Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Remleidingen vervangen  (gelezen 5521 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #30 Gepost op: 12-04-2017, 16:53 »
Is de verkeerde...... is voor het model tot 97. DR650R
Geen zin om spul te moeten uitproberen of het past.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #31 Gepost op: 12-04-2017, 17:08 »
http://www.mlmparts.com/nl/hel-

Wat is nu precies het probleem. Heb jij afwijkende banjobouten??.
Je kan hem toch samenstellen.
Laat eens foto's zien van jou motor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #32 Gepost op: 12-04-2017, 18:52 »
Heb hem afgelopen 2 April na de Ardennen Challenge zo de garage in geschoven en nog geen tijd gehad om de spuit er op te zetten. Wellicht komende zaterdag (of zet hem zo buiten en spoelt hij vanzelf wel schoon  :D )

De onderzijde van het rechte stuk (buis) zit geklemd in een houder


Verder nog een extra mantel in het gebogen deel


Dan twee geleiders




Die buis loopt door de bovenste geleider en is dan met een extra mantel afgekrompen


Rempotje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #33 Gepost op: 12-04-2017, 19:18 »
Dus 1x recht en 1x 20graden als ik de foto kijk.

Stuk slang ertussen en klaar voor €45.


Post Merge: 12-04-2017, 19:19
Je gaat van flubber rubberslang naar stevig rvs.
Dus dat onderste stuk is niet echt nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #34 Gepost op: 12-04-2017, 19:37 »
Dus dan is 79 euries voor een set (voor en achter) ook niet slecht. Heb zojuist nog eens die Fischer leiding bekeken en krijg de indruk dat je daar zelf dat middendeel kan verschuiven naar de juiste positie en heb dan kan krimpen. Daar zitten ook die banjo's op die jij noemt. EN..... duidelijk de vermelding 96 - (heden).

http://www.ebay.de/itm/DR-650-SE-SP46B-STAHLFLEX-vorne-hinten-ABE-NEU-DR650-DR650SE-brake-hose-line-/190368862397

Post Merge: 13-04-2017, 19:14
Laatst genoemde set heb ik wel vertrouwen in. Besteld en komt ergens volgende week binnen. Kan ik van het weekend het ding een schoonmaken zodat we de verse leidingen er netjes op kunnen zetten. Ben benieuwd.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #35 Gepost op: 14-04-2017, 12:23 »
Van onderuit vullen, scheelt je hoop werk... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #36 Gepost op: 14-04-2017, 13:26 »
Vertel....... hoe doe je dat. Heb wel een injectiespuit met slangetje, maar op enig moment is die leeg, moet je die bijvullen en dus lucht....
Geen idee hoe ik dat het beste zou kunnen doen.

Heb een compressor met zo'n "zeg maar plantenspuit" vaatje en vul mijn reservoir altijd van bovenaf aan en trek hem van onderen er doorheen bij verversen.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #37 Gepost op: 14-04-2017, 17:30 »
Nah, injectiespuit is niet afdoende, tenzij er genoeg in kan voor de complete lijn. Speciaal soort plantenspuit met slang idee is wat je hiervoor nodig hebt. Ontluchten is dan simpelweg niet aan de orde...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 352
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #38 Gepost op: 14-04-2017, 19:22 »
http://www.georgekniest.nl/catalogus/scheeps-techniek/motor/carterpompen/oil-extractor/

Op je ontluchtingsnippel aansluiten en vacuum zuigen.
Kun je de remvloeistof gewoon van boven bijvullen.
Als je doorzichtige slang gebruikt zie je wanneer er geen lucht meer uit je remsysteem komt.

Ik gebruik deze ook met een op maat gemaakt pijpje om het niveau in mn voorvork af te meten.

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #39 Gepost op: 16-04-2017, 00:03 »
Vertel....... hoe doe je dat. Heb wel een injectiespuit met slangetje, maar op enig moment is die leeg, moet je die bijvullen en dus lucht....
Geen idee hoe ik dat het beste zou kunnen doen.

