Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Weer eens een "wat voor motor..." topic  (gelezen 21274 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #61 Gepost op: 02-05-2017, 18:56 »
zoek eens wat er aan zit te komen bij die km stand.?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 624
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #62 Gepost op: 02-05-2017, 19:07 »
Vanaf 5 ruggen kun je ze inderdaad wel vinden. Maar ik wil het liefst rond de 3 houden.
Die NXT is wel leuk, maar vind ik wel relatief duur. Of ligt dat aan mij?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 624
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #63 Gepost op: 03-05-2017, 20:13 »
Wat zijn hier de gedachten over de BMW F 650 GS? En Dakar versus gewoon? Zit daar nog een belangrijk verschil in? Ik probeer er morgen even een rondje op te rijden om te kijken wat ik er van vind. Maar de gewone GS'en zijn aanzienlijk goedkoper dan de Dakar versies. Al zie ik die laatste vooral tussen 2000 en 2004, dus vraag ik me af of die later nog gemaakt zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #64 Gepost op: 03-05-2017, 20:20 »
Maak je geen illusies; zelfs met Dakar stickers betekent 1x omvallen met lage snelheid vaak meer dan €1.000 schade. Vraag maar niet hoe ik dat weet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #65 Gepost op: 03-05-2017, 20:37 »
Vanaf 5 ruggen kun je ze inderdaad wel vinden. Maar ik wil het liefst rond de 3 houden.
Die NXT is wel leuk, maar vind ik wel relatief duur. Of ligt dat aan mij?


Duur is relatief. Ik heb net ook een andere NTX gekocht voor iets minder, maar die is minder compleet én 10j ouder dan die van Wim = Toecutter)
Je vind ze zelden, maar nu wordt er ook één aangeboden op MP voor ongeveer dezelfde vraagprijs als die van Wim. Prijzen blijven zo rond de 3000€ te liggen.


Ik heb mijn 750NTX indertijd aan Wim verkocht en zelf een KTM 990 Adventure gekocht. Maar ik heb die NTX altijd gemist omdat die eigenlijk de beste gewichts/power-ratio had voor een allroad en die italiaanse heeft natuurlijk tonnen uitstraling! Ik heb na lang zoeken een dikke maand geleden dan een 650NTX gekocht...het zijn unieke machines en dankzij de modulariteit van die smallblock-guzzi's zijn onderdelen zeer makkelijk te vinden (moest je ze ooit nodig hebben).
Ik kan ze persoonlijk zeker aanraden en moest je ooit de kans hebben een testrit te kunnen maken, zeker doen!
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 624
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #66 Gepost op: 03-05-2017, 20:37 »
Hahahaha, dat hoef ik niet te vragen Noppy, dat snap ik wel. ;)
Maar goed, hoe beviel de fiets en waarvoor gebruikte je hem?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #67 Gepost op: 03-05-2017, 21:46 »
Hoor ik hier NTX ?  :) ::)

Ghulst, je mag altijd een bod doen hoor, je krijgt er nog veel onderdelen bij voor eventueel doorverkoop!

Groetjes, Wim

Offline member

  • *****
  • Berichten: 353
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #68 Gepost op: 04-05-2017, 18:25 »
Wit met bruin  :D

Kan er naast zitten, maar hij liet dit vallen tijdens de Ardennen Challenge begin April. Zwerft hier onder : member

Dat is geen elefant maar een T4....

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #69 Gepost op: 04-05-2017, 21:10 »
Hahahaha, dat hoef ik niet te vragen Noppy, dat snap ik wel. ;)
Maar goed, hoe beviel de fiets en waarvoor gebruikte je hem?
Woon-werkfiets en een klein beetje offroad. Maar daar was ik snel van genezen; veel te zwaar en te weinig koppel om je zelf uit lastige situaties te redden. Wel lekker zuinig als reisfiets...

Verstuurd vanaf mijn BV6000 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 624
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #70 Gepost op: 04-05-2017, 22:43 »
Ok, vandaag op pad geweest. Licht is een wens. Aan de andere kant wil ik ook stabiliteit en comfort, dus ergens zal ik een concessie moeten doen. Aangezien offroad rijden hier lastig is, zal de keuze waarschijnlijk meer aan de kant van rijcomfort etc liggen.

Maar goed, afgelopen dinsdag kwam ik toevallig een F650 GS Dakar tegen. Dus gebeld en eerst daar maar naartoe.


Eerst het rondje op een F650 GS Dakar bij Morini. Het voelde aardig, maar te smal, ik zat te ver naar voren en het geheel was erg gevoelig voor wegdek en wind. Op de snelweg vond ik het behoorlijk vermoeiend om 130 vast te houden. Dus helaas, dit is het niet.


Door naar de Knalpot, want zij hebben een fantastische 1150 staan. Alsof hij zo uit de showroom kwam. Mooi ding. Vol verwachting opgestapt. Heerlijk gereden, maar allemaal nèt niet. Nèt niet gretig genoeg bij het optrekken, nèt wat te zwaar in gevoel, nèt wat te log schakelen. Dat werk. Het was het bijna, maar toch net niet.

Bij terugkomst had ik mijn spullen al in mijn auto teruggelegd, toen Jack over een 1200 begon. Buiten mijn budget, dus hield ik het af. Maar hij drong aan met een 1200 die net binnen was. Flink gebruikt en ongepoetst, maar hij vond dat ik hem toch echt moest rijden, anders zou ik nooit weten of ik BMW nou gedag moest zeggen, of dat de 1200 misschien wat voor mij zou zijn. Na wat aandringen van zijn kant, waren de banden opgepompt en een groene plaat geplaatst.


Man, wat een ding. Ja, 2005. Ja, een berg kilometers. Ja, beschadigingen her en der. Maar starten, lopen en het ging als een trein. Zo veel smeuïger. Goed gebalanceerd, stabiel lekker aan het gas. Ik had niet heel veel tijd nodig voor een grote glimlach op mijn gezich. Ik reed in 2012 voor het laatst (en het eerst) op een 1200GS. Toen vond ik het al een top ding, dat bleek vandaag nog eens.

Nou is het enige probleem dat die 1200 niet in mijn budget past.

Back to square one.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #71 Gepost op: 04-05-2017, 23:34 »
Als je de 1150 nu niet echt je ding is.
Waarom dan niet terug naar Triumhp en dan voor de 955i.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 624
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #72 Gepost op: 04-05-2017, 23:41 »
Eigenlijk om twee redenen. De eerste is, dat ik de 955i gewoon niet mooi vind. En ten tweede de zitpositie. Op mijn Tiger had ik stuurverhogers, dat hielp al wat, maar dan had ik ook andere voetsteunen en pedalen moeten hebben om beter te zitten. Het 955i zadel is wel beter dan dat van de 900, maar de rest vond ik niet veel uitmaken. (Had de 900 mij perfect gepast, dan had hij waarschijnlijk nog gebleven.)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7960
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #73 Gepost op: 05-05-2017, 00:09 »
Een 955i is al snel 10x mooier als een bulldog van een 1150GS. :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Weer eens een "wat voor motor..." topic
« Reactie #74 Gepost op: 05-05-2017, 01:49 »
Beetje geld uitgeven om je bestaande motor aan je wensen aan te passen?

Ander stuur, steppies aanpassen, vering ?

Was dat niet goedkoper geweest.

Nu koop je weer de "ellende" van een ander (die ruimt hem niet voor niets op) en je begint weer van voren af aan.....
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....