Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: The Fuck-Ups!  (gelezen 31054 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
The Fuck-Ups!
« Gepost op: 08-04-2013, 22:11 »
Bij mij in de garage gaat het meestal tergend traag. Als ik sleutel 11 nodig heb pak ik 12. Bij inbusboutjes pak ik tegewoordig een hele set van het bord, dan zit er vast een goede bij. Als ik iets van mijn motor af sleutel zoek ik vijf minuten later de hele garage af om het onderdeel dan terug te vinden in de jaszak. Van die dingen. Je went eraan! Of niet eigenljk.

Daarnaast heb je ook nog de Blunders met de hoofdletter B van Dom Denkwerk. Dit weekend bijvoorbeeld wilde ik een nieuw voortandwiel steken en toen bleek dat ik geen tandwiel 14 in de garage had liggen. Wel een 15 tands. Nu reed ik met 14-44 en ik had ook nog een zgan 48 tands achtertandwiel liggen; 15-48 leek wat mij betreft genoeg op 14-44 dus sleutel ik dan het voor en achtertandwiel om, om er vervolgens achter te komen dat de ketting te kort is. Grrr.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #1 Gepost op: 08-04-2013, 22:25 »
En nu is het de bedoeling dat wij ook gaan opbiechten of wilde je het alleen even kwijt?  :D
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #2 Gepost op: 08-04-2013, 22:30 »
ik ben blond,

dus heb ik van nature al een excuus.... :-\
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #3 Gepost op: 08-04-2013, 22:32 »
Ach ja. Vanmiddag rolde mijn kawacarb de vijver in (serieus!)


Hoe dat zo kwam zal ik jullie verder onthouden  :-X
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #4 Gepost op: 08-04-2013, 22:39 »
Da's nou jammer, dat we dat niet te horen krijgen. Ik vermoed dat het wel een lollig verhaal is.

Post Merge: 08-04-2013, 22:42
En nu is het de bedoeling dat wij ook gaan opbiechten of wilde je het alleen even kwijt?  :D
Inderdaad: 'k wou het even kwijt, maar laat dit er niemand van weerhouden het draadje langer te maken dan dat van die beste allroadbrommer. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #5 Gepost op: 08-04-2013, 22:46 »
Van scratch af een rally/rittenmotor bouwen. Daarmee word je wereldkamoioen "fuck-ups"!
Ik kan d'r een boek over schrijven denk ik  ;D
Bij de 660RR kortgeleden nog..: pas bij de 3e poging de GPS onderplaat naar m'n zin  :-\
Ook een herkenbare: bandje wisselen en bij oppompen blijkt biba (weer?) lek.. Grrrrrrrrrrrrrr  >:(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #6 Gepost op: 08-04-2013, 22:50 »
complete blok reviseren en dan toch blijkbaar de oliepomp niet goed ontluchten, met als resultaat dat je weer opnieuw kan beginnen.  :)
Yamaha HL500 XT600 Lubbers/Yamaha

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #7 Gepost op: 08-04-2013, 22:53 »
Vanmiddag fietsketting even schoon maken. Ik denk ik wiebel hem even droog, slinger ik zo het sluit stukkie weg. Kloink, ergens tegen de bbq, of de vuurkorf, of de backup bbq, of toch de andere korf... En dan nog de vraag is die er in gevallen, of ertegen aan en weg gestuiterd?

Koste toch wel ff, maar heb hem gelukkig terug gevonden!

Post Merge: 08-04-2013, 22:55

En een keer in mijn scootermonteur jeugd, was een drukke dag met klanten heletijd, telefoon etc. Eindelijk aan het einde van de dag toch klusje klaar gekregen, werkbank opruimen. Hé, die oude vertandingset ziet er nog best goed uit. Hé, iets te goed eigenlijk. Had ik de oude eruitgesleuteld, en weer terug gezet!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 507
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #8 Gepost op: 08-04-2013, 23:06 »
Mijn eerste auto: een golf van 250 gulden met een kapotte versnellingsbak. Volle week sleutelen om een sloop bak te monteren, denken de niveauplug voor de olie los te draaien, klonk, blijkt het een hevel voor de achteruitversnelling. Bak er weer onderuit, bak splitsen, heveltje 3 cm optillen, boutje er weer in en gelijk kunnen zien waar de niveauplug wel zat...

