Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ik krijg hem niet hard.  (gelezen 3119 keer)

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Ik krijg hem niet hard.
« Gepost op: 19-07-2016, 18:13 »
Mooie topic kan ik wel zeggen, maar het gaat om het volgende,

Mijn achter rem krijg ik niet echt hard.
Ik zou graag het hele spul vast willen trappen tijdens rijden.

Wie heeft er een rem leiding van staal liggen, zowel van voor als achter voor een XT 600 e 1999.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2016, 19:55 »
Je zou je achterrem gewoon moeten kunnen blokkeren, ook met rubberen leidingen, dus sowieso moet je klauw uit elkaar en gereinigd worden, zuigers polijsten, nieuwe seals in schoongemaakte groeven en koppervet op de pennen en andere bewegende delen [zuigers en seals niet, daar moet siliconen vet op] en verse olie zullen meer doen dan een staalflex leidingen er op en de klauw niet onderhanden nemen..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #2 Gepost op: 19-07-2016, 20:37 »
Net nieuwe blokkies, alles schoon, nieuwe olie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7969
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #3 Gepost op: 19-07-2016, 21:09 »
Olie moet er ook niet in.
Remvloeistof wel. ;D
Maar weet je zeker dat er goed ontlucht is?
Een luchtbel is comprimeerbaar en geeft een niet of sponzige rem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #4 Gepost op: 19-07-2016, 21:11 »
Goed ontlucht???
Met alleen doorpompen blijft er vaak toch een luchtbelletje achter.
Vaccuumpomp erop om de laatste lucht eruit te zuigen...

Groet, Jan

Post Merge: 19-07-2016, 21:11
Goed ontlucht???
Met alleen doorpompen blijft er vaak toch een luchtbelletje achter.
Vaccuumpomp erop om de laatste lucht eruit te zuigen...

Groet, Jan
Ik ga maar fietsen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #5 Gepost op: 19-07-2016, 21:25 »
ja, de vacuumpomp er op om em goed hard te krijgen  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #6 Gepost op: 19-07-2016, 21:49 »
Of met een injectiespuit vanaf onderen  :-X
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7969
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #7 Gepost op: 19-07-2016, 22:01 »
Of een nacht een elastiek om je handle.
Pas op dat tie niet afsterft.

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #8 Gepost op: 19-07-2016, 23:10 »
Citaat
Ik krijg hem niet hard.

Dat zei mijn Frau vannacht ook.. :-X

 ;D
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #9 Gepost op: 19-07-2016, 23:49 »
Ff serieus  :-X ik herken het probleem. Kreeg m ook niet hard tot ik de remlicht schakelaar er tussenuit gehaald had. Blijkbaar was de combinatie rempomp en remcilinder zo krap bemeten dat de schakelaar de remmerij sompig maakte. Moest ik wel een constructie maken om externe remlichtschakelaar aan te sturen.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #10 Gepost op: 20-07-2016, 00:01 »
Wat je kan proberen, ff stukie rijden met pootje licht op de achterrem zodat deze wat heet word, en dan water erop pleuren.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 375
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #11 Gepost op: 20-07-2016, 07:32 »
Nieuwe blokken voelen altijd sompig aan ( is mijn idee )

It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4382
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #12 Gepost op: 20-07-2016, 07:46 »
In het echte leven heb je ook eerst een kennismaking (meestal dan) en gaat dan pas over naar een innige relatie.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #13 Gepost op: 20-07-2016, 11:19 »
Een staal ommantelde remleiding voor de achterrem van de XT is ook niet zo duur... €39,= (En dan kun je nog mooie kleurtjes uitkiezen ook ;) )

Verder klinkt het inderdaad als een ontluchtingsprobleem, en die zijn soms inderdaad rottig op te lossen.
Maar de tip om even vanaf de remklauw mbv een spuit en slang remvloeistof door te pompen werkt over het algemeen goed, en anders is en blijft het een kwestie van geduld hebben.

Mosterd na de maaltijd tip :
Bij vervangen remvloeistof gewoon het reservoir leeg zuigen, nieuwe vloeistof erin, vloeistof doorpompen (dus via de nippel op je klauw weer laten weglopen), zorgen dat je reservoir nooit leeg raakt (dus nog 1 á 2x bijvullen) en je bent klaar. Geen probleem met ontluchten, want je hebt geen lucht het systeem in gebracht.


Post Merge: 20-07-2016, 11:21
Nieuwe blokken voelen altijd sompig aan ( is mijn idee )
Dat zou niet zo moeten zijn. Wat wel somping en soms vervelend aan voelt is als je zowel nieuwe remblokken als remschijven hebt. Dat remt in het begin beangstigend slecht...

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Ik krijg hem niet hard.
« Reactie #14 Gepost op: 20-07-2016, 12:34 »


Post Merge: 20-07-2016, 11:21
Dat zou niet zo moeten zijn. Wat wel somping en soms vervelend aan voelt is als je zowel nieuwe remblokken als remschijven hebt. Dat remt in het begin beangstigend slecht...

Toch is het in de praktijk wel zo dat je remmen even moet in remmen. Bij mijn trial motoren is dat met originele blokken heel erg. Met galfner blokken daarentegen ga je over het stuur als je denkt dat je ze in moet remmen. De tip die ik hiervoor gaf, warm laten worden, en water werkt heel erg goed voor dat (slechte) remgevoel. Begrijp nog niet helemaal waarom maar het werkt bij mij als een tiet.
ARM facebook HIER