LucasP, bedankt voor het compliment. Omzetten naar een Duits kenteken is een fluitje van een cent. Ik heb in m'n leven al motoren ingevoerd van verschillende landen van de europese unie en daar moet je niet mee inzitten, héél makkelijk en niet duur.
Geef eens wat info over jouw 690...wie weet kunnen we een deal maken?
Deze 990 is fantastisch op de baan en de autobahn, maar de echte fun begint offroad...en daar komt deze 990 heel goed uit de verf. Het is een heel breed inzetbare machine. Ik zoek zelf wat lichters dat ik kan gebruiken voor mijn allroadreizen en tevens voor de offroadritten die wat extremer zijn en waar allroads doorgaans niet zijn toegelaten.
Post Merge: 28-06-2017, 12:27
Nu ook op Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvertentie/m1178680802.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=8
Ah dat wist ik niet, heb daar zelf eigenlijk geen ervaring mee!
Hmmm klinkt aanlokkelijk.
2009 690 Enduro (niet de R). Momenteel 24000km op de teller, bij verkoop zullen dat er 26000 zijn gezien ik volgende week nog een laatste evenement heb ermee.
Gekocht in April 2015 met 4800 kilometer (heeft dus eigenlijk 6 jaar nauwelijks gereden) en zelf altijd onderhoud uitgevoerd (heb veel ervaring met sleutelen, zelf ook engineer en doe altijd alles volgens werkplaatshandboek).
- Minimaal elke 5000km olie + filters en luchtfilter ververst, vaak nog sneller
- Bij 11000km zijn de zuigerveren en klepseals vervangen omdat die olie verbruikt, afgelopen 10000+km nihil olieverbruik. Ook is er toen een nieuwe ketting en tandwielen opgegaan.
- Leovince SBK uitlaat, en volledige remap (Akra + extra's)
- Lithium-Ion Accu
- SAS Systeem verwijdert en mooi afgedicht met doppen en lasergesneden plaatje.
- Geupgrade tankbouten (zowel boven als onder)
- 90 N/mm achterveer (ipv dan standaard 80 N/mm), heel fijn voor het wat hardere offroadwerk
- Evo racing luchtfilterkap
- Bij 20500 kilomter is die compleet uit elkaar geweest, schoongemaakt en alle lagers nagekeken + opnieuw ingevet. Toen zijn de voorvorkpoten volledig gereviseerd, swingarmlagers vervangen, kleppen gesteld, rockers gechecked en OK, standaard clutch slave vervangen voor een SiguTec racing clutch slave (en dus ook verse mineraalolie erin).
- 23000km custom kentekenhouder+verlichting geplaatst, en rally achterlicht erop gezet. Ook is de Leovince demperwol vervangen. Verder de benzinefilter vervangen en de pomp ook (was defect), een HUS03 brandstofpompfilter geplaatst van Profill Filters en de extra 20um filter voor de injector geplaatst (die is OEM bij de 2014+ modellen en heb ik zo overgenomen en geplaatst). Ook is de bougie vervangen.
- Verder laatst nog een custom bracket geplaatst voor een KTM tasje
- Ook zal er voor verkoop een custom kettingbeschermer op zitten.
- zijn nog wel eindeloos veel kleine puntjes die ik verbeterd heb om de KTM zo betrouwbaar als het maar kan te maken. is altijd als een baby verzorgt in de garage
Reserveonderdelen zitten er ook veel bij! Benzinepomp, koppelingsplaten, rockers, spanningregelaar, bobine, boutjes, injector, etc. Je zou er morgen mee kunnen vertrekken naar Mongolië met wat kleine aanpassingen. Verder ook nog veel extra's als standaard onderdelen, etc.
Allerlaatst zal na m'n evenement van volgende week de motor weer volledig schoongemaakt worden en nogmaals alles dubbelgechecked voor de verkoop. Olie verversen, luchtfilters, rockers checken, kleppen stellen, lagers nakijken en invetten enzovoorts. Zodat de volgende eigenaar 100% geen gedoe heeft!
Moet er jammergenoeg wel bij vermelden dat de motor wel wat lichte schade heeft door enduro rijden en jammergenoeg één goede schuiver waarbij ik m'n poot brak afgelopen augustus. Maar als deze gebruikt gaat worden voor reizen en offroaden zal je hier geen last van hebben.
Kan altijd ff een pm sturen als je geinteresseerd bent
Post Merge: 28-06-2017, 14:17
foto'tje, heb er even niet zoveel bij de hand nu: