommer  verkeerstechnisch gelijk aan een lichte motor ( en da's in meer landen zo) zodat het voor mij erg gemakkelijk is om een evenement voor lichte machine's op poten te krijgen.


Ook bij het organiseren heb ik een basis-idee dat heel degelijk, beproefd en bewezen is, maar door alle deelnemers op eigen wijze wordt ingevuld.  Ik wil dus toe naar een evenement voor lichte machine's, de invulling komt naar mogelijkheden, ervaring en motivatie van de deelnemers. Dit is echt heel goed te doen.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2015, 09:16 »
Ik denk toch dat ik jou advies ga volgen Bokito. Ziet er allemaal best geod uit, maar ik moet alleen met m'n brommer daar zien te komen. Om dat hele stuk op een 125cc heen te rijden, dan de 5-dagse en dat hele eind weer terug in twee weken is wellicht wat teveel  ::)


Ik wil eens nagaan of ik niet met de motor op de trein in de buurt ( of tenminste Zuid-Frankrijk) kan komen. Voor het overige is het een evenement wat me inderdaad heel geschikt lijkt.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #8 Gepost op: 30-06-2015, 09:19 »
Het wordt nu dus definitief Catalun. Nog langs deze weg bedankt voor je hulp Jos !


Ik heb contact gehad met de organisator, Simon Rice, en hij heeft nog enkele plaatsen vrij,......voor wie eventueel nog interessse heeft. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #9 Gepost op: 30-06-2015, 12:30 »
Ik heb een aanhanger met 3 goten!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: All-road rit voor 125cc Eerste twee weken Sept. 2015
« Reactie #10 Gepost op: 02-07-2015, 10:57 »
Haaaa, Noppy


Ben je ook van plan naar Catalun te gaan ?  Een aanhanger is natuurlijk perfect alleen; ik heb geen auto om ervoor te zetten, ik bedoel ik heb helemaal geen auto. Heb je ook een auto, dan kunnen we dat samen doen.
Ik ga so-wie-so.