Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Uitslag en ervaringen OER 2008  (gelezen 12636 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #30 Gepost op: 10-06-2008, 16:33 »
Zo, hehe, wij hebben nog effe 1400km leuke bochtjes weggereden... en zijn net thuis. (mooi voor de regen!)

't was super leuk.. een rally voor iedereen, gevorderd of beginner, met lichte of zware motor.  Als je een paar daagjes extra pakt (zoals wij hebben gedaan) kan je er ook nog leuk naar toe en terug naar huis toeren.


Iedereen bedankt voor de goeie sfeer!


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #31 Gepost op: 10-06-2008, 20:09 »
Zijn ook weer terug, modder draait momenteel rondjes in de wasmachine (o, nee m'n motorpak). M'n alpje staat te wachten op wat onderdelen ;) en ik zit me te vergapen aan alle foto's en verslagen, van een SUPER rally!
Ik vond het als totale newbie op offroad gebied op een veel te zware alp toch een top reis. Her en der wat lastig (met nadruk op EN) maar fantastische routes, gezellige mensen en natuurlijk alle dank aan dirtmaster en heitje om me een beetje in de buurt te houden!

Nog wat foto's (niet in scene gezet  :D)

Grtz, Joost






























Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #32 Gepost op: 10-06-2008, 21:13 »
Zo wij zijn ook weer thuis! Gister in duitsland even een burgerking pakken, merkten we dat het karkas van de rechtervoorband het had begeven (vreemde bobbel in de band) dus we konden weer sleutelen (nog niet gedaan deze week ::)). Reservewiel had een lek ventiel dus het schoot allemaal niet op. Ik was ook de snelste niet met mijn voet en uiteindelijk maar overnacht op een autohof.
Nu nog wachten op de DVD met videobeelden van Reinier(toch?) en ingezamelde foto's. Ook wel benieuwd naar de topspeed beelden, ik had de brommert op dag 1 mooi neergelegd voor de cameraman met ong. 50 km/u :-X
Dit jaar veel meer panne gehad 2x lek, kapot frame, skidplate losgetrild :-\ en Toon zn roadbook begaf het in de heen-richting.
..Ben toch wel benieuwd wat er met mijn band is gebeurd.. zou die dan echt naast die GPS liggen?? :-X

Ook nog kapot.....
En GPS die niets meer deed door waterschade.(lekker navigeren icm defect roadbook)
Jou crosslaars Nils, die doorboord (!) is bij een val met flinke snee in de voet.
Voorts wat extra krassen etc. op de LC8 die perfect heeft gelopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #33 Gepost op: 10-06-2008, 22:13 »
Nu de rally afgelopen is, heb ik eindelijk tijd om na te genieten van afgelopen week. Wat mij aan mijn eerste rally op is gevallen, is dat er erg weinig tijd over blijft om andere dingen te doen dan met de rally bezig te zijn. Lunch bestond dan ook veelal uit een mars oid bij een tankstation. Bij aankomst eerst sleutelen, eten, douchen, bespreking volgende dag en dan naar bed. Ik vond vooral de specials een uitdaging en heb geleerd dat één enkele verkeerde beslissing enorme invloed heeft op de eindklassering. Nu is de klassering natuurlijk onbelangrijk, maar dat veranderde voor mij toen ik (helaas tijdelijk) derde stond.
Ook de crossproef vond ik ook erg leuk.
Het minst leuke vond ik de lange verbindingsstukken over de weg (en natuurlijk de gps- affaire). Normaal zet ik de motor altijd op de aanhanger voor afstanden boven de 5 km!!!!

Marcel, Gerjan, Memo tours en Alledin :ontzettend bedankt voor de voortreffelijke week!!

Tot ziens!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #34 Gepost op: 10-06-2008, 22:19 »
Stom van me : vergeet het medische team te bedanken.Maar goed, daar heb ik een excuus voor want ik kan me nog steeds niets herinneren van de de tijd voor en direct na mijn val op de laatste dag .
Op de foto''s die ik van Paul kreeg zie ik dat ik doctor T nog ff speciaal moet bedanken!
Bij deze  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #35 Gepost op: 11-06-2008, 15:06 »
Alhoewel de meesten al weer aan het werk zijn, geniet ik van mijn laatste vakantiedag.
De OER 2008 was indrukwekkend, vermoeiend en een geweldige ervaring.

Als je zelf geen motor rijdt en het wel leuk vindt om dit mee te maken met je partner: biedt je ondersteuning aan aan de organisatie. Oke, je hebt nauwelijks meer tijd voor jezelf, je bent vroeg op en vaak vroeger dan de motoren op pad, maar het is een zomervakantie waar geen strandvakantie, voor mij, tegenop kan.

