Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Trailtech bestellen  (gelezen 46339 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #60 Gepost op: 17-09-2009, 23:03 »
Zojuist mijn nieuwe Vector met remote en indicator-dash op mijn DRZ-400 gemonteerd. (i.c.m. een Acerbis hand roadbook houder)

Geweldig ding!!!

 
Installatie is geweldig, gewoon remschijfboutje vervangen door magnetisch boutje, bijgeleverd met de Vector. De stevige sensor tegen de remklauw geschroefd. De dikke kabel met krimpkous om de remkabel gekrompen.
 
Temperatuursensor past zonder boren etc in de radiateur.(bij luchtgekoelde motoren komt ie onder de bougie)
Power kan bij lamp o.i.d. aangesloten worden.
Kwaliteit van de remote valt me niet tegen!
De tijd wordt ook weergegeven op de klok, altijd handig.
 
Backlight gaat direct aan bij aanzetten van verlichting, zo heb ik het geschakeld. (rijd toch altijd met verlichting aan)
Maximale temperatuur wordt vastgehouden, altijd handig voor de check achteraf.
Remote maakt laptimer en rally mode mogelijk. Ideaal voor roadbook rijden.
Hoge temperatuur is in te stellen: kom je erboven, dan gaat een oranje lamp branden. Extra hoge temperatuur is in te stellen: kom je ook daarboven,dan gaat ook een rode lamp branden.
Olie interval is in te stellen en ook een 2e interval voor onderhoud.
Om de vector heb ik een indicator dash gezet, passen precies 4 lampjes in die ik in mijn standaard dash heb zitten.
 
Leuk speelgoed voor een mooi prijsje!
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #61 Gepost op: 17-09-2009, 23:48 »
Ik heb er sinds 1,5 jaar ook een, nu bijna 10.000km woon-werk en offroad gereden en er is nog niets defect. Goede kwaliteit vindt ik.

Alleen vindt ik het jammer dat de verlichting te fel is als je in het donker rijdt.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #62 Gepost op: 18-09-2009, 07:38 »
En dan heeft het ding nog een back-up batterij ook die verwisselbaar is. Was Touratech maar zo slim!

Ook de Vector is niet foolproof. Als je zo'n behuizing hebt van aluminium, lokaliseer het resetknopje en boor een gaatje in het aluminium ter hoogte van het knopje en plug dat dicht met een rubber plugje.

Als het ding dan vastloopt in het veld is een luciferstokje genoeg om het geheel te resetten zonder een uur (de)montagewerk ;D

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #63 Gepost op: 18-09-2009, 08:53 »
Hah, nog niet meegemaakt dattie vastloop (ook niet naast het veld)...
Volgens mij hebben de laatste uitvoeringen al zo'n gaatje.
 
Ennuh, Nop, doe jij d'r een uur over om dat dingske los te schroeven?? ::)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #64 Gepost op: 18-09-2009, 10:03 »
Klopt ja , de laatste uitvoeringen van de aluminium protectors hebben al zo'n reset gaatje  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #65 Gepost op: 18-09-2009, 10:04 »
Half uur los en half uur vast, incl. cockpit van de DRZ losschroeven :D

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #66 Gepost op: 18-09-2009, 14:40 »
Hey Ad, gaat het weer een beetje?
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #67 Gepost op: 18-09-2009, 15:44 »
Vandaag begonnen met het monteren van het spul. Afgelopen week van Ad alles binnen gekregen (prima gegaan, waarvoor mijn dank). Het is wel allemaal kwaliteitsspul hoor, goed afgewerkt en over nagedacht.

En over nadenken gesproken....... Hoe hebben jullie die kabel van de magneetopnemer lopen. Hiervoor had ik een fietscomputerdraadje, en die sneuvelde vaak. Deze kabel is lekker stevig, maar ik zit nog wel wat te puzzelen waarlangs ik heb het beste kan laten lopen. Heeft een van jullie misschien een fotootje (of een beschrijving) van hoe ie dat opgelost heeft?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #68 Gepost op: 18-09-2009, 15:57 »
Ik heb 'm in een hele grote krimpkous weggestopt, föhn d'r op en klaar was Klara.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #69 Gepost op: 18-09-2009, 16:37 »
Hey Ad, gaat het weer een beetje?
Ja hoor , het gaat beetje bij beetje beter  :)
Maare , ik heb nog een lange weg te gaan.
In ieder geval nog 4 chemo kuren  :(

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #70 Gepost op: 18-09-2009, 19:02 »
Ik heb 'm in een hele grote krimpkous weggestopt, föhn d'r op en klaar was Klara.

Ja, maar waar loopt ie langs? Hoe gat het als je vork inveert? Na al die keren van reparatie wil ik het nu wel goed geregeld hebben.

Post Merge: 18-09-2009, 19:03
Ja hoor , het gaat beetje bij beetje beter  :)
Maare , ik heb nog een lange weg te gaan.
In ieder geval nog 4 chemo kuren  :(

 :-*
Ojee, dat klinkt ernstig.
Heel veel sterkte er mee, voor jou en je omgeving.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #71 Gepost op: 18-09-2009, 21:00 »
In ieder geval nog 4 chemo kuren  :(

Sterkte, man!!! :-*
 
 
Ennuh, Jaap, de opnemer zit op of dichtbij je remklauw, daarna zo snel mogelijk naar je remkabel/slang. Kan idd met krimpkous of (zoals bij mij) met ty-raps totaan waar die naar je Vector kan/moet. Met inveren gaat ie dus lekker met de remmerij mee...
 

 
PS. De zwarte is van TrailTech...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #72 Gepost op: 18-09-2009, 22:25 »
OK, morgen eens kijken of ik dat ook zo kan fiksen.
Merci.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 343
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #73 Gepost op: 18-09-2009, 22:44 »


En over nadenken gesproken....... Hoe hebben jullie die kabel van de magneetopnemer lopen. Hiervoor had ik een fietscomputerdraadje, en die sneuvelde vaak. Deze kabel is lekker stevig, maar ik zit nog wel wat te puzzelen waarlangs ik heb het beste kan laten lopen. Heeft een van jullie misschien een fotootje (of een beschrijving) van hoe ie dat opgelost heeft?

Bij de handleiding staat precies op de foto waar de opnemer moet komen, daar heb ik m ook geplaatst en dat gaat perfekt. Remschijfboutje vervangen door de magneetbout zonder conische kop en dan een ring eronder. Het conische is namelijk niet onder de goede hoek als de oorspronkelijke bout. Vervolgens met krimpkous(19mm ongekrompen) vanaf de rempomp over de remkabel heen en daar de sensor kabel doorheen prutsen. kan je eerst ffe installatiedraad door steken en daarmee terughalen. De dikte van remkabel+sensorkabel+krimpkous past precies door de remkabel geleiders en schuift nog goed met inveren.
 
Na het weekend kan ik wel een fotootje plaatsen. De temperatuursensor past bovenin de linker radiateur. De snelheidssensor past precies tussen de voorvork en de bevestiging van de remklauw(aan de bovenkant), maar de foto van de handleiding laat dit goed zien. remklauw van de voorvork loshalen is wel nodig(2 boutjes)

--> oeps, mijn verhaal gaat over een DRZ. Voor jou komt het wellicht iets anders?

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Trailtech bestellen
« Reactie #74 Gepost op: 18-09-2009, 22:49 »

--> oeps, mijn verhaal gaat over een DRZ. Voor jou komt het wellicht iets anders?
Psies.
Mijn opnemer moet al aan de voorkant van de voorvork, achterkant is geen ruimte.