Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Dit weekend: Exped Downmat 7 LW €140 voor ARM/GS(forum)leden!  (gelezen 1528 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70

Heerlijk, k(r)amperen tijdens het Internationale BMW GS Paastreffen  Mijn matje bleek niet afdoende maar de 'doorgewinterde' deelnemers spraken allemaal hun lof uit voor de Exped matten. Helaas zijn deze niet echt goedkoop, maar met een beetje googlen vonden we al meteen een mooie aanbieding: de Exped Downmat 7 LW van €170 voor €140. Helaas was deze speciale aanbieding na de Pasen alweer voorbij.


Deze week contact gehad met Outdoor-Discount.com en daarom alleen dit weekend alleen voor ARM/GS(forum)leden de Exped Downmat 7 LW voor €140 .


Sla je slag: http://www.outdoor-discount.com/oscommmerce/product_info.php?products_id=5145


Actie geld niet voor andere modellen. Ik heb geen aandelen.


FAQ:


Q - Is de 7 dik genoeg?
A - Volgens de ervaringsdeskundigen is er nagenoeg geen verschil met de 9, voordeel van de 7 is dat het pakketje nog wat kleiner opgerold kan worden.


Q - Dons en vochtige lucht, gaat dat wel samen?
A - Het dons is geïmpregneerd, een beetje vochtige lucht is geen probleem (maar het is natuurlijk geen luchtbed voor in het zwembad ;) [size=78%])[/size]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dit weekend: Exped Downmat 7 LW €140 voor ARM/GS(forum)leden!
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2013, 10:23 »
ik heb jaren op een 3 cm dik matje geslapen, ook bij -25C. ALs het maar goed isoleert. 5cm dik is duidelijk comfortabeler, dikker lijkt me meer iets voor in het hotel  ;)

Het dons zit IN het luchtmatje, duswordt niet nat, ook al flikker je het ding in het zwembad. Het dons wordt wordt daar alleen vochtig van de lucht IN het matje (die condenseert als het afkoelt in de nacht). Dus als je er goed mee om wil gaan, dan moet je de mat misschien NIET opblazen met de mond, maar met een pompje.

ps.: ik kende het concept van dons-gevulde luchtbedjes niet, maar het lijkt me wel een goede oplossing: Luchtbedjes zijn veel te koud omdat de lucht circuleert. Die zelf-inflating matjes hebben schuim, dan isoleerd het wel (tenzij de gaten in het schuim te groot zijn, en bijv het schuim in wafelstructuur gesneden is). Het Dons in dit matrasje zorgt natuurlijk dat de lucht stil blijft staan: simpel, en blijkbaar doeltreffend.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 371
Re: Dit weekend: Exped Downmat 7 LW €140 voor ARM/GS(forum)leden!
« Reactie #2 Gepost op: 14-04-2013, 11:35 »
Goeie actie!
Ik heb niet meteen een nieuwe mat nodig, maar ik ga er toch even over nadenken.
BTW: een Bienenwabenmuster is een honingraatpatroon, de rest lijkt me wel te ontcijferen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4267
Re: Dit weekend: Exped Downmat 7 LW €140 voor ARM/GS(forum)leden!
« Reactie #3 Gepost op: 14-04-2013, 12:18 »
Gerben, eenmaal hierop geslapen wil ook jij nooit meer anders!
Pakketje net zo groot als een thermarest ultralight van 1,8cm ofzo maar dit is comfortabel!! Ik heb zelf de 9cm variant en al gebruikt vanaf siberie tot de algerijnse woestijn. -10 tot +40.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Dit weekend: Exped Downmat 7 LW €140 voor ARM/GS(forum)leden!
« Reactie #4 Gepost op: 14-04-2013, 13:03 »
Gerben, eenmaal hierop geslapen wil ook jij nooit meer anders!
Pakketje net zo groot als een thermarest ultralight van 1,8cm ofzo maar dit is comfortabel!! Ik heb zelf de 9cm variant en al gebruikt vanaf siberie tot de algerijnse woestijn. -10 tot +40.

Ik geloof je zo! Hij is overigens wel een pakje zwaarder dan een dunne thermarest (maar dan krijg je ook meer comfort). Grappig eigenlijk dat dit simpele concept nooit eerder op de markt geweest is (volgens mij).

Maarja, kamperen doe ik bijna niet meer... net als motorrijden/reizen: dus ik doe het gewoon nog effe met de 5cm TR op de motor (zwaarder, maar ook prima comfortable voor die enkele keer).
Als ooit rugzakwandelen/motorreizen weer in de picture komt, dan hebben ze toch al weer 10x betere versies :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Dit weekend: Exped Downmat 7 LW €140 voor ARM/GS(forum)leden!
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2013, 13:17 »
http://www.outdoor-discount.com/oscommmerce/product_info.php?products_id=5145&language=En


Slechts 1€!!! Als dat geen deal is.
 :o 8)


En ze hebben de fout blijkbaar weer rechtgezet...nu weer 149, ...€



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
Re: Dit weekend: Exped Downmat 7 LW €140 voor ARM/GS(forum)leden!
« Reactie #6 Gepost op: 14-04-2013, 15:34 »
Fielen Dank voor het aanbod.  :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
Re: Dit weekend: Exped Downmat 7 LW €140 voor ARM/GS(forum)leden!
« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2013, 23:56 »
http://www.outdoor-discount.com/oscommmerce/product_info.php?products_id=5145&language=En


Slechts 1€!!! Als dat geen deal is.
 :o 8)


En ze hebben de fout blijkbaar weer rechtgezet...nu weer 149, ...€


Prijs zou inderdaad weer omhoog gaan (oorspronkelijk was deze 169,95€ dus blijkbaar heeft iemand anders het aangepast... Hoe sneller, hoe meer korting dus  ;) [size=78%])[/size]

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7963
Re: Dit weekend: Exped Downmat 7 LW €140 voor ARM/GS(forum)leden!
« Reactie #8 Gepost op: 14-04-2013, 23:59 »
Kijk hier eens met zijden binnensl.zak.
http://www.outdorado.com/Exped_DownMat_7_Pump.jsp