Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Snel mening gevraagd over aankoop MTB  (gelezen 2896 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Snel mening gevraagd over aankoop MTB
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2017, 09:20 »
Keramische velgen heb je toch niet nodig  ???  28 spaken is licht en als je "snelle single track en uitdagende cross country" gaat rijden dan klinkt dat als de normale mountainbike route in Nederland; niet heel schokkend voor je wielen.
Maar wel handig dat je alvast reserve onderdelen hebt besteld :D  Een hele fiets nog wel, zal onderhoud wel makkelijker maken.  1x11 is tegenwoordig de nieuwe trend (op de vlakke tracks heb je ook niet meer nodig lijkt me), met heuvel op / neer is het goed uitkienen welke tandwielen je monteert.

Keramische velgen lagen op mijn oude MTB . Toen de oude velgen stuk waren, had ik deze oude velgen door keramische vervangen in combinatie met Magura remmen.

De nieuwe fiets heeft niet 1 blad vooraan, maar wel 2 .  Ik neem aan dat 1 blad inderdaad wat beperkter is, en vooral enkel aan te raden voor zeer goede fietsers (en dat ben ik nu niet meer..) Vandaar de keuze om 2 crankbladen te nemen vooraan.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Snel mening gevraagd over aankoop MTB
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2017, 15:12 »
Sorry, verkeerd begrepen. Was vroeger heel mooi spul maar schijven remmen echt beter.
Gewoon lekker gaan rijden en genieten, fietsen helpt de conditie vooruit