Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: kleppen stellen DR400s  (gelezen 1025 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
kleppen stellen DR400s
« Gepost op: 24-08-2016, 19:34 »
Beste mensen,

Ik heb een vraag over mijn Suzuki DR400s uit 1981. Hij is omgebouwd voor op de weg. Ik ben in t bezit van een werkplaatsenhandboek. Nu staat er 2 dingen in. Namelijk : de schroef draaien tot aan en dan 1/8 slag los, als ik mij niet vergis ik dat 45gr. Of een voelerplaat van 0,03-0,08 mm ik heb er 1 van 0,05. Mooi in t midden. Wat mij opvalt is dat dat plaatje flinterdun is. Naar mijn idee is de ruimte groter bij optie is , 1/8e slag terug dan bij het voelerplaatje. Ik lees ook op internet bij een ouder forum dat ze praten over 0,25 en 0,5 mm . Heeft iemand een antwoord wat nu juist is?

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: kleppen stellen DR400s
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2016, 20:32 »
0,05 klinkt  normaal, ook een honda luchtgekoelde 4pitter uit die tijd moet zoveel speling hebben, kawasaki kl250 uit de seventies 0,08-0,13 inlaat en 0,17-0,22 uitlaat.
 Bij 0,2 rammelt de inlaatklep. Let dus op of het inlaat of uitlaat is, daar zit vaak verschil tussen, de uitlaatklep moet meer speling hebben.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: kleppen stellen DR400s
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2016, 21:53 »
1/8ste slag zit je op 0,12mm
0,05 lijkt me niet juist.
Zorg dat je zon setje hebt
0.1 moet er los tussen schuiven
0,15 moet je er strak uit trekken
0,20 sta je te ruim
Check met lint doe je met de moer vast
Elke 5000km
0.5 kan echt niet
Uitlaat te strak kost je je blok als je ermee doorrijdt
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • baccarat
  • starter
  • Berichten: 2
Re: kleppen stellen DR400s
« Reactie #3 Gepost op: 29-09-2016, 13:39 »
It was fantastic and I followed this story many sites already. But I can not see data like this before.