Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Toch rijden tijdens afgelastingen  (gelezen 6092 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Toch rijden tijdens afgelastingen
« Gepost op: 01-11-2020, 19:26 »
Wil je in deze barre tijden, waar meer ritten afgelast worden dan dat er doorgang vinden, toch je enduro toch eens lekker de sporen geven, stuur dan eens een bericht naar offroad_trips@hotmail.com. De hele week, inclusief de weekenddagen, kun je één van de tien ritten rijden. Die ritten variëren in lengte van minimaal 200 kilometer, tot ritten waarmee je van zonsopgang tot zonsondergang bezig bent. Gereden wordt, met een Tripy digitaal roadbook of met een papieren roadbook. Je kunt je eigen Tripy meebrengen, maar tegen een schappelijke vergoeding kun je er één of een paar van de organisatie (offroadtrips.nl) mee krijgen. Er zijn routes voor de pure recreant, maar ook voor  cracks, die niet vies zijn van wat bagger, een hoop kilometers en intensief navigeren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #1 Gepost op: 02-11-2020, 08:00 »
Je hebt het over een enduro de sporen geven.
Zitten er ook tracks bij die leuk zijn met een enduro ?
Rechte brede zandpaden genieten niet mijn voorkeur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 210
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #2 Gepost op: 02-11-2020, 09:08 »
Ik heb 2 jaar geleden bijna alle routes gereden. Routes zijn nergens extreem maar zeker wel leuke technische stukken. Roadbook 4 zeg ik even uit mijn hoofd.
Of het nu nog dezelfde routes zijn weet ik niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #3 Gepost op: 02-11-2020, 19:25 »
Als je een baan kunt aanleggen, zoals daar vele stukken tijdens een MON of KNMV offroadrit zijn, dan is dat ongetwijfeld een stuk pittiger. Als er dan ook nog eens een paar honderd man overheen gaan en als alles aan barrels gereden wordt, dan is het in de tweede of derde ronde zonder meer een uitdaging om rond te komen.  Dit zijn ritten die met een tweetakt enduro zijn uitgezet. In beginsel bedoeld voor enduro/offroad motoren. Sommige routes zijn bedoeld voor de recreant,  andere routes bedoeld voor rallytraining. Goed geprepareerde allroads kunnen in droge tijden goed uit de voeten. Maar ik zou zeggen, probeer in een natte periode op een najaarsdag, roadbook 4 (lengte 308 Kilometer), met zijn knippenpaden, single tracks en baggerpaden, maar eens voor het donker af te werken. chapeau!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #4 Gepost op: 02-11-2020, 19:45 »
Als je een baan kunt aanleggen, zoals daar vele stukken tijdens een MON of KNMV offroadrit zijn, dan is dat ongetwijfeld een stuk pittiger. Als er dan ook nog eens een paar honderd man overheen gaan en als alles aan barrels gereden wordt, dan is het in de tweede of derde ronde zonder meer een uitdaging om rond te komen.  Dit zijn ritten die met een tweetakt enduro zijn uitgezet. In beginsel bedoeld voor enduro/offroad motoren. Sommige routes zijn bedoeld voor de recreant,  andere routes bedoeld voor rallytraining. Goed geprepareerde allroads kunnen in droge tijden goed uit de voeten. Maar ik zou zeggen, probeer in een natte periode op een najaarsdag, roadbook 4 (lengte 308 Kilometer), met zijn knippenpaden, single tracks en baggerpaden, maar eens voor het donker af te werken. chapeau!
Ik vond de hart van Brabant Challenge ook wel een flinke uitdaging geen idee of die er nog is. Voor degene die uitdaging zoeken  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #5 Gepost op: 25-11-2020, 08:33 »
467 km op één dag. Dat roadbook is er nog steeds. Maar daar is alleen animo voor, van de rallymannen ( uit binnen en buitenland) met flinke ambities.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #6 Gepost op: 25-11-2020, 15:27 »
467 km op één dag. Dat roadbook is er nog steeds. Maar daar is alleen animo voor, van de rallymannen ( uit binnen en buitenland) met flinke ambities.