Heb een compressor met zo'n "zeg maar plantenspuit" vaatje en vul mijn reservoir altijd van bovenaf aan en trek hem van onderen er doorheen bij verversen.
Niks vertel hoe dat je dat ... :)
Wat jij hebt en doet is goed en gebeurt in menige werkplats, inclusief de mijne. ;)
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #40 Gepost op: 16-04-2017, 08:35 »
Zo'n vermoeden had ik al. Thanks Marten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1563
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #41 Gepost op: 16-04-2017, 16:51 »
Enige is dat het systeem leeg is bij vervangen van de leidingen.
Zuiger in, zo min mogelijk ruimte laten voor lucht ahw. En piano aan zuigen.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #42 Gepost op: 16-04-2017, 17:24 »
Zal de druk van de compressor naar beneden brengen. Zal hier het resultaat wel neerzetten. Waarschijnlijk komen ze komende week binnen, maar zit dan in de Eifel.... heel vervelend  :D
Wordt pas op zijn vroegst de week er na.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #43 Gepost op: 24-04-2017, 19:15 »
Spul is binnen.



Bij het openen van de verpakking trof ik ook een boekwerkje met alle technische details omtrent goedkeuringen van de ABE en Dekra.





Maar eens kijken of ik komend weekend tijd kan vrijmaken om de leidingen erop te zetten. Tot nu toe ziet het er goed uit. De lengtes lijken te kloppen (zo ff los er naast gehouden).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1076
Re: Remleidingen vervangen
« Reactie #44 Gepost op: 29-04-2017, 20:16 »
Vanmiddag een aantal uurtjes aan de knutsel geweest in de garage. Lekker op mijn gemak gesleuteld, radio aan, bakkie koffie tussendoor. Heerlijk....... en ben redelijk blij met het resultaat. Het was geen half uurtje werk, maar wel leuk om te doen.

Eerst de voorleiding leeg gehaald en daarna verwijderd.





De boel bij de aansluitpunten opgefrist zodat er geen troep bij de afdichtrichtingen komt.

De remleiding word aan de voorkant met een klem vast gehouden, maar de originele remleiding is dikker. De staal omvlochten leiding zakt naar beneden met het risico dat deze op je remschijf beland.... ::)  Er hoort op die plek de extra krimpkous en buitenmantel te zitten, maar ook dan is deze te dun. Heb op deze plek wat extra zwarte tape gedraaid om de ruimte op te vullen en nu zit hij mooi strak klem.



De kop van de leiding moest ik een kwartslag draaien. Durfde geen tang te gebruiken vanwege het beschadigen van het aluminium en eventuele lekkage. Een verfhoutje breken en aan weerszijden er tussen bracht uitkomst.



Helemaal recht is de leiding niet, maar zal vast goed zijn/gaan.



De bovenkant aan het rempotje vast en vullen maar.



Voor de achterkant moest het gehele wiel er uit omdat de achteras door de remklauw heen loopt en de banjo aan de onderzijde van de klauw haast tegen de achterbrug aan zit. Dan krijg je die banjo er nooit uit wat de ruimte is er niet voor.



De banjobout aan de kant van de remcilinder zag er wat raar uit  ??? Het leek aan de ene kant wel ketelsteen, maar aan de andere kant wat gum achtig.........

Was redelijk makkelijk schoon te maken en was verder niet aangetast.



Enige waar ik nog wat over twijfel is het verloop van de achter remleiding



De originele liep strak over de brug en klemde goed achter die klem waar de nieuwe nu ook langs loopt (bovenin de bocht). Ben echter bang dat dat ding tegen de achterveer aan kan komen. Heb het getest en hij loopt vrij en is nog redelijk wat ruimte maar toch zint het me niet helemaal. Zit er nog even over na te denken om die leiding met een of twee ty-raps te borgen aan die klem (zit een opening in) waar hij langs loopt zodat hij er niet onder vandaan kan schieten.

Verder mijn oude 12/5V van het stuur afgehaald en vervangen voor alleen een 12V aansluiting. Loopt mijn accu niet leeg.