Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ONK enduro 2016  (gelezen 37902 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #75 Gepost op: 28-08-2016, 21:52 »

Oh, leuk! Dan spreken we mekaar nog wel.


Verheug me op Vorden, al ben ik ben meer van de technische proeven geloof ik...  ;)

Trouwens de moeilijkheidsgraad van een enduro wordt in grote mate bepaald hoe droog of nat het is. Zou me dus niet blindstaren op Vorden. Als het goed weer is, gewoon gaan rijden!
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 380
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #76 Gepost op: 28-08-2016, 21:56 »
member; wil jij in de beginpost aanpassen dat je tegenwoordig als daglicentie vooraf een dagpas online via de KNMV aan moet schaffen? Zie ook: https://www.knmv.nl/Documents/PDF/2016/Sportdocumenten/Licenties/Handleiding%20aanvraag%20KNMV%20Dagpas.pdf


Je mag met een offroadlicentie nog steeds wel 3x deelnemen zonder dagpas.


Wat mij verder nog niet helemaal duidelijk is:
- Hoe ver van te voren moet je een dagpas aanschaffen? Kan dat nog bv. 1 dag ervoor?
- Voor het deelnemen met een knipje (max 3x) in je offroadlicentie > moet je dan wel vooraf registreren online bij de KNMV of kun je gewoon op de dag zelf een knipje laten zetten in je pas?




Heb Enter gereden met knmv offroad licentie, op zelfde manier als het jaar daarvoor. Aanmelden bij de club en knipje in je kaart. (dat laatste zijn ze bij mij vergeten) Vantevoren registreren bij de knmv is niet nodig.




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #77 Gepost op: 28-08-2016, 22:08 »
Trouwens de moeilijkheidsgraad van een enduro wordt in grote mate bepaald hoe droog of nat het is. Zou me dus niet blindstaren op Vorden. Als het goed weer is, gewoon gaan rijden!

Dat is natuurlijk zo, doe het ook voor de lol, dus zo'n smerige modderrit laat ik links liggen hoor. Dan maar een enduro'tje later!



Post Merge: 28-08-2016, 22:09

Heb Enter gereden met knmv offroad licentie, op zelfde manier als het jaar daarvoor. Aanmelden bij de club en knipje in je kaart. (dat laatste zijn ze bij mij vergeten) Vantevoren registreren bij de knmv is niet nodig.


Oh, da's goed te weten! Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je wel vantevoren moet inschrijven en dat je als je je knipje hebt gehaald ze je het inschrijfgeld weer terug storten. Maar dat is nogal omslachtig natuurlijk.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #78 Gepost op: 19-09-2016, 10:47 »
Zaterdag de Open Beker Enduro in Lelystad was helemaal fantastisch. Netjes in m'n minuten gebleven de hele dag, en met een 14e plek meer dan tevreden. Was wel zwaarder dan ik gedacht had, maar dat kwam vooral door de behoorlijk technische verbindingsroute, zat bijna geen recht stuk in...  :o  Was een prima opwarmer voor de komende ritten!


Joosto, volgens mij ben jij de Joost die zaterdag ook mee reed en ik bij Rik in de training heb ontmoet toch? We hebben zaterdag zo ongeveer dezelfde tijden neergezet, je bent me net een plekje voor gebleven!  :)










Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #79 Gepost op: 29-09-2016, 08:01 »
Iedereen weer uit de zomer slaap?!

Mooie verbetering in Havelte (bron mchavelte.nl):

Rijders en helpers,

Dit jaar is de start van de Enduro en de verzorgingsstraat op een nieuwe locatie.
Dit is om de wegen rond Camping de Klaverkamp beter begaanbaar te houden.

We hebben een groot stuk grasland tot onze beschikking, waar we kunnen parkeren en de inschrijving, keuring, start en verzorgingsstraat bij elkaar zullen zitten.
We zullen ook graag zien dat een ieder op dit stuk land parkeert.

De prijs uitreiking vind net als andere jaren in de kantine van de Camping plaats.
Het adres is voor het parkeren is, Eursingerlaan 4 7971 RE Havelte, ook vanaf de camping zullen er borden staan die u naar het parkeerterrein leiden.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #80 Gepost op: 29-09-2016, 20:50 »
Iedereen weer uit de zomer slaap?!

