Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Import uit USA  (gelezen 9792 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Import uit USA
« Reactie #15 Gepost op: 17-07-2008, 10:00 »
Hey Erik, bij mij precies het zelfde. De kabel van de kleplichter was te kort en die heb ik dus maar verwijderd.
Ik heb echter ook de gaskabels nu niet meer boven het stuur, maar aan de onderkant van het stuur lopen.

Verder heb ik het stuur vooral naar voren verplaatst en maar een beetje omhoog.
Ben heel benieuwd hoe het rijdt.

Klopt, gaskabels lopen bij mij ook onder de stuurbuis. Wil haar vandaag wegbrengen voor de revisie en misschien weet Zot een oplossing. Eigenlijk zijn we hier behoorlijk off-topic  :P en hoort het bij stuurverhogers thuis. :-X
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1595
Re: Import uit USA
« Reactie #16 Gepost op: 17-07-2008, 10:29 »
Och, we hebben het ook over prijsverhogers gehad.
Marcel

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Import uit USA
« Reactie #17 Gepost op: 18-07-2008, 02:31 »
Als de eu het ingevoerd heeft. 150 euro regeling.

Bestaat er een grote kans dat je de BTW en invoerrechten kunt terugvorderen.
Met terugwerkend kracht moet het dus rechtgezet worden.
Er zal eerst wel weer een rechtzaak aan vooraf gaan, voor ze het doen.
Je moet eerst weer afdwingen.
Mooi zaakje voor je rechtsbijstand verzekering.
Als dat zo is dan mag tnt het niet inklaren en is dat ook terug vorderbaar?

edit
eigen vraag, suggesties beantwoord zie onderstaand topic
edit


De afzender kiest een vervoerder, nu heb ik wel eens begrepen dat alleen TNT NL inklaringkosten rekend.
En andere in Nederland niet.
Fedex en UPS.
Wie kan hier meer over vertellen.

Wat zijn de makkelijkste manier en goedkoopste om als particulier naar het buitenland, buiten EU te betalen?


Kwam deze nog tegen:

http://www.voelspriet.nl/usa/

File om te luisteren.
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?url=http://streaming.bnr.nl/csStreamingAudio/redactie/y2008/m02/d12/080212232,797,801.mp3&title=undefined

http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?url=http://streaming.bnr.nl/csStreamingAudio/redactie/y2007/m12/d18/071218-2,088,473,504.mp3&title=undefined

Geen wholesale waarde maar retailwaarde laten vermelden, die had ik nog niet gehoord.
Retail value.



Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Import uit USA
« Reactie #18 Gepost op: 18-07-2008, 13:17 »
Het 150 euro document!

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2008:085:0001:0002:NL:PDF

Nu de vraag wanneer moet deze verordening uitgevoerd worden.


In het artikel staat van kracht per 1 december 2008

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Import uit USA
« Reactie #19 Gepost op: 19-07-2008, 00:21 »
Nog een tip: Amerikanen denken juist dat ze een goede service verlenen door via UPS, Fedex etc. te versturen; dan heb je het lekker snel (ja, in Amerika)!

Veel slimmer is het om te besparen op de verzenkosten door toestemming te vragen het via USPS (zeg maar PTT post) te versturen. Dan is het 4 dagen later in Nederland en de inklaring is veel slechter geregeld (lees, de toestroom van pakketjes is dusdanig groot, dat ze steeksproefgewijs controleren). Dit is bij mij nog niet fout gegaan.

Bij grote dozen wordt meestal wél gecontroleerd. Zorg dat er een pro-forma invoice in de doos zit tegen de helft van de waarde en de echte invoice per seperate post laten versturen. Tot nu toe heeft geen enkele shop mij dat geweigerd.

Wordt de doos nu wel geopend door de douane, dan zijn sowieso de verzendkosten via USPS lager. Dat scheelt ook weer!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Import uit USA
« Reactie #20 Gepost op: 19-07-2008, 11:07 »
Ik heb expleciet gevraagd om de invoice naar een ander adres te sturen. Wat ze doen is op de invoice een vermelding maken waar de zending naar toe gaat en waar de rekening naar toe gaat.
Op het moment zit ik te wachten op een niet motor gerelateerd pakje (Vibram five fingers) en ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Heb het rond de zelfde dag besteld en het is al een aantal dagen later en nog niet binnen.
Nee, ik denk dat mijn vriend optie de volgende keer toch beter gaat werken en heb het vermoeden dat het waarschijnlijk sneller binnen is.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Import uit USA
« Reactie #21 Gepost op: 19-07-2008, 11:29 »
Hoi Erik,

De truuk zit 'm niet in het feit dat factuuradres en afleveradres verschillend zijn, het zit 'm in het feit dat de factuur en de pro-formafactuur verschillend van waarde zijn.

