Mooi overzicht inderdaad en ook mooi op tijd want ik vroeg me net af of ik m'n motor moest klaarmaken om eventueel in Enter mee te doen, op de vaste datum van midden Januari. Maar da's dus de kampioensrit dit jaar.
Eindhoven: ik heb pas de offroadrit daar nog met heel veel plezier gereden, maar een enduro zie ik niet zitten, net zo min als in Havelte.
Over de tips: Wat bedoel je met "In het begin kun je dus ook gewoon wat strafminuten pakken, zodat je een beetje rustig aan kunt doen."? Het enige verschil dat ik zie is dat het misschien wat minder druk wordt op de route. Maar de tijd tot aan de volgende TC blijft hetzelfde. Je hebt alleen minder speling tot de 30 minuten en een slechtere tijd.
Mijn aanpak zou zijn - deels op basis van jullie tips uit 'ONK Enduro 2013': In de eerste ronde stevig doorrijden om te kijken hoe strak de tijden zijn. In de volgende ronde(n) het tempo aanpassen. Als de tijden strakker zijn dan je eigen tempo: Probeer een gangmaker te vinden om scherp te blijven op de verbinding (dat scheelt bij mij aanzienlijk). En verdeel je krachten over de hele wedstrijd, aankomen is beter dan geforceerd rijden om de minuten te beperken. Pak maar gewoon een paar minuten bij de TC's als je ze nodig hebt.
En als je echt voor de minuten gaat, en verwacht dat het krap wordt op de verbindingen: Zet benzine neer bij beide TC's, ook al kun je de hele ronde op 1 tank rijden. Mocht je met jouw tempo meer tijd overhouden bij TC1 dan bij TC2, dan heb je iig de keuze. Zelf ben ik er te lui voor.
Maurice