Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Software freeware voor het maken van een roadbook.  (gelezen 20233 keer)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Gepost op: 07-12-2007, 21:12 »
Hoi Bikkels,

Hierbij een link voor diegene die een roadbook willen maken voor een off road rit, all road rit, rally, etc. dmv gratis software!!!


http://rbeditor.valleyfield.se/en/

Als je wat gemaakt heb zou ik het leuk vinden als je mij een kopie mailt op:

info@agmotors.nl

Succes! en met sportieve groeten.

Anjo van den Brink

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #1 Gepost op: 07-12-2007, 21:27 »
Anjo,

Van je 4 berichten zijn er nu al 2 reclame, waarschijnlijk bedoel je het goed, maar niet iedereen waardeert dit even zeer.

Sommige mensen stellen zich bijv eerst voor...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #2 Gepost op: 07-12-2007, 21:38 »
Hoi Anjo, heb je zelf ook roadbooks die je met ons wilt delen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #3 Gepost op: 07-12-2007, 22:24 »
Ik vraag me af of de maker van dat programma AG-motors kent, of dat ie link 'geleend' is...

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #4 Gepost op: 08-12-2007, 07:18 »
Rbeditor is freeware, heeft al vaker hier gestaan.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #5 Gepost op: 08-12-2007, 10:19 »
En erg geweldig vind ik het helaas niet. Tabelletje in Word doet het beter, dan heb je 5 pagina's in plaats van 15.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1348
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #6 Gepost op: 08-12-2007, 19:49 »
En erg geweldig vind ik het helaas niet. Tabelletje in Word doet het beter, dan heb je 5 pagina's in plaats van 15.

He DaBit, ik heb mijn rit ook met Rbeditor gemaakt en ging prima vond ik (ik weet natuurlijk niet beter), ik ben benieuwd wat jij dan hebt met dat tabelletje. Ik hou me aanbevolen voor een mailtje met jouw tabelletje en werkwijze als je dat zou willen delen :)
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #7 Gepost op: 08-12-2007, 20:19 »
Hee hee,

Geen reclame maken voor Bill Gates hier svp, die man is al rijk genoeg ;D :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #8 Gepost op: 08-12-2007, 21:31 »
Het nadeel van RBeditor vind ik dat ik geen meerdere plaatjes naast elkaar kan zetten. Een roadbook met 150 situaties word dan nogal lang, bij mij is dat vierenhalve A4-tje lang (roadbook op A5 breedte). Verder werkt RBEditor wel goed.

In Word (of OpenOffice :D) word het dan zoiets:



Totaalstanden heb ik er niet bijstaan, maar je zou zoiets ook in Excel Calc kunnen doen, dan heb je ze wel.

Achja, dit is ook mijn eerste roadbook, dus ik kan nou niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1348
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #9 Gepost op: 08-12-2007, 22:34 »
Ja, meerdere plaatjes op een rij kan inderdaad handig zijn bij lange ritten. Die van mij heeft maar liefst 19 blaadjes!
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #10 Gepost op: 08-12-2007, 23:41 »
En da's dus de enige reden dat ik het roadbook in dat #$%&$-pakket van een Word gemaakt heb...

Ik hoop dat de auteur van RBeditor weer eens meerdere kolommen implementeert.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11359
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #11 Gepost op: 09-12-2007, 12:56 »
Dabit,

Ik vind het er erg mooi uitzien.

Mag ik vragen waar je je icoontjes vandaan hebt (of hoe je die aangemaakt hebt?)?

Grx,

Nop

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #12 Gepost op: 09-12-2007, 15:32 »
Hoi allemaal!

Het gaat mij om een discussie en informatie verzorging om er allemaal iets van te leren, ik heb zeker geen bij bedoelingen!
Helaas is het zo dat er altijd wel negativelingen op het internet zijn, die er wellicht lol inzien om de boel op te rijen, daar trek ik mij dus iets van aan.
Ik ben sinds vorig jaar bezig met georganiseeerde ritten rijden en vroeg mij af hoe men die roadboeken maakt.
De roadbooks die je krijgt zijn soms met de hand gemaakt en andere zien eruit als drukwerk zo mooi.
Ik zag deze software op internet, er zijn neem ik aan meer geinteresseerden zoals ik, die zich graag in de materie willen verdiepen, hier meer van zouden willen weten!!!
Ik heb zelf nog niets, alleen de zwartepieten rit van Martijn Schuurman op GPS Garmin staan.

Als iemand iets heeft om tot een goed roadbook te komen vanaf scratch tot finish dan graag aangeven, dat kan dus alles zijn:
zoals:
1.   een handleiding.
2.   in de rondte rijden en alle wegen/paatjes op een kaart merken.
3.   via goolgle maps zoeken.
4.   rijden met een camera met geluidsopname, welk model en type wordt dan gebruikt en hoe gaat dit dan verder in zijn werk?
5.   etc.

Heb je zelf allroad/offroad routes, zet ze dan op het forum, zodat iedereen er kennis van kan nemen en wij allemaal maximaal van onze hobby kunnen genieten!

Met sportieve groeten.

Anjo.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #13 Gepost op: 09-12-2007, 15:53 »
[...]

Heb je zelf allroad/offroad routes, zet ze dan op het forum, zodat iedereen er kennis van kan nemen en wij allemaal maximaal van onze hobby kunnen genieten!

Men is nogal zuinig op roadbooks van all/offroad ritten, die zul je niet gauw op internet tegenkomen (terecht lijkt me).

Hoe meer roadbooks je rijdt hoe minder je geeft om de kwaliteit van de symbooltjes. Als het roadbook maar klopt en duidelijk is, dat is het belangrijkste. En dat de maker van het roadbook konsequent is in het aanduiden van verhard, onverhard, etc. dan mag het van mij met een balpen opgekrast zijn. Boompje links, begin/einde bebouwde kom enzovoorts.

Drie symbooltjes op een regel ben ik niet zo kapot van. Het is lastiger om te onthouden waar je bent, en eventuele opmerkingen, waypoints of uitroeptekens voor gevaar kun je minder makkelijk kwijt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Software freeware voor het maken van een roadbook.
« Reactie #14 Gepost op: 09-12-2007, 17:44 »
 :stupid:

Ad Ketelaars schijft/tekent gewoon met de hand. Werkt perfect, want de situaties kloppen gewoon goed bij Ad. Mijkt het mij niet uit of het een symbooltje of tekening is.
Ik heb nooi langere ritten gereden en ben gewend aan 3 symbooltjes op 1 regel. Je moet wel erg goed opletten waar je bent. 1 regel per situatie met extra ruimte is voor een serieuzere rit denk ik wel fijn. Je kunt dan ook nog minstens 1 siuatie vooruitkijken.

Roadbooks komen wat mij betreft niet op het forum. Elke maker is er extreem zuinig op, en ik geef die mensen het volste gelijk. Kost veel moeite om te maken en bij te houden, mag best wat tegenover staan (inschrijfgeld)