Of had ik je verkeerd begrepen ??? ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Import uit USA
« Reactie #22 Gepost op: 19-07-2008, 15:58 »
In mijn specifieke geval hebben ze waarschijnlijk de doos geopend om te kijken wat er in zat.
Toen ff gegoogled naar de prijs van die dingen en dat vervolgens omgerekend naar Euro's.
Zodoende kwamen ze dus op 354 Euro uit.
Leuk dat de Amerikaanse leverancier $100.= op de rekening had gezet, maar daar trappen ze dus niet meer in.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Import uit USA
« Reactie #23 Gepost op: 20-07-2008, 10:41 »
Soms nog wel hoor... ;) (Athena Big Bore voor € 395,- inclusief ALLES)
Op invoice stond  $95,- en daarover geen invoerrechten maar wel BTW :P


PS. Gisteren pakketje binnen gekregen :D, misschien vandaag effe monteren... 8)
Ik hoor het nog wel, Fr@
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Import uit USA
« Reactie #24 Gepost op: 23-07-2008, 09:55 »
Zo, gisterenavond even die dingen d'rop geknalt.
M'n "oude" risers laten zitten (1") en deze dusdanig gemonteerd dat het hart van het stuur excact loodrecht boven de originele plaats zit. Nu staat het stuur dus precies 7,5 cm hoger en nix naar voren of naar achteren.
Staand is het een verademing, kan perfect staan nu en m'n rug voelt gewoon prettig.
Zittend is het denk ik op lange afstanden (alsof ik die ermee rij ;D) net te hoog. Voel na korte tijd m'n onderarmen al, die staan in "ontspannen" positie net horizontaal of zelf een klein beetje naar boven. Ik denk dat die toch echt wel naar beneden moeten wijzen. Dat kan dan wel weer door m'n ellebogen omhoog te houden maar dat is wel een beetje typische bodybuilderhouding en dat gaat me niet zo goed af..

Ik ga het even aanzien en als het irritant wordt ga ik de "oude" risers er tussenuit trekken...

Nogmaals bedankt voor het initiatief want ik ben d'r wel "content" mee... ;)
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Import uit USA
« Reactie #25 Gepost op: 23-07-2008, 11:47 »
Gewoon niet meer aan zitten, zou ik zeggen... ;D
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Import uit USA
« Reactie #26 Gepost op: 24-07-2008, 11:17 »
Staand voelde het hier ook beter aan. Bedankt.




354 euro douane waarde 13,10 euro recht van invoer is 3,7% recht van invoer.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Import uit USA
« Reactie #27 Gepost op: 24-07-2008, 11:40 »
Hoe lang ben je Dutchy?

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Import uit USA
« Reactie #28 Gepost op: 24-07-2008, 12:15 »
1,83 lang, maar dat zegt eigenlijk maar een klein beetje.
Eigenlijk zal je tabel moeten maken van stephoogte tot stuurhoogte.
En de voorwaartse verhouding step/stuur.
Elke motorfiets is verschillend.
Ook al welk stuur zit er op.
Daarnaast is ook nog eens elk mens verschillend.
Lange armen korte armen.
Lange benen korte benen.
Groot hoofd klein hoofd. Dus romplengte.

Dan praat je toch gauw over verschillen van 10 cm.

Bij nog een verhaal apart.

Mijn probleem was dat "het stuur" mij naar beneden aan het optrekken was bij staand rijden. Bij een gevoelig schouderpartij.
Dit komt omdat ik in het verleden mijn sleutelbeen gebroken heb en een ontwrichting van het borstbeen sleutelbeen, met daarbij nog een botsplinter die aan de onderkant is blijven zitten en eigenlijk los zat en zou moeten verdwijnen na verloop van een jaar maar toch naar verloop van jaren was aangegroeid.
Ze hadden mij dus in eerste instantie moeten opereren is niet gebeurd.
Na orthopeden, meppel (revalidatiearts), groningen, utrecht en na contact met KNMV bij van Norel in Nijmegen, heeft de botsplinter wel weggehaald, maar vond risico van opnieuw breken en zetten te groot. Dus maar niet gedaan.

Zodoende zit hardcore allroad er niet meer in, en beperkt mij tot recreatief rijden.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: Import uit USA
« Reactie #29 Gepost op: 01-08-2008, 19:38 »
Krijg net een meneer van FedEx aan de deur: het pakketje uit USA. Geen extra betaling of zo. Krijg ik de belastingaanslag later per post of is het goed zo?