Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mapsource doet raar  (gelezen 1480 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Mapsource doet raar
« Gepost op: 01-10-2009, 09:05 »
Gisteren geprobeerd de gps weer eens aan de pc te hangen. Nu wil mapsource niet meer opstarten: 'problem with mapsource registry, please reinstall mapsource'. Vreemd, want tot een paar weken geleden deed hij het zonder problemen. In de tussentijds niets nieuws op de pc geinstalleerd.
 
Voor de vakantie heb ik topokaarten geinstalleerd en daarin moest de registry worden aangepast. Ik heb mapsource opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt helemaal nix.
 
Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 01-10-2009, 09:08 »
komt me wel bekend voor die error, volgens mij een bekend probleempje.

al geprobeerd te de-installeren en echt heel je registry doorzoeken naar nog oude keys die te maken hebben met mapsource en die verwijderd? meestal helpt zoiets wel (als je maar voorzichtig bent met je registry natuurlijk: je kan heel wat kapot maken :P )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #2 Gepost op: 01-10-2009, 09:12 »
Je zal opnieuw moeten installeren. Eerst alles verwijderen wat er nu op staat aan mapsourceapplicaties, ook de topo's. Niet gaan zoeken in de register, maar Regseeker (programmaatje) dat laten doen en dan opnieuw installeren. Draai je niet een progje als regseeker blijft de fout terugkomen.
Marcel

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #4 Gepost op: 01-10-2009, 09:59 »
Je zal opnieuw moeten installeren. Eerst alles verwijderen wat er nu op staat aan mapsourceapplicaties, ook de topo's. Niet gaan zoeken in de register, maar Regseeker (programmaatje) dat laten doen en dan opnieuw installeren. Draai je niet een progje als regseeker blijft de fout terugkomen.

Heb al opnieuw geinstalleerd, maar dat lost het probleem niet op.
 
Voel er niet zoveel voor om zelf te gaan sleutelen aan register bestanden: ik heb nl. altijd ruzie met software, dus dan wordt het alleen maar erger.
 
Wat gaat regseeker oplossen?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #5 Gepost op: 01-10-2009, 10:05 »
Van je register kan je eerst een backup maken met regedit.

Start -> Uitvoeren -> regedit -> exporteren

Daarna opschonen met een van de vele opschoonprogrammatjes. Ik vind Glary Utilities wel errug makkelijk, die schoont meteen van alles (en is gratis).
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #6 Gepost op: 01-10-2009, 10:09 »
Zoals Gert aangeeft, een opschoonprogrammaatje. Dus eerst mapsource verwijderen en dan opschonen met een programmaatje daarvoor.
Regseeker of die van Gert. Beide te downloaden en FREE.

Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #7 Gepost op: 01-10-2009, 10:59 »
ik had ook problemen met MS na istalleren van topo kaarten.
 
Heb toen van het internet een programmatje gedownload die de problemen fixt.
 
Heette iets van "Mapsource map compatibility" ofzo..
 
Toen ik dat programmatje had gedraaid deed MS het gewoon weer!
 
Zou dat het kunnen zijn?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #8 Gepost op: 01-10-2009, 11:04 »
Dat is om niet compatibele kaarten uit te schakelen. Ik geloof dat het een een registerprobleem betreft.
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #9 Gepost op: 01-10-2009, 12:25 »
Volgens mij worden er geen kaarten uitgeschakeld, want ik gebruik ze nu!
 
Ik dacht dat met dat programma het register inderdaad gemaakt werd.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #10 Gepost op: 01-10-2009, 21:56 »
Nogmaals: http://forum.brighthand.com/showthread.php?t=234874

hier staan

GARMIN MapSource FIX  !!!!  het werkt meestal goed, bij een vastgelopen mapsource.

en

MapSource Maps Compatibility - for MapSource 6.14.1 (check and repair registry & TDB file)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mapsource doet raar
« Reactie #11 Gepost op: 02-10-2009, 12:18 »
Ja jungs,
 
Weten jullie wel wat een held ik ben met een compu!?  :-\
 
Heb de stappen van Dutchy gevolgd en het werkt, dus ik blijf er nu vanaf ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)