Tegenwoordig koop ik als eerst een Haynes of ander WPHB.
Find me on Phonebook

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3417
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #9 Gepost op: 08-04-2013, 23:22 »
De eerste keer banden wisselen, 2 uur ploeteren om de voorband eraf te krijgen, toen nog 2 uur om de nieuwe er weer op te krijgen (zonder zeep oid,) en toen ie er weer op zat op zoek naar het ventielttje om m op te pompen, en erachter komen dat binnenband nog niet in zit...
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #10 Gepost op: 08-04-2013, 23:50 »
 ;D ;D ;D ;D das misschien wel de domste tot nu toe.. je bent een een echte man om dat toe te geven! 8)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #11 Gepost op: 09-04-2013, 00:01 »
 :stupid:


Ik heb het ook wel een keer gehad met een band die bepaalde draairichting heeft, 2x gecontroleerd.
Komt een collega even met me praten en hepen, je raad het al. na montage er achter komen dat de band verkeerd zit. :-X
Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #12 Gepost op: 09-04-2013, 07:31 »
Rekluse monteren, heeft me uiteindelijk een hele dag gekost.

De zwarte kleine lichte torxboutjes zijn echt heel klein, er zijn er 9 van geloof ik en die moeten in blauwe locktite. Even ontvetten met remmenreiniger, dan droogblazen volgens methode Adje (RIP) en dan overal een druppeltje locktite.

Nou heb ik voor mijn perslucht twee nozzles, een lange rode fijne die goed doseerbaar is, een een ijzeren, voor het betere spuitwerk, aan/uit.

Mijn vrouw had iets gemorst in de garage tijdens het tuinieren, een handje vol van die kleine zwarte scherpe steentjes, die je in de erker legt om slakken tegen te gaan en poezen weg te houden. Geeft niet.

Uit voorzorg had ik het ontvetten in een magneetbak gedaan, want je wilt die kleine prietdingetjes natuurlijk niet kwijt. De rode nozzle zat er niet op, maar optimist als ik ben, denk ik dat ik die zilveren wel heel voorzichtig kan doseren. Soms lukt dat ook.

Maar nu dus niet. Volle bak in het zilveren schaaltje en die boutjes bleken veel minder magnetisch dan ik dacht ;D Geen één boutje meer in het bakje en alles op de grond.

Ik kan je vertellen, de laatste boutjes duren het langst om te vinden en deze lag na een halve dag onder een stellingkast :D

GRRRRRR!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #13 Gepost op: 09-04-2013, 08:31 »
 ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: The Fuck-Ups!
« Reactie #14 Gepost op: 09-04-2013, 08:45 »
Nou, een greep uit mijn bloopers;


- Met pijn en moeite je achterband wisselen, vervolgens de voorband; kom ik tot de ontdekking dat ik mijn bandenklem voor de voorband in de achterband heb zitten. Kan alles er weer af.
- Bout remklauw op moment vastzetten, zo'n hele grote momentsleutel had ik toen. Ik dacht; die moet best vast, nog maar even door drukken. Knap de kop van de bout af. Zie dat er maar eens uit te krijgen. Bleek dat ik naar lb/ft had gekeken ipv nm.
- Blok vullen met olie, terwijl de aftap plug nog op de werkbank ligt. Geeft zo'n lekkere puinzooi.
- Een nieuwe M15 mousse in een 110-100-18 AC10 proberen te krijgen, gaat niet werken
- Klepstelplaatje in je blok laten vallen (was gelukkig met een magneetje zo weer gefixt)


Oftewel; al doende leert men  :-X

KTM 300 EXC TPI