Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Terecht of toch niet?  (gelezen 8244 keer)

Offline member

• Member
  • *
Terecht of toch niet?
« Gepost op: 12-01-2012, 12:44 »
Ik vroeg me af,.....

toch wel terecht toch dat Despres zijn tijd dat hij vast staat in die modder terug krijgt.
Als Coma straks vast staat in het zand krijgt hij die tijd toch ook terug?

Offline member

Re: Terecht of toch niet?
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2012, 12:45 »
tenzij in het roadbook stond dat er zand was natuurlijk  ::)

Offline member

« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2012, 12:47 »
Niet terecht. Vast zitten in modder of zand is toch gewoon je eigen verantwoordelijkheid als rijder?
Dat is toch wat een rally een rally maakt? Navigatie en je eigen pad kiezen. Anders kan je beter op een circuit gaan rijden.

Offline member

« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2012, 12:52 »
Terecht, want Depres is een Fransman en Coma niet.

GJ :-X
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2012, 13:43 »
Tja, ik vind het een lastige... was moeilijk te zien dat daar blub lag natuurlijk. Coma had wel gelijk, risico van 't vak.

Maaruh, onderwerp 2:
Op eurosport (maar vast ook op RTLgp) was Peterhansel te zien die een motorrijder omtikte in een rivier.
Wat vinden 'we' daarvan?
Ik zeg: harde tijdstraf!
Voor wie het niet heeft gezien: rivierdoorwading, stond een kerel met z'n motor te tobben omdat íe vast stond... Peterhansel komt rustig voorbij, en tikt die kerel in z'n rug met de auto; vervolgens dondert de motor natuurlijk onder water...
Maar goed, da's ook een Fransman he ;-)

Offline member

« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2012, 13:52 »
Ook terecht; Hansel is een fransman en die motorrijder was een italiaan. En Gordon zou anders wel eens kunnen winnen en die is amerikaan. Da's voor een Fransman nog bijna erger als een duitser.

Maar verder heb ik meestal wel met veel plezier zitten kijken hoor...

Maar ook een domper om te horen dat Al Attiyah niet uitgevallen is maar gewoon heeft opgegeven. Tosser!

GJ :-\

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2012, 13:59 »
Part of the rally! De weggespoelde put waar Frans verhoeven in was geknald met kapot achterwiel tot gevolg stond ook niet in het Roadbook en ik denk niet dat Frans daar tijd heeft voor teruggekregen. Het is niet omdat je leider bent in het klassement dat de regels plots anders moeten worden toegepast.

De reactie van Pal Ullevalsetter na de moddercatch was prachtig: "It's part of the rally" zei hij ongeveer, terwijl een ander de boel bijna kort en klein aan't slagen was. De reactie van Pal is 'Dakaarwaardig' en is doorspekt met een gezond relativeringsvermogen.

Wat helemaal beneden alle peil is, is dat ex-motard Peterhansel bewust een motorrijder ramt in de doorwading, waardoor er een motor volledig onder water loopt en een motorrijder lichamelijk letsel ondervindt. Hier wordt bijna met geen woord over gerept en Peterhansel krijgt geen straftijd, terwijl toch duidelijk in het reglement staat dat als er iemand vast zit in zo'n situatie, dat er dan gewacht moet worden.
Op de beelden is ook duidelijk te merken dat de motorrijder op geen enkele manier wordt gewaarschuwd voor de rammende auto. De motorrijder grijpt ook meteen naar z'n rug terwijl z'n machine omver kantelt.

Ook koploper Cyril Despres krijgt in het modderbad hulp van Gonçalves, maar hij retourneert dat gebaar niet, sterker nog; Hij start z'n motor en vertrekt terwijl Gonçalves met zeer duidelijke gebaren laat verstaan dat hij niet gediend is met de reactie van Despres, en terecht.

Ik heb geen enkele sympathie voor koplopers die hun zege zo belangrijk vinden dat ze totaal verblind worden en mensen daardoor in gevaar brengen...de Dakar is al gevaarlijk genoeg.

Ik hoop dan ook dat zowel Cyril als Peterhansel deze Dakar niet winnen. Bad Karma...
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

• DR-Z462SM
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2012, 14:54 »
 :stupid:

Peterhansworst is een k*ttekop!! Je ziet twijfel bij het te water gaan maar hij gaat toch. Dat hij daarna "gang is alles" vasthoudt is begrijpelijk echter ten koste van wat allemaal?? Ik vind het onacceptabel en die man heeft voor mij afgedaan.
Despres is hooguit ernstig onfatsoenlijk en verdient dus van Gonalves een stevige muilpeer  ::)

Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2012, 19:32 »
 :stupid: :stupid:

GJ :D

Offline member

« Reactie #9 Gepost op: 12-01-2012, 19:47 »
Die consalves heeft er zo al twee te muilperen.

Offline member

• Queen off-the-road
« Reactie #10 Gepost op: 12-01-2012, 20:05 »
Ik heb die crash van Peterhansel nooit gezien of vinden. Weet iemand waar ik het online kan vinden?
Liever gelast dan geleaset

Offline member

« Reactie #11 Gepost op: 12-01-2012, 20:13 »
Maar dit hoort toch bij commerciële sport ?
Neem nou voetbal, tja als een kijker zich met het 'spel' bemoeit wordt er een wedstrijd tegen agressiviteit gespeeld met alleen kinderen. Al die jaren ruw spel en het erbij komende voetbalvandalisme konden wel door de beugel want het was commerciële sport.

Over een tijdje spreken we niet meer over sportief in de zin dat je iemand iets gunt ...

Offline member

Offline member

« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2012, 20:21 »
 :stupid:  hoe zal ik het zeggen ... YouTube-waardig ... maar in de zin dat iedereen getuige is.

Offline member

« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2012, 20:24 »
wacht ff... ik ben voor Coma, maar je moet het despres niet aanrekenen dat ie tijd terugkrijgt, maar de orga. 

PeterHansel is wel de grootste dakarheld ooit, dus een beetje exyra krediet heeft ie bij mij wel.. zo vaak dakar winnen in de auto en op de motor... wel -1 nu, en het is slecht voor de veuligheid dat ze dit niet straffen met tijd. maar hij is echt niet de enige autorijder en vrachtwagenrijder dit dit doet, alleen hij staat op beeld. Als het allemaal op beeld stond kon je 70% van de rally vandaag nog naar huis sturen met een paar dagen straftijd.
offroadmotorloos. even.