Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ken je vijand...  (gelezen 9816 keer)

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Ken je vijand...
« Reactie #30 Gepost op: 20-12-2013, 21:35 »
Zou wel niet helpen in de discussie, maar ik zie niet in wat er verkeer is aan links bestuur.... :)


De discussie is alleen te zwart/wit naar mijn mening (zie titel van dit topic, hoewel vast met een knipoog bedoeld). SBB doet veel goed werk, de meeste Nationale Parken in Nederland zijn prachtig (iemand hier De Nieuwe Wildernis gezien? Fantastische beelden). Ook van Natuurmonumenten ben ik ik lid (ik ben opgegroeid aan de rand van de Brunssemerheide, prachtig gebied (waar ik op mijn 16e ook wel eens met mijn MT-5 reed hoor). Ik kan er echt van genieten om daar te wandelen, kan ook dan van de rust en stilte genieten. En meestal loop ik dan ook te fantaseren hoe mooi je er ook zou kunnen rijden...


Men laat voorkomen alsof het natuur is, maar het is een gecultiveerde dierentuin:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21883573/__damherten_afgeschoten__.html
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Ken je vijand...
« Reactie #31 Gepost op: 20-12-2013, 22:13 »
en dus? Dit gaat over een ander natuurgebied. Discussie over natuur zijn eigen gang laten versus ingrijpen is een lastige. Ik ben geen expert (waar is Fitna als je haar nodig hebt?  :) ) maar het ene natuurgebied is het andere niet. Ik ben voorstander van zo min mogelijk ingrijpen, maar daar is niet overal ruimte voor (het is nu eenmaal geen serengeti hier, hoewel je dat idee bijna krijgt bij het zien van de Nieuwe Wildernis). Dus maar goed dat er "vijanden" zijn die er vast meer verstand van hebben, daar heb ik wel vertrouwen in.


groeten,


Jos

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Ken je vijand...
« Reactie #32 Gepost op: 20-12-2013, 22:57 »
Hier in Nederland ben je genoodzaakt in te grijpen, anders lopen die herten straks op het binnenhof.

Op de Veluwe begonnen de everzwijnen ook al aardig te woekeren de afgelopen jaren. Toen Prins Bernhard nog leefde gebeurde dat niet... :D

Bij gebrek aan natuurlijke vijanden moet de jacht ingrijpen.  Oftewel alle natuur in Nederland is een gecultiveerde dierentuin. wandelaars, snelwegen, ( met complete viaducten voor wild) mountainbikers, offroaders, stoksjokkers..het moet samenleven in de natuur...en dat word door bepaalde lieden nog steeds ontkent.

SBB meent te kunnen bepalen wat wie er gebruik mogen maken van onze nationale parken.

Snelwegen wel, maar wij niet...
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Ken je vijand...
« Reactie #33 Gepost op: 20-12-2013, 23:35 »
Op zich mee eens, alleen is het niet zo dat SBB  dat in z'n eentje bepaald; SBB is uitvoerend van wat wij met z'n allen in Nederland willen. En we hebben het land nu eenmaal zo ingericht dat dat dus via de politiek bepaald wordt. In zekere zin voert SBB uit wat de politiek wilt.
En ik denk dat grote delen van Nederland het daar in grote lijnen mee eens zijn, ik denk niet dat veel mensen het een goed idee vinden om ook offroad motoren toe te laten in onze Nationale Parken (lijkt mij ook geen goed idee, ondanks dat de Drunense duinen me gaaf rijden lijkt).


Misschien dat electrisch (want stiller) daar in de toekomst nog een beetje verandering in brengt, maar veel zal het niet zijn (wel makkelijker vergunnningen voor crossbanen of een OTR bv, dat wel, maar niet in de echte natuurgebieden rijden, lijkt me ook gewenst)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Ken je vijand...
« Reactie #34 Gepost op: 21-12-2013, 09:55 »
Je kan bij de kazerne commandant van Oirschot toestemming aanvragen om over het oefenterrein te mogen rijden.


2011 helaas met de ms1000 niet gelukt omdat het in het broedseizoen is.
Maar misschien is een wat vochtigere periode beter. Denk niet dat er veel van ons in een keer "Knocky Hill" op waren gekomen.  8)
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Ken je vijand...
« Reactie #35 Gepost op: 21-12-2013, 11:03 »
Je kan bij de kazerne commandant van Oirschot toestemming aanvragen om over het oefenterrein te mogen rijden.


2011 helaas met de ms1000 niet gelukt omdat het in het broedseizoen is.
Maar misschien is een wat vochtigere periode beter. Denk niet dat er veel van ons in een keer "Knocky Hill" op waren gekomen.  8)

zoals het laatste weekend voor de klok verzet wordt?