Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AJP motoren in Nederland!  (gelezen 22855 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #15 Gepost op: 29-01-2015, 10:28 »
Toen ik de specificaties van de PR7 zat te lezen moest ik denken aan de eerste keer dat ik de specs van de 640 Adventure las.


Ziet er veelbelovend uit!

leuke brommer voor erbij...
al prijzen bekend?
denk rond de 11K+
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #16 Gepost op: 29-01-2015, 11:12 »
Die 250jes doen (de duurste) 5700 pond


Die pr7 zal wel nog een stukkie meer zijn, maar ze claimen competatief op prijs te zijn in dat segment, dus we gaan het zien.


Zal dan beetje concurentie moeten zijn van een adventure (die niet meer worden gemaakt) en zoiets als ccm denk ik?
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #17 Gepost op: 29-01-2015, 11:15 »
Die 250jes doen (de duurste) 5700 pond

+30% = prijs in NL..
en die grote zal echt wel meer kosten, die PR7..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2318
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2015, 12:58 »
zal toch moeten concurreren met de 690, dus ik verwacht max 10k

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2015, 13:05 »
zal toch moeten concurreren met de 690, dus ik verwacht max 10k
+ dan een kuipje/wat nodig is om er een ''reis''motor van te maken
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #20 Gepost op: 29-01-2015, 19:21 »
hier het persbericht:

Persbericht  17-januari 2015   
AJP – Supermoto en Enduro motorfietsen in Nederland!

De Portugese motorfietsfabrikant AJP maakt al 25 jaar lichte motorfietsen (t/m 250 cc) en is nu in Nederland gestart met een nieuwe distributeur (Motor Import Nederland te Amsterdam, motorbeurs Utrecht hal 11 stand nummer G031).
Het Merk AJP is een afkorting van de eigenaar “7-voudig enduro kampioen van Portugal” Antonio J. Pinto. De motorfietsen worden in Lousanda met de hand gemaakt en geassembleerd. Lousanda ligt zo’n 30 minuten rijden vanaf Porto in Portugal.
AJP maakt motofietsen in het lichte segment (A1 en A2) en zijn vooral gericht op de Super Moto en de recreatieve Enduro markt. AJP motorfietsen kenmerken zich door een korte wielbasis, voor gewichtsverdeling gunstige “onder-het-zadel” benzinetank, high-end vering (Sachs, Marzocchi), lage onderhoudskosten (o.a. door langere onderhoudsperiodes) en zeer competitief lage aanschafprijzen. Alle motorfietsen hebben een elektrische en kickstart.
Motor Import Nederland is een nieuw Nederlands bedrijf gestart in 2014 en bestaat uit enthousiaste eigenaren die al jaren het enduro virus bezitten. De motoren worden via een dealer netwerk geleverd. Motor Import Nederland is nog op zoek naar dealers die AJP motorfietsen in hun collectie willen opnemen.
AJP heeft ook een lifestyle; kleding, goodies en motor upgrades. Daarnaast bestaat er een complete range van onderdelen ter onderhoud en verbetering van de motorfietsen.
Voor 2015 bestaat de motofietsen range uit de PR3, PR4 en PR5 Super Motard en Enduro fietsen. De motorblokken worden geproduceerd door Zongshen (levert o.a. motorblokken aan Gas Gas, Piaggio (Aprillia, Moto Guzzi, Vespa) en Harley Davidson) en gemonteerd in eigen AJP frames en onderdelen.
Verderop staan de specificaties van de verschillende modellen die door Motor Import Nederland zullen worden geïmporteerd.
Voor 2016 is een nieuwe motorfiets aangekondigd in een specifiek marktsegment ontworpen, namelijk de PR7. De PR7 is een Allroad enduro met het bekende Yamaha/Minarelli 660 cc blok als basis. Dit beloofd een spectaculaire rally motorfiets te worden voor de groep rijders die betrouwbaarheid en sportiviteit willen combineren.
dresgegevens Motor Import Nederland, Amstelveenseweg 702, 1081 JJ Amsterdam, tel. 020 362 1782:
 
Website : www.ajp-motors.nl

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #21 Gepost op: 29-01-2015, 20:33 »
da's bij mij in de buurt,
zal t in de gaten houden..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 543
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #22 Gepost op: 01-02-2015, 09:49 »

Concurrent voor de lichte modellen van Beta als ik het zo zie. Toch leuk altijd, beetje dagdromen over een gemoedelijke enduro..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #23 Gepost op: 01-02-2015, 11:07 »
Ik ben erg benieuwd. Ik vind de frames er wel goed uitzien. Over Zongshen kan ik het volgende vinden:


Citaat van: member

5) Brought in state-of-art technologies of "PIAGGIO" engine and complete vehicle with the opportunity of joint venture between the Group and Italian "PIAGGIO" company. The two parties developed jointly motorcycles and engines applicable to Chinese market while technical capability of product development was improved.
6) Cooperated with US "Harley Davidson" to develop chopper of large emission and grasped methods and standards for development of large emission products.