Durven ze hier niet aan te beginnen Ad, en al zeker niet enkel op papieren roadbook, ik vraag me af wie er rond deze tijd VOOR het donker binnen is  :-X

(beetje stoken mag toch  :D )



Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #7 Gepost op: 26-11-2020, 23:58 »
De Hart van Brabant rit is een mooie rit, toen hij net uit was bijna uit gereden, lekke band en kapotte tas gaven wat vertraging en op t laatst begon mn blok van de KTM te kloppen bij van t gas af, krukas lager kapot  ::) had het anders wel gered [net] op papieren road-book, gaat me nu niet meer lukken.De ritten vanAdzijn mooi en hij heeft voor elk nivo wat dus ook voor een beginner ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #8 Gepost op: 27-11-2020, 06:05 »
De Hart van Brabant rit is een mooie rit, toen hij net uit was bijna uit gereden, lekke band en kapotte tas gaven wat vertraging en op t laatst begon mn blok van de KTM te kloppen bij van t gas af, krukas lager kapot  ::) had het anders wel gered [net] op papieren road-book, gaat me nu niet meer lukken.De ritten vanAdzijn mooi en hij heeft voor elk nivo wat dus ook voor een beginner ;)


Precies Zappa, het waren mooie tijden, hopelijk ooit weer eens samen rijden.....als die vervelende Covid19 overwonnen is  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 240
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #9 Gepost op: 27-12-2020, 12:34 »
Bijna uitgereden Zappa! en dat met zo'n zware motor. Hulde. Dat is alweer een hele tijd geleden. :o  Onder de omstandigheden van dit moment, kun je alleen met een enduro of lichtere offoad uit de voeten. Met een enduro moet je momenteel voor een rit van 220 kilometer een uur of 7 uittrekken.
Wie durft! Vanwege alle afgelastingen en de daardoor toenemende vraag, is het niet altijd mogelijk om aan last-minute reserveringen te voldoen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1532
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #10 Gepost op: 27-12-2020, 15:31 »
Er valt ook genoeg ongeorganiseerd te rijden in Nederland het is behoorlijk stil is mijn ervaring. B.v.  een stuk Brabo 2015 of springride achterstevoren rijden of je eigen routes maken. Maatje bellen en gaan, of alleen, hartstikke leuk!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #11 Gepost op: 27-12-2020, 16:51 »
Ik dacht dat met zijn allen bv. de Brabo en/of Springride gedurende het jaar te gaan rijden niet de bedoeling was,
Eigen routes maken op je computer en gaan rijden,... kom je het één na het andere verbodsbord tegen en moet je heel de tijd gaan improviseren,
Niet echt mijn ding, Dan liever een georganiseerde rit waar je op voorhand weet waar je aan begint qua afstand en legaliteit.


maar dat is mijn mening natuurlijk
 :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #12 Gepost op: 27-12-2020, 17:00 »
Springride bestaat niet meer :'(
En als je in je upje of met z.n 2 en rijd maakt het toch niet uit waar je rijd.
En of dat trackje nu een naampje heeft of niet.
Maakt dan ook niet zoveel uit.
Of je noemt het alternatieve tet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #13 Gepost op: 27-12-2020, 17:08 »
Springride bestaat niet meer :'(
En als je in je upje of met z.n 2 en rijd maakt het toch niet uit waar je rijd.
En of dat trackje nu een naampje heeft of niet.
Maakt dan ook niet zoveel uit.
Of je noemt het alternatieve tet.


OK dan, heb het nooit zelf gedaan, maar misschien zag ik dan verkeerd  ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Toch rijden tijdens afgelastingen
« Reactie #14 Gepost op: 27-12-2020, 17:14 »
Ik ook nog niet.
Maar wat zou het probleem zijn?
En dan bedoel ik niet met groep van veel personen gaan lopen raggen.
Maar gewoon klein houden.
Maar ik klim nog geeneens op een motor laat staan rijden.
Morgen eerst maar eens naar een echte dokter.
Ipv. kwakzalvers.
Aan mijn rug geen naaldeprikkers bottekrakers meer.