Ik heb eigenlijk al spijt nu ik dit in zit te tikken....
Maar toch:
Wegens aanschaf van een nieuwe ouwe echte Adventure mag deze weg (maar eigenlijk vanwege plaatsgebrek):
Ik ben een beetje verslaafd aan deze dingen en dat komt door de kick die je er van krijgt. Dat rauwe brute vermogen, dat geluid, het ongepolijste, dat dus. Geen ding voor watjes. Maar dat kan je net zo goed als nadelen zien en dan heb je ook gelijk.
Hij heeft sinds de laatste opfrisbeurt van het blok (nieuwe nicasilwand, veren etc.) ongeveer 4000 km gelopen.
Bouwjaar is 1998.
Waarom je 'm wel wilt:
> Bruut, gaaf ding
> 120kg leeg, 55 pk (volgens kenteken 20kW
)
> de beste voorvork (WP Extreme)
> zware achterveer
> 28 liter tank, originele 8 liter is er ook
> Blok fris van binnen, balhoofd/wiel/achterbruglagers goed of nieuw
> Gemodificeerde ontsteking die heel blijft (door Steve Hardaker, zie de goeie pers op husaberg.org,
http://www.uk-motoplat.com/home.html)
> Simpeler kan een motor niet zijn, wat er niet op zit kan ook niet stuk
> Goede staat van onderhoud
> Trailtech Vector
Waarom misschien niet:
> Alleen kickstarter. Hij start goed maar je moet weten hoe.
> Maar 1,5 liter olie, dus wat vaker wisselen
> Trilt. Hij slaat met de standaard een mooie rij putjes in de dekvloer van je garage
> Niet echt zuinig (Dell'Orto, 1 op 15 op de weg, 1 op 10 in het terrein)
> SEM ontsteking staat niet bekend als betrouwbaar (maar is onderhanden genomen door de specialist op dit gebied)
> Je kunt er niet zomaar electra op aansluiten (wisselstroom)
> Zadel past niet helemaal op de tank (zwerfkei spanbandje zit er bij
). Adventure zadel past wel maar dat heb ik niet.
>
(niet gepoetst) Vraagprijs hier: €2200
SM-wieltjes gaan los weg voor €600 Hier zitten rvs spaken in en goeie BT021 banden