Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kawasaki KL250 1979  (gelezen 11103 keer)

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #15 Gepost op: 29-05-2015, 22:03 »
Ok een update


Inmiddels heb ik een tweede Kawa gekocht, zonder kenteken en die liep. Dus hoopte ik een beetje makkelijker een complete KL te kunnen maken. Niets bleek minder waar.


Het ding liep beroerd dus als eerste heb ik de carb maar eens schoongemaakt.

En toen weer proberen natuurlijk


http://www.youtube.com/watch?v=qkH2TBPWV5U


Dat was stap 1 maar het klonk een beetje rauw dus moest het blok open. Helaas zat er pitting in de nokkenas en waren de lagers op. Ik moet zeggen dat deze kop wel te redden is maar het wachten is nu op wat geld voor de revisie. Ondertussen heb ik beide brommers gestript zodat het frame weer in de lak kan.



De tank heb ik geprobeerd te ontroesten met electrolyse maar dat moet nog een keer want de boel is nog roestig. Hij staat nu in de WD40 te wachten op de volgende sessie. Ik heb een oude acculader gebruikt en BakingSoda, de volgende keer probeer ik normale schoonmaaksoda.


Op het moment ben ik aan de Alp aan het sleutelen voor de zomervakantie dus de Kawa wacht nog maar even
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 379
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #16 Gepost op: 30-05-2015, 14:17 »
Ik heb ook wel eens citroenzuur poeder bij de drogist gehaald en dat icm water in de tank gemieterd. Werkte ook wel goed.  :)



Gewoon zelf maken jonguh

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #17 Gepost op: 14-09-2015, 21:30 »
Any upddeetz?

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #18 Gepost op: 15-09-2015, 10:17 »
Je kan ook een dunne pvc buis pakken en een oude staalkabel of de buitenkabel van een oude remkabel oid pakken en die daar doorheen lussen en dan klemmen in de boormachine. Je hebt dan een soort krabber gemaakt waarmee je de ergste roest kan verwijderen.
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #19 Gepost op: 17-09-2015, 14:24 »
Je kan ook een dunne pvc buis pakken en een oude staalkabel of de buitenkabel van een oude remkabel oid pakken en die daar doorheen lussen en dan klemmen in de boormachine. Je hebt dan een soort krabber gemaakt waarmee je de ergste roest kan verwijderen.

heb ik geprobeerd met een oude kleerhanger..

niet erg succesvol..  :-\
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Moderator
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #20 Gepost op: 17-09-2015, 14:48 »
Dikke staalkabel werkt icm een buisje eromheen, anders krult hij op.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #21 Gepost op: 17-09-2015, 18:23 »
Dikke staalkabel werkt icm een buisje eromheen, anders krult hij op.
Daar kan ik wel wat mee, bedankt!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #22 Gepost op: 21-09-2015, 14:21 »
En? al schoon van roest?
Of te druk met de zaak?

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #23 Gepost op: 23-09-2015, 14:41 »
Te druk met de zaak en heb nog een klusje in de weg liggen, ook iets met roest en verf ;)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Kawasaki KL250 1979
« Reactie #24 Gepost op: 23-09-2015, 19:54 »
Jij hebt ook nooit maar één project lopen hè
Succes nog ff.