Ik ben van plan om er bij te zijn, zal wel weer pittig ritje worden, maar wel zin in!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #81 Gepost op: 30-09-2016, 12:20 »
Joosto, volgens mij ben jij de Joost die zaterdag ook mee reed en ik bij Rik in de training heb ontmoet toch? We hebben zaterdag zo ongeveer dezelfde tijden neergezet, je bent me net een plekje voor gebleven!  :)


Dat klopt, dat wordt dus weer genieten in Havelte!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 53
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #82 Gepost op: 30-09-2016, 19:34 »
Havelte laat ik even schieten, morgen onderweg naar TsjechiĆ« voor een weekje rijden...  8)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #83 Gepost op: 30-09-2016, 21:18 »
Op de MC Havelte site staat het volgende:

 "Sinds vanavond zijn de inschrijvingen voor de daglicenties van de Enduro gesloten.
De definitieve startlijsten komen zo online."
 Betekent dit dat ik morgen niet mee kan doen?! Ik heb me als daglicentie nog nooit vantevoren ingeschreven, ik doe dit altijd op de dag zelf en was dit morgen (zaterdag) ook van plan. Iemand enig idee?


Post Merge: 30-09-2016, 23:15
Zonet de voorzitter even aan de lijn gehad. Ze zitten vrij krap met het aantal plaatsen omdat de route niet al te lang is. Ik had nog wel mee mogen doen, maar heb toch besloten om dit weekend de offroad te gaan rijden. Ollie start pas om 10:00 en ik had wellicht nog later kunnen starten, zodat de inters minder dan 7 minuten achter me zouden zitten en dat is met mijn rijtempo wellicht te weinig om hen voor te blijven. Volgende keer ben ik er weer bij.

Wat is trouwens de B-tijd? (5 min)

Veel plezier morgen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1235
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #84 Gepost op: 02-10-2016, 08:01 »
Ik blijf nog ff in de zomerslaap :P ..misschien bij Hellendoorn er weer bij.
_??_
(?_?)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #85 Gepost op: 02-10-2016, 12:27 »
Wat is trouwens de B-tijd? (5 min)


Extra tijd per route sectie in geval van slechte omstandigheden.
Zonder bericht van wedstrijdleiding de "echte" tijd aanhouden.


De verwarring wordt (ook bij mij) veroorzaakt doordat we vorig jaar bij enkele enduro's krappere routetijden voor de inters hadden.


Het reglement:
 
 
 
 6.19 Vermeldingrijtijden
Het aantal tijdcontroles en de rijtijden tussen de controles worden vermeld op de website van de organisator voor aanvang van de wedstrijd. Wijziging tijdschema
 Als de omstandigheden daartoe aanleiding geven, zoals slechter wordende weersomstandigheden, kan de wedstrijdleider direct voor de start of voor iedere ronde het tijdschema wijzigen in een ander schema.
   

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #86 Gepost op: 02-10-2016, 13:04 »
Nou, dat ging weer lekker in Havelte  :)  's Ochtends nog even een hele flinke hoosbui, op het parcours viel het gelukkig mee. Erg droog geweest de afgelopen maand. Rest van de dag heerlijk weertje. Paar natte plekken en dat was wel even goed oppassen met die diepe sleuven. Proeven gingen goed bij mij... niet gevallen  ;)  Wel nog ineens een 4x4 van marechaussee in de proef! Geen idee wat die daar deed, duurde even voor ik er voorbij kon. Verder nog paar valpartijtjes op de verbinding, probeerde wat rustiger aan te doen om energie te sparen. Dat werkte dus averechts... kraan open houden is de enige optie in Havelte  ::)


member: ik zag donderdag of woensdag ineens dat heel veel daglicenties al ingeschreven hadden, dus had ik dat ook nog maar even snel gedaan. Na mijn minuut zaten er nog 4 ofzo. Geen last gehad van inters, tijden stonden wel ruim steeds ongeveer 7 minuten over.





En Joost gaat lekker op z'n 4t trekker  :P
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #87 Gepost op: 02-10-2016, 23:47 »
De plaatjes van team EAST


(startnummer in het zoekveld rechtsboven werkt)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #88 Gepost op: 03-10-2016, 19:27 »
De plaatjes van team EAST


(startnummer in het zoekveld rechtsboven werkt)

Mooi, thnx!
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: ONK enduro 2016
« Reactie #89 Gepost op: 04-10-2016, 09:15 »
member: Dat op nummer zoeken in SmugMug, worden de nummers automatisch herkend in de foto of is dat allemaal handwerk?
KTM 300 EXC TPI