Kortom, ik wacht ff op de versie met het Yamaha blokkie...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #24 Gepost op: 01-02-2015, 16:57 »
AJP PR5 RR Rally


http://www.motorcyclenews.com/news/first-rides-tests/2015/january/video-ajp-pr5-rr-rally-first-ride/


Voor ongeveer 10.000 Euro (Ex BPM voor de slachtoffers) een nieuwe Rally motor. Das geen geld voor de beginnende Rally rijder die nieuw wil rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #25 Gepost op: 14-05-2015, 21:04 »
lees net dat je op 28 mei kunt proefrijden op een ajp4 of een ajp 5

http://www.ajp-motors.nl/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 281
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #26 Gepost op: 15-05-2015, 15:46 »
Ik heb me opgegeven! ben benieuwd naar de PR5
KTM 640 Adventure '03
KTM 450 EXC-F '17

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #27 Gepost op: 26-05-2015, 20:04 »
Ik heb op een PR5 testgereden bij het crossterrein van Lelystad.
Het rijdt opvallend licht en komt goed van de grond af  ;D
Heeft wel iets minder vermogen dan bv een Yamaha YZF 250 maar ik kon op die baan aardig meekomen.
Wellicht zijn de verschillen op een ander baan (zand) groter.

Het is niet echt een wedstrijdmotor maar voor de hobby uitstekend geschikt.
De vering is goed en instelbaar plus dat het injectie heeft, voor mij wel lekker want het start vlot na een valpartij  ;)
Daarbij heb je 2 jaar garantie wat uitzonderlijk is, ik ken geen ander merk die dat ook geeft bij enduro versies.
De prijs is ook interessant . . . .


Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #28 Gepost op: 31-05-2015, 13:21 »

AJP Demo dag bij Motorhuis De Doelen in Zaandam, 28 mei jl.

Verdient de nieuwe AJP PR-5 Extreme zijn naam ?

 Dit was de grote vraag,  toen ik voor mijn eerste proefrit op deze 250 cc enduro motor stapte, bij De Doelen crosszaak in Zaandam.
Machine zag er stoer en bijna agressief uit, veelbelovend, maar ja, wel een 250 cc, dus ik wilde het maar zelf ervaren of dit wel zo “Extreme” is.

En natuurlijk was ik extra gemotiveerd, gezien de begeleiding gegeven werd door niemand minder dan Peter Meilink, die met veel enthousiasme een het Off-road traject voor-reed.

De machine voelde gelijk vertrouwd en gebalanceerd aan, en direct viel de Marzzochi vering op, soepel en dynamisch, met een mooi progressief karakter…. Dit had ik eerder moeten weten !
Het traject door Peter uitgezocht leek eerst vrij eenvoudig terrein, maar bleek in de praktijk toch wel de nodige ‘uitdagingen’ te bevatten, zeg maar gerust ‘verrassingen’, dus mens en machine werden al gelijk op de proef gesteld. Eigenlijk meer de ‘mens’, want de machine kon het makkelijk aan!  En ‘soepel’  is het toverwoord eigenlijk, want in het hele verhaal ben ik geen enkel moment vermogen te kort gekomen!
 De AJP gaf het nodige vermogen goed doseerbaar af,  ‘on-demand’, en heeft me in sommige situaties (waarin mijn eigen 450 mij ‘afgestraft’ zou hebben) juist geholpen.  Altijd handig bij het ontwijken van bomen…

En laten we wel wezen, de juiste formule om de flow erin te houden, is toch wel wendbaarheid / lichtgewicht / doseerbaarheid / balans / vering.
Wellicht helpt de korte slag van de motor daar ook bij, alsook het lage zwaartepunt, door de centrale plaatsing van de benzinetank (onder de zadel).
Tot zover het meer technische deel van het traject. Eenmaal vrij baan en het gas erop in het terrein, viel het zeker ook niet tegen, de PR-5 ging er heel graag vandoor, en ik voelde mijn inmiddels behoorlijk verkrampte onderarm-spieren weer uitgerekt worden.

Bij het terugkeren bedacht ik eigenlijk dat dit naar meer  smaakt, al met al, is dit een mooie ervaring geweest, en is mijn waardering van de AJP PR-5 250 Extreme  boven verwachting. Wat mij betreft, verdient het zijn naam!

Met bijzondere dank aan Peter Meilink van Motorhuis De Doelen ,
en de heren van Motor Import Nederland B.V. ( Importeur-Distributeur van AJP motoren )


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: AJP motoren in Nederland!
« Reactie #29 Gepost op: 07-06-2015, 18:33 »
mooi verslag (zeker voor een 1e post )