Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Tuareg 2017  (gelezen 12297 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: Tuareg 2017
« Reactie #60 Gepost op: 27-03-2017, 09:33 »
verdient biertje weer!
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Tuareg 2017
« Reactie #61 Gepost op: 27-03-2017, 13:17 »
Nog wat plaatjes gevonden:
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Tuareg 2017
« Reactie #62 Gepost op: 27-03-2017, 13:40 »
Nice!

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Tuareg 2017
« Reactie #63 Gepost op: 02-04-2017, 14:18 »

Hier mijn verslag, flimpjes blijft veel werk dus heb geduld voor de rest.

Dag -2:

Vliegtuig land mooi op tijd in Fes. Taxi rit naar hotel is een flink stuk. Onderweg zien we regen en sneeuw. Vrachtwagen staat nog aan de verkeerde kant van het water dus hotelkamer. Buiten wordt het ‘s avonds flink koud en er steekt een harde wind op. ‘s Middags een biertje met wat olijven. ‘S Avonds lekker gegeten, de reis heeft me moe gemaakt dus op tijd naar bed. Kan niet slapen door borrelende buik. Na een uur ben ik het zat en wordt bang voor Montezuma’s revenge. Ik besluit m’n vinger maar in m’n keel te doen. Daarna weer bed in maar nog steeds een onaangenaam gevoel in m’n buik. Een 2e achteruit eet sessie helpt en uiteindelijk val ik in slaap.

Dag -1:

Gelukkig wordt ik aardig fit wakker. Niet misselijk en geen race kak, wel nog een beetje slap. ‘S ochtends met Olaf richting het stadje gelopen om te pinnen, maar dit is toch verder dan we dachten. Daarna met de auto een 2e poging. ‘S Middags komt de truck aan en kunnen we gaan uitladen, tent opzetten en motor nakijken. Ik zet mijn tent achter een muurtje uit de wind, maar ‘s avonds draait de wind en sta ik vol in de koude bergwind. Uiteindelijk maar tussen de truck en het hotel een plekje gevonden. Tijdens het eten ‘s avonds ontstaat er brand in de meterkast. De lampen in het restaurant gaan uit en er worden kaarsjes uitgedeeld. Ik ga maar op tijd naar bed om aan te sterken en zonder licht kan je toch niet veel doen. In de nacht breekt er nog een keer brand uit en de hotelgasten worden opgeschrikt door verbrande plastic lucht vermengt met bluspoeder. Ik slaap heerlijk in m’n tentje en wordt alleen wakker door een blaffende hond met volhoudende stembanden.

Dag 0:

Vandaag inschrijving en keuring.Gelukkig sta ik redelijk vooraan in de rij om alle papier, stickers en spot te krijgen. Snel plak ik de verplichte stickers op m’n motor en ga met al mijn veiligheidsspullen naar de keuring. Als eerste ben ik klaar. Daarna kleed ik me om om te oefenen hoe lang dat duurt met m’n nieuwe knie braces en om te gaan tanken in de stad. Op de terugweg pak ik wat pistes en vind ik een mooie technische ouet om te oefenen. Het eerste luie zweet vloeit. Daarna plak ik alle roadbooks aan elkaar en kleur ik dag 1 in. Daarna is het al weer tijd voor diner en slapen.

Dag 1 (Midelt - Desert camp Gara Medouar: 440km):

Start om 8u. De eerste helft is navigatie stage. Halverwege de dag verschijnen er donkere luchten en begint het flink te plenzen. Ik trek samen met Stephan de regenjassen aan. Al snel wordt het weer droog en voor de proef kan de regenjas weer weg. Leuke duinen stukken worden afgewisselt door piste. De  proef eindigd in een oneindig gebied met kleine duintje met kamelengras. Kay-Arne heeft een lekke achtertank en vraagt mij om samen te rijden. Motor loopt heet en opeens sproeit de benzine eruit (snelkoppeling) doordat deze is gaan koken. Een pauze van een kwartier en de motor slaat weer aan. Snel uit de duinen en naast de duinen naar de waypoints gereden. Bij het bivak eerst het slot naar boven gereden. Het is een prachtig bivak met wc’s en douches op houten pallets met een tent erom heen, een echte vuurplaats en tenten om te eten. Wel jammer dat het zo fris is bij het kampvuur en dat het eten lauw is. We slapen in de aanhanger omdat het hard waait en geen zin hebben om voor een nachtje de tent op te zetten.


