In de Alpen heb je niet veel nop nodig, zeker niet onder een lichtgewicht zoals een DRZ, de laatste keer nog met mijn Xchallenge op 17"/19" met TKC80 gereden.
Komt in de stenen niks te kort en ook al kun je best een eindje op het asfalt gummen op echte endurobanden, een setje TKC's gumt wat mij betreft echt nog wel stukken lekkerder
.
Voor het echte compromis waarbij er ook nog wel eens een stuk zand, modder, gras voor kan komen, kies ik nog altijd voor MT21's (21"/17"of 18") Overmorgen vertrek ik voor 2,5 week Portugal met die banden, 90% stenen/gravel/asfalt 10% overig... Tijdens voorgaande edities ook al mensen met endurobanden (weet niet meer welke) gezien die na 5 dagen een bandenzaak moesten zoeken...
De zwaardere motoren onder ons gebruiken vaak de Dunlop 908RR omdat die nog slijtvaster is, dus dat is ook een goeie, maar een binnenband steken in een band met glijmiddel lijkt mij vragen om problemen...
Desert zou ook goed moeten zijn, maar heeft ons op 2 weken Portugal onder een 950SE toch al eens teleurgesteld, was echt zo goed als kaal, maar een weekje Alpen onder een DRZ zou dan weer prima moeten gaan lijkt mij..