Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: routes in Andorra  (gelezen 3481 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
routes in Andorra
« Gepost op: 18-02-2006, 13:22 »
Helaas, in de week waarop ik naar Andorra ga, zit Johan vd Wal vol. Ik kan niet in een andere periode.
Er zijn nog wel wat soortgelijke alternatieven, maar erg duur, en ik wil per se naar Andorra.
Ik overweeg nu om in Andorra op een camping te gaan staan, en zelfstandig wat off road routes te rijden. Weet iemand of dat toegestaan is? Vd Wal heeft het namelijk over een vergunning voor 6 motoren. Zijn er ergens routes te krijgen? Ik heb wel een heruitgave van de Enduro Atlas van Denzel, maar de routes, zeker de foto's zijn gedateerd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: routes in Andorra
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2006, 13:26 »
ik heb ook nog een route,maar die is ook gedateerd en nog niet op gps :-X

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: routes in Andorra
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2006, 15:26 »
Als het kan zou ik hem graag willen hebben, ik kan allicht kijken of ik er iets mee kan. Mail me even svp.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: routes in Andorra
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2006, 21:57 »
Wij hebben jaren terug daar gereden (met routes uit de Enduro Atlas.)
Dit zijn routes die je nog steeds kunt rijden.
Het enige wat lastig was, was om het startpunt te vinden.
Voor ons was het onze eesrte Offroad vakantie Ik met de Africa twin met normale banden en Margriete met een XT 600 tenere ook met normale banden.
je kunt daar van simpe offroad rijden tot heftig!!
Als je een goede kaar wan de omgeving koopt kom je al heel ver!
succes
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: routes in Andorra
« Reactie #4 Gepost op: 19-02-2006, 15:46 »
Kan je bij Johan niet een paar leuke routes vragen? Weet je in ieder geval dat ze up to date zijn.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: routes in Andorra
« Reactie #5 Gepost op: 19-02-2006, 16:03 »
Daar is ie heel zuinig op. Ik kan wel routes over de weg van hem krijgen (toertochten) maar daar kom ik niet voor  :(

Dus, heeft iemand iets liggen, mail het me svp!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: routes in Andorra
« Reactie #6 Gepost op: 19-02-2006, 22:20 »
Stuur even je adres aan ons, dan zullen wij uit de enduro atlas de routes kopieren en naar je opsturen.

Of klik op deze link en bestel de routes die je wilt hebben:
http://perso.wanadoo.fr/b.d/uk/cadreuk.htm

Veel plezier, Margrieta

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: routes in Andorra
« Reactie #7 Gepost op: 24-02-2006, 23:00 »
Hoi Bolski,

Johan rijdt vanuit Andorra, maar de routes liggen meestal in Spanje. Wij hebben enkele jaren geleden ook met hem gereden. We wonen enkele maanden per jaar in Catalonië en doen op bescheiden manier aan allroad/offroad (XT660R en XR250).
De onder gelinkte atlas kan je heel goed gebruiken, bijna alle onverharde wegen staan erin en dat zijn er nogal wat. De kleine paden natuurlijk niet. De schaal is 1:50 000 en met behulp van het utm-raster kan je prima waypoints aanmaken voor je routes. Aanrader.

http://www.geoestel.com/ftp/geoestel/atlescarreteres_c.htm
http://www.geoestel.com/ftp/geoestel/atlescat.htm

Als je verder van Andorra raakt (Vic-Manresa-Moia) kan ik je misschien verder helpen.

Ook zijn er in Spanje diverse uitgaven tekoop, oa "En cotxe per la muntanya". Bolletje-pijltje door diverse streken in Catalunya. Er bestaat tevens een boek met dezelfde routeaanwijzingen om allroad van de oost naar westkust te gaan.

Als je offroad gaat rijden in Spanje moet je rekening houden dat er meer politie is dan bij ons, en ze controleren ook in het bos en op de berg. Geen probleem als je op je snelheid past, alle papieren bij je hebt en op de wegen en paden blijft. Het is dus geen Afrika.
Wij ondervinden nooit problemen.

groetjes Marcel
Marcel

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: routes in Andorra
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2006, 12:35 »
Hee, bedankt voor de info.
Staat in die atlas (het is een boek met kaarten zo te zien) ook de Boucle Andorrane?

En kan ik deze atlas ook ergens op een NLtalige pagina kopen? Mijn Spaans is niet 100%  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: routes in Andorra
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2006, 15:10 »
Hoi Bolski,

Heel Catalonië staat in die atlas dus ook dat deel. In maart ga ik naar Spanje, als je wilt kan ik hem wel voor je meenemen, ik zoek er voor mezelf ook nog één. Het boek kost plm € 25,00.
Ik zal je iets mailen waar je waarschijnlijk ook wel iets aan hebt. Laat maar weten of je of je het boek wilt hebben.

groetjes Marcel
Marcel