http://youtu.be/eQMBLf9m8k0

Post Merge: 03-04-2017, 07:43


Dag 2 (Desert camp - Merzouga: 230km):

Er zat een wijziging in het road book. Eerst naar waypoint en vervolgens de route oppakken. Dit laatste gaat niet goed en wij (Stephan en ik) besluiten direct naar het volgende waypoint te rijden. Maar er zit een bergketen tussen die niet te doen is. We komen nog een paar Engelsen tegen en ik probeer een kamelenhoeder de weg te vragen Na een uur zijn we weer terug bij af en blijkt er een eenvoudige piste te zijn die om de bergen heen gaat. De rest van de dag is eenvoudig, veel snelle pistes, maar doordat ik zoveel tijd heb verloren is alles  stuk gereden. Bij de eerste serieuze duinen waar Alessio staat haal ik de duin niet. Bij de aanzet voor de 2e poging val ik om en valt mijn benzine dop eraf (niet goed dichtgedraaid na de tankstop) er klokt wat benzine uit. Tweede poging lukt wel. Moet heel wat ploeteren om de duinen door te komen. In het laatste stuk duinen gaat mijn benzine lampje aan, ben ik zoveel verloren? Omdat ik bang ben dat ik zonder benzine kom te staan wil ik om de duinen heen weer terug naar de tankstop. Dan zie ik op het allerlaatste moment een prikkeldraad, uit alle macht rem ik en beland nog net met de voorkant in het hek. Ik zie een auto rijden en ga erop af voor benzine. Hij zegt dat ik het gehucht aan de andere kant van de duinen benzine is te krijgen. Door een vlak pad rij ik door de duinen en vind inderdaad benzine in een van de hutjes. Voor 70 Dirham krijg ik 5L. Snel terug naar het laatste punt en vervolgens rustig de dag afgewerkt. De laatste duinen bij Merzouga gaan gelukkig goed. Ik probeer het tankstation te vinden waar ik 2 jaar geleden ben geweest maar is verder dan ik dacht dus eerst maar hotel zoeken. Ik had een waypoint maar dat lag totaal aan de andere kant van het dorpje. Na een halfuur zoeken en vragen vind ik eindelijk het hotel. Ga nog even langs bij EATV omdat zij ook LC8 blokken gebruiken, maar ook zij weten geen oplossing voor mijn koelingsprobleem. Hopelijk morgen een betere dag.



http://youtu.be/TJXBrlThd0I
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Tuareg 2017
« Reactie #64 Gepost op: 04-04-2017, 14:16 »
mooie ervaringen Niek. Super.
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1645
Re: Tuareg 2017
« Reactie #65 Gepost op: 04-04-2017, 15:59 »
Mooi verslag man. Wat ga jij op de lange paden hard aan anderen voorbij! Lekker hoor. Je knieën hebben zich goed gehouden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2069
Re: Tuareg 2017
« Reactie #66 Gepost op: 04-04-2017, 17:21 »
Op 2:23 kan je zien waarom die KTM zoveel benzine verbruikt  ;D


Gaaf om even 'mee te kunnen rijden'!
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1818
Re: Tuareg 2017
« Reactie #67 Gepost op: 04-04-2017, 20:55 »
oeps dat prikkeldraadje zag je niet komen  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Tuareg 2017
« Reactie #68 Gepost op: 05-04-2017, 07:31 »
Op 2:23 kan je zien waarom die KTM zoveel benzine verbruikt  ;D


Gaaf om even 'mee te kunnen rijden'!
Ha ha, uiteindelijk bleek dat ik niet veel verloren was en makkelijk de hele dag had kunnen afmaken zonder extra benzine te hoeven zoeken. Maar dan had ik prikkeldraad en benzine uit hutje moeten missen.


Mooi verslag man. Wat ga jij op de lange paden hard aan anderen voorbij! Lekker hoor. Je knieën hebben zich goed gehouden?
Soms heeft zo'n dikke motor ook voordelen, stabiel to ver boven de 150 (als je durft) tewijl de meeste enduros dan beginnen te pendelen. En op dag 7 op de lange liaison was het fijn om een goed zadel te hebben en 2 uitlaten om je handen te warmen tijdens het rijden. Knieen hebben het goed gedaan, de eerste dag had ik m'n braces wel te strak staan dus dat voelde niet fijn na 440km, daarna losser gedaan en dan is het oke. Ik zal er nooit een fan van worden want de tank klemmen moet nu echt met O-benen. Ik had wel last van m'n knie met het omkleden in m'n tentje want buigen gaat nog steeds niet 100%. Ik heb ook nog een arts gesproken op de rally over m'n knie en die zei dat er normaal 6-8 weken voor staat (maar dan zonder rally tussendoor  ;D )


