Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: X-Challenge / Andre Motors  (gelezen 6435 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 219
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #15 Gepost op: 26-07-2016, 18:43 »
Ik heb hem vanmiddag bij André motors even goed bekeken en voor de KM stand (25k+) ziet hij er erg netjes uit.

Maar ze blijven lelijk :D



Offline member

  • *****
  • Berichten: 229
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #16 Gepost op: 27-07-2016, 01:02 »
Bij de luchtveer /Xchallenge hoort onder het zadel een stinkduur handpompje te zitten (€150)
valt te gebruiken in de onderhandelingen
SRTTRXXXBETA

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #17 Gepost op: 27-07-2016, 11:16 »
Dat pompje (voor de rock shocks luchtondersteunde vork) koop je ook bij de ATB boer en kan pompen tot 12 bar: €65 voor een goeie!

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #18 Gepost op: 27-07-2016, 12:34 »
"ervoor" is één woord... :-X
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #19 Gepost op: 27-07-2016, 19:47 »
Ik weet ook nog een XChallenge te koop van een kennis van me en heeft 30.000 gelopen
Heeft aangepaste vering (goeie!) extra tank, oliekoeler, bagagerekken etc. etc. voor 4500E.
Nadeel: Staat in Slowakije.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #20 Gepost op: 29-07-2016, 11:40 »
Das toch niet zo ver uit de buurt.
Moet eerlijk zeggen dat ik de xchall een fijne motor vond.
Maar je moet er teveel aan verbouwen om in de buurt te komen van de ktm 690.
Pompje van de luchtveer ligt misschien nog wel bij mij thuis.
Steve de xchallenge is wel erg hoog met hyper pro schock.
Meen 99cm.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #21 Gepost op: 29-07-2016, 14:18 »
Ik had er nog een gevonden, bij Mulder Motoren in Veendam, redelijk origineel behalve de kleur, 13k kms en 700 euro goedkoper. Vanochtend proefritje gemaakt, maar kolere wat een hoog ding, en met de luchtveer op standje "ik heb geen trapje nodig" was het net een chopper. Wel fijn blokje, maar ik heb m niet meegenomen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #22 Gepost op: 29-07-2016, 18:59 »
Ook heb ook een Xch met Wilbers schokbreker. Ik ben 1.94 en moet mij elke keer schrap zetten bij het opstappen.
Ik zou voor geen goud meer de luchtveer achter willen. Telkens een schop in je rug bij bulten door het ontbreken van uitgaande demping.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #23 Gepost op: 29-07-2016, 20:52 »
Ook heb ook een Xch met Wilbers schokbreker. Ik ben 1.94 en moet mij elke keer schrap zetten bin het opstappen.

Ik ben 1.70 en als ik rechts met mijn tenen netde grond raakte kon ik m links nog  niet  in zijn 1 zetten....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #24 Gepost op: 29-07-2016, 21:09 »
De 690 is nog hoger :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #25 Gepost op: 29-07-2016, 22:23 »
690 enduro R: 910mm
Xch: 930mm



Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #26 Gepost op: 29-07-2016, 22:39 »
690 enduro R: 910mm
Xch: 930mm
 

Mijn XR400 heeft een zithoogte van 930 mm, deze Xch was veel hoger.


Sent from my iPad using Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #27 Gepost op: 30-07-2016, 01:31 »
mijn 690 zit op 99 of 100cm.
Verhoogde buddy en 275 veerweg en strakkere achterveer.
Op mijn x challenge zat een rayz en hyperpro.


Let op met de xchallenge de onderdelen komen in het gedrang.
bmw heeft niet alles meer op voorraad.
En het is 4x duurder als KTM.
 Is al bijna niet 2e hands te vinden.


En ik kan echt vergelijken heb ze beiden gelijktijdig thuis gehad de KTM slikt veel meer door zijn betere veerweg
[size=78%]trouwens heb  nog wel een set plastic liggen nog 5 jr wachten en het wordt goud waard.[/size] ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #28 Gepost op: 30-07-2016, 10:16 »
Das toch niet zo ver uit de buurt.
Moet eerlijk zeggen dat ik de xchall een fijne motor vond.
Maar je moet er teveel aan verbouwen om in de buurt te komen van de ktm 690.
Pompje van de luchtveer ligt misschien nog wel bij mij thuis.
Steve de xchallenge is wel erg hoog met hyper pro schock.
Meen 99cm.


Hyperpro kan je shock aanpassen aan je eigen wensen. Als ie te hoog is kan die lager gemaakt worden bijvoorbeeld, ook kan de demping etc. volledig naar wens worden gemaakt.
Ben er gister nog geweest om de motor van mijn moppie volledig te laten "omveren".
Kost je wel een dag rondhangen maar het resultaat is geweldig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3415
Re: X-Challenge / Andre Motors
« Reactie #29 Gepost op: 30-07-2016, 10:43 »
Ook wel een reden om de motor te laten staan, ik wil niet teveel ombouwen, zeker niet de vering. En nu ik weet dat de onderdelenvoorziening in het gedrang komt is het een reden te meer.
Misschien is mijn ouwe XTZ toch zo gek nog niet. Afgezien van plastic is alles wat slijt nog te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R