Ik heb mogen samenwerken met topmeiden, ik heb mogen genieten van pracht kerels en de tijd vloog om.

Nu de tijd nemen om alle verhalen te lezen en zo de herinnering terug te halen, wat ging het snel.

Laat de zomer maar beginnen, ik ben toe aan rust ;-)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 5
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #36 Gepost op: 12-06-2008, 22:08 »
Stom van me : vergeet het medische team te bedanken.Maar goed, daar heb ik een excuus voor want ik kan me nog steeds niets herinneren van de de tijd voor en direct na mijn val op de laatste dag .
Op de foto''s die ik van Paul kreeg zie ik dat ik doctor T nog ff speciaal moet bedanken!
Bij deze  ;)

Geen dank. De hele motorploeg heeft je in de gaten gehouden. De peelrijders hebben gecontroleerd of je geheugen terugkwam,(zeker 47 keer) en Jeroen heeft boven op de berg uiteindelijk verbindig gezocht en gevonden met de bezemwagen.

Mail of bel me even hoe het met je gaat, de klap die je gemaakt hebt was niet misselijk en een hersenschudding vraagt de juiste gebruiksaanwijzing. Misschien kan ik je nog wat advies geven.
beterschap,

Tjerk

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #37 Gepost op: 13-06-2008, 09:26 »
Hoi,

Het was een super week, erg genoten van de route's en omgeving en natuurlijk de deelnemers en assistentie mensen.

Neem Accu Prins, weinig ervaring rijdt nog erg stijf om goed sporen te kunnen rijden, maar behoud zijn kalmte stopt regelmatig tijdens de proef om zeker te zijn en wordt gewoon 3de.

De val die ik op dag 4 heb gemaakt is toch iets harder geweest dan het leek! Vandaar die enorme stijfheid!
Maandag naar terugkomst eerst maar even naar de fysiotherapeut, niet best, de rug, schouder, enkel, beide polsen en duimen  hebben een dus danige opdonder gehad dat het volgens de fysio nog wel even gaat duren.
Ondanks de verwijten van roekeloos gedrag, onverantwoordelijk etc. etc. ,dat ik ben doorgereden naar de val, van zowel mijn vrouw als de fysiotherapeut staat er nog steeds een OER grijns op mijn gezicht, en die blijft ook nog wel even staan ben ik bang voor :D

De schouder en duimen had ik niet gemerkt door de pijnstillers.
Er is inmiddels een training programma opgezet en het herstel gaat best wel vlot, sinds twee dagen geen pijnstillers meer en ik kan zelf mijn bed weer uitkomen en aankleden :) Al weer bijna klaar voor de volgende OER maar eerst voorbereiden voor de 10 uurs cross van Memo Tours.

Gr,

Prins



Offline member

  • *****
  • Berichten: 204
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #38 Gepost op: 14-06-2008, 16:31 »
Op mijn site www.mpsadventure.nl of via bijgaande link http://www.mpsadventure.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=32 kun je nog wat foto's bekijken van de OER 2008 (en 2007). Het bijbehorende verhaal komt t.z.t. in Noppennieuws maar dan wel met andere foto's. Voor Moto73 maak ik tzt helemaal een nieuw verhaal met meer info.
Het was een geweldige week. ::)
Honda XR400 - KTM LC4 Adventure - Honda Dominator - Honda Africa Twin

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #39 Gepost op: 14-06-2008, 17:09 »
Peter,

wat een goed geschreven verslag en schitterende foto's. Zo beleef je de rally gewoon nog een keer opnieuw. Heel er leuk. Het was ook een geweldige week rijden!!

Jeroen van Daele

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #40 Gepost op: 14-06-2008, 18:00 »
Zo, de eerste werkweek zit er weer op. Wat is dat wennen zeg: weer terug aan het werk gaan na zo'n mooie 8 dagen!! Dit was m'n eerste Rally, maar zeker niet de laatste. Ik heb echt SUPER genoten. Wat hebben wij een mooie week gehad. Toch anders als gewoon "vrij" rijden wanneer er een klassementje aan hangt. Een goede extra dimensie. Ook mooi vond ik dat je veel mensen leert kennen. (waarvan er veel op dit forum actief zijn natuurlijk)

En inderdaad als je het (schitterende) verhaal van Peter vd Sanden terug leest dan herleef je de OER opnieuw. Dan heb je vaak van die momenten van: Oh ja!! Daar zijn we ook geweest ja. Natuurlijk stonden bij het verhaal ook de "bewijsfoto's" dat we met z'n vijven (de Peelrijders) door de sneeuw gereden hebben!! haha


De Peelrijders On-tour Off-road

Dit avontuur hadden we niet mee kunnen maken als Gerjan en Marcel er niet ZO ontzettend veel tijd ingestoken hadden om 2500km routes te zoeken en vertalen in roadbookvorm!! (Begin er maar eens aan!)