Probeer vanavond dag 3 te maken, want dat was helaas toch een kort dagje.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Tuareg 2017
« Reactie #69 Gepost op: 06-04-2017, 07:46 »
Dag 3 (Kingstage: 280km):

De Le Mans start is bij een klein duinenveld met zacht zand. Kost mij flink wat zweet om doorheen te komen. Vervolgens gaan we het labyrint in wat bestaat uit een veld vol met door water uitgesleten geulen. Ik merk dat mijn voorband zacht wordt. Bij een SCP pomp ik de band op. Het is leuk om de juiste weg te vinden tussen alles geulen op- en afstapjes. Voorband loopt snel weer leeg. Vervolgens wat snellere pistes. De voorband is nu helemaal plat. Ik zie een heuveltje waar ik de motor mooi op de carterplaat kan zetten. Ik probeer mijn 18”reserveband in de voorband te monteren, maar bij de laatste 10cm prik ik de band lek. Vervolgens probeer ik de oorspronkelijke dikke binnenband te plakken maar de plakker houdt niet op het natuurrubber. Ik probeer om het toch te dichten met duct tape maar de band houdt geen lucht. Daarna maar 10km naar het volgende checkpoint (ook de start en finish van de duinen ronden) gereden op de lege band. Daar aangekomen neemt Bennie mijn reservewiel mee en Rik monteert deze snel. Rond 12u ga ik van start aan de tweede ronde (eerste duinen ronde). De zon staat hoog en het contrast is erg slecht. Ik mis een duintop en moet even bijkomen van de val, bij het oprapen van de motor zie ik koelvloeistof uit de radiateurdop spuiten: kokende motor. Dit heeft dus geen zin, want de rest van de dag is uitsluitend duinen. Met tegenzin rij ik terug naar de CPF. Na wat eten en drinken besluit ik om de hoogste duin op te gaan rijden om de frustratie wat te verminderen. Met afgekoelde motor gaat dit goed. In een streep rij ik naar de top. Bovenop maak ik wat foto’s en geniet van het uitzicht. Blijf een tijdje kijken naar de rijders die na elke ronde in het CPF aan komen, ik ben jaloers op ze.







http://youtu.be/e-BFXEUEui0[/size]
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Tuareg 2017
« Reactie #70 Gepost op: 06-04-2017, 11:19 »
Leuk verslag Niek

Ik ben nog steeds matig te genieten , zo een sleutelbeen is een mooi waardeloze blessure , beetje bank hangen , wandelen gaat wel en zit inmiddels in de sportschool op de fiets en wat apparaten om niet helemaal ineen kas plant te veranderen .


Offline member

  • *****
  • Berichten: 723
Re: Tuareg 2017
« Reactie #71 Gepost op: 06-04-2017, 11:29 »
Is er nou iets wat mooier is als zulke duinen ?
Sterkte ermee Olaf !
Scheelt dat je ondertussen handig met revalideren bent ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Tuareg 2017
« Reactie #72 Gepost op: 06-04-2017, 13:25 »
Erg mooie opnames van de duinen.
Vindt hetzelf nog steeds lastig en link rijden.

Maar dat je zo.n mooi trip laat aankomen op een lekke band is ook wat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Tuareg 2017
« Reactie #73 Gepost op: 06-04-2017, 17:46 »
Ik rij op de piste met 1.8bar. Er is geen mousse die deze druk geeft. Bij 1.5 bar voel ik de velg soms al dus ik denk dat ik met mousse met 4kante velgen zou eindigen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4351
Re: Tuareg 2017
« Reactie #74 Gepost op: 07-04-2017, 07:25 »
Leuk verslag Niek

Ik ben nog steeds matig te genieten , zo een sleutelbeen is een mooi waardeloze blessure , beetje bank hangen , wandelen gaat wel en zit inmiddels in de sportschool op de fiets en wat apparaten om niet helemaal ineen kas plant te veranderen .
Kan me een beetje voorstellen hoe jij je voelt. In 2010 uit moeten stappen met gebroken duim. Maar ik was toen een beetje te fanatiek, dat is bij jou volgens mij niet het geval. Ik hoop dat je snel meer kan gaan doen en iedere verbetering ziet als stap de goede kant op.

Verstuurd vanaf mijn L-EMENT350 met Tapatalk

None of us is as strong as all of us.