Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GPSMAP 60 modificatie  (gelezen 1827 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
GPSMAP 60 modificatie
« Gepost op: 15-04-2006, 22:29 »
Nou had ik laatst gevraagd hoe dat zat met m'n 60 cs die uitvalt tijdens het rijden. Yep met 12V werkt het ok maar ik was wel pissig toen hij uitviel terwijl ik hem in de mount drukte.

Garmin is toen toch maar opengegaan en ik ontdekte dat de batterijen met veercontactjes op de PCB drukken. En door alle kit on de boel dicht te krijgen is er geen mogelijkheid om iets bij te buigen. Afbuigen ging wel: dag contactje  >:(.

De oplossing om van het gekloot af te zijn: draadjes!

Wel wat gepruts maar de draadjes zitten nu goed vast: lang leve superlijm en siliconenkit.

Nog wat details: De 4 gekleurde draadjes zijn van de externe voeding. De antenne zit linksboven. De 4 gouden contactjes zijn van de USB.

Geen garanties of het voor herhaling vatbaar is (en ook niet van Notter, denk ik).

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: GPSMAP 60 modificatie
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2006, 08:50 »
 ;D Die modificatie heb ik in 2004 al met mijn 60C uitgevoerd ;D en inderdaad nooit meer last gehad van uitval tijdens offroadrijden ;)

Mijn Cx laat ik nog maar even zolang mogelijk dicht, maar de techniek ken ik, en de draadje liggen al klaar!

Mijn 60C zag ik trouwens op een foto aan een dashboard in Tunesiƫ voorbij komen, dus de modificatie werkt nog steeds.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 162
Re: GPSMAP 60 modificatie
« Reactie #2 Gepost op: 17-04-2006, 21:02 »

He he, eindelijk de oplossing.

Heb zelf een accuutje gebouwd op m'n brommer op van het uitvallen af te zijn (GPSMAP 60), maar had eigenlijk beter dit kunnen doen.

Snap alleen niet dat Notter deze oplossing niet aangeeft  :-\

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: GPSMAP 60 modificatie
« Reactie #3 Gepost op: 12-05-2006, 22:00 »
...Snap alleen niet dat Notter deze oplossing niet aangeeft  :-\

Lijkt me logisch. Notter verkoopt de doosjes met goede service. Maar die gaan niet promoten om je GPS bij aankoop direct te verbouwen (ik heb een 2e handsje  ;) ). Garantie is direct weg als je met een schroevedraaier gaat kloten, laat staan een soldeerbout.

Overigens heb ik onder een microscoop gesoldeerd. Het is allemaal erg klein en fragiel binnenin. Je moet wel lef hebben (of ervaring met dit soort dingen zoals ondergetekende) om het netjes uit te voeren. Voor dat je het weet druk je een component van de PCB en die vind je niet meer terug.

Casper




Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 26
Re: GPSMAP 60 modificatie
« Reactie #4 Gepost op: 10-07-2006, 00:07 »
Laatste ervaring: Ik zou lekker gaan touren met collega's viel elke keer m'n GPS uit als ik de motor uitzet (geen voeding).  >:( Dus weer GPS open, nieuwe draadje gesoldeerd, dichtgekit en ja, probleem niet verholpen >:( >:( >:(

Toch maar eens nagedacht en bleek dat de batterij contactje waardeloos waren, extra schuimrubbertjes er tussen en probleem opgelost  :).

Wie weet heeft nog iemand er wat aan.

Casper