Bij dezen dus Gerjan, Marcel en natuurlijk Alledin Support, MemoTours en alle vrijwilligers SUPER bedankt !!

Houdoe, (op z'n Brabants he)

Jeroen Gerrits

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #41 Gepost op: 14-06-2008, 18:15 »
Mooi verslag en foto's Peter!! 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #42 Gepost op: 14-06-2008, 18:53 »
Dinsdag 3 juni 2008  dag 6 Van Ladolina (Ro) naar Poiana (Ro)

Vandaag wacht ons een echte kraker, 450 km nota bene! Een stevig ontbijt is dus nodig. Vandaag worden we team Smooth, Max kool haakt bij ons aan om wat meer ontspannen te kunnen rijden. Vandaag is het grotendeels asfalt maar wel van het leukere soort, bochten enzo. Onderweg tal van indrukken en verassingen...



]

Tijdens het rijden kom ik er achter dat de aandrijving van m`n roadbookhouder ermee op is gehouden. Gelukkig heb ik nog een reserve roadbookhouder in de rallykist, kan die ook eens open (de kettingspray bewaren we bij de gangbare spullen in het krat). Dan maar weer ouderwets met het handje doorrollen, ook geen punt. Onderweg krijgen we de kans om echt het landschap en de sfeer op te snuiven, ongelooflijk hoe het hier lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan. Men verplaatst zich over het algemeen met paard en wagen, agrarisch werk wordt amper machinaal gedaan en als het al machinaal is dan is het met ouwe zooi.

Foto: MPS/Peter van der Sanden


Foto: Martijn Steen (hamster)


Aangekomen in Teius, waar we 2 nachten zullen overnachten, treft ons dat wat we gezien hebben vandaag maar moeilijk op te nemen dan wel te verwerken is als je met 90 constant door het landschap jaagt. Zullen we toch nog eens terug moeten komen. De volgende dag wordt een rustdag met een rit van 140 km voor de boeg, zonder special. De gastvrouw in het hotel maakt bij menig mannelijk deelnemer al gauw diepe indruk met haar voluptueuze uiterlijk en mogelijk iets te strakke kledingkeuze. Enfin, we zitten in de bergen dus het zal wel aan de lucht liggen. Ze is echter erg aardig en spreekt heel goed engels zodat de communicatie goed verloopt. De politie komt ook gelijk kijken wat er aan de hand is. Verpest door wat wij in onze contreien allemaal moeten slikken van de modale hermandad blijkt hier iets heel anders aan de hand. Ze willen weten wat we komen doen en of we dit jaarlijks doen want het is zo fantastisch rijden in Roemenie. Ze willen ook weten of er mensen goed kunnen wheeliën zodat ze morgenochtend terug kunnen komen om foto`s te maken. Nog wat foto`s gemaakt in het padock, niets mooiers als mens en machine samen zien, of dat nou in onderhoud of rijdend is.

Hier een nestor uit Boekel met een prachtig verbeterde XT500, machtig mens om erbij te hebben, kijk maar eens goed naar die motor!



Ons Roos toen de motor nog redelijk in orde was (na 2 noodreparaties):



Rolf met z`n combi roadboekhouder/lunchbox:



De avond was gezellig en ontspannen want de dag erop konden we uitslapen. We zitten al op de helft, wat gaat de tijd toch snel!
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #43 Gepost op: 14-06-2008, 19:15 »
@ jeroen G: Goed volk die peelrijders ;D, was gezellig. Is die keering nog steeds met de nood reparatie in orde??

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: Uitslag en ervaringen OER 2008
« Reactie #44 Gepost op: 14-06-2008, 20:44 »
Het was zeker gezellig. De pivo's smaakte goed ;)

De (zeep) kering is de 6 dagen er na kei goed dicht gebleven!! Wat je met een stuk Hotelzeep toch al niet dicht kunt krijgen. ;D  Er staat nog steeds geen drup olie onder. Kan er makkelijk nog een OER mee rijden haha



Op de foto zie je de speciale "KTM-fabrieks-zeepkering" Krijg je gewoon een hotelkamer bij..  ;)