Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 300223 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 446
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1560 Gepost op: 09-05-2016, 00:08 »
ik lees hier al een tijdje mee,
sommigen kennen mij wel van het Gs forum alias grandru,
met de aankoop van een Husqvarna 701 en de verkoop van mijn X-challenge zal ik hier nog wat meer

Offline member

  • Wilskracht boven pijn.
  • *****
  • Berichten: 872
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1561 Gepost op: 09-05-2016, 05:39 »
Leeg loop bij het Gs forum???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1562 Gepost op: 09-05-2016, 08:34 »
Nee hoor,  ze krijgen allemaal het offroad virus.Jacinto had al een tijdje de Xchallenge. Met een Husky heb je weinig te zoeken op het GS forum  ::)
Welkom!
DR650SE-

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1563 Gepost op: 20-06-2016, 11:29 »
Hoi Allen!


Via dit bericht zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Gijs en lees al een ruim halfjaar mee op dit forum en zie hier veel moois voorbij komen. Kom uit Brabant en heb zelf twee jaar een quad met kenteken gehad (Honda Sportrax 250). Deze quad in mei verkocht en sinds april bezig met mijn motorrijbewijs (A2, want nog maar 20 lentes jong ;) ).


Reden om m'n motorrijbewijs te gaan halen is dat ik een motor relaxter vind rijden, sturen op de weg met een quad is toch altijd redelijk geforceerd. Een starre achteras wil toch graag rechtdoor, zeker als het gesneeuwd heeft en je zomaar op de stoep belandt ipv een bocht te maken :D . Of dit met een motor makkelijker ging vraag ik me ook af....... Anyway. Andere reden is dat je met een motor meer vermogen hebt voor minder geld dan een quad.


Morgen afrijden voor het AVD examen en dan hopelijk mijn rijbewijs op zak. Maar met alleen een rijbewijs kom je er niet, dus ben ik opzoek naar een geschikte motor.


Al wat rondgekeken en diverse forums gelezen dacht ik aan de volgende motoren:


- Yamaha WR400
- " WR250R
- Suzuki DRZ 400
- Honda XR400
- ...


Budget rond de €2500,-
Niet meer dan 35KW ivm A2 rijbewijs. Geen opgefokte crosser met veel onderhoud, elektrische start is een + maar een 'must'.


Als iemand andere suggesties heeft en er een te koop weet te staan dan hoor ik het graag!


Groeten,










Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1564 Gepost op: 20-06-2016, 13:09 »
Hoi Gijs, Mijn zwagertje heeft mijn oude Husaberg 450 uit 2005 nog te koop voor iets minder dan je budget. Heb je gelijk een goede, zal het aan de motor niet liggen! Laat maar horen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 82
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1565 Gepost op: 23-07-2016, 18:34 »
Hallo Heren en Dames,


Ik zal me ook is voorstellen, ik lees hier al lange tijd mee maar eigenlijk nooit gepost.
Ik ben Sam 25 jaar oud uit Esbeek NB, rijdt de oude DRZ400s van Audry (Kini) gekocht in SM trim en hier eigenlijk altijd op rond gereden. Op het moment ben ik de motor aan het ombouwen naar een meer allroad sm trim(safarie tank en tool bags) voor een reis door schotland.
om dat ik daar nog wat vragen over heb betreft kleding, eventuele reis tips en navigatie set-up heb ik besloten om me even netjes voor te stellen.
Hier onder een foto van de motor na een benelux roadtrip in 2014.



ook al wel is offroad geweest met de SM maar heb de enduro trim er ook bij dus mogelijk volgende keer me ook is gaan verdiepen in deelnamen aan de brabo of ms1000 lijkt me ook zeer gaaf.


Groeten van,
Sam
Husaberg FE570 2010 Adventure travel - Husaberg FE450 2011 Enduro

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1566 Gepost op: 24-07-2016, 12:55 »
Beste allroad liefhebbers,


Ik wil mij middels het voorstel topic voorstellen.


Mijn naam is Jasper van Dijk, 26 jaar jong. Voor mijn werk los ik elektrische  storingen op aan windturbines en sinds maart van dit jaar heb ik een eigen huis in Papendrecht. Daarvoor heb ik met mijn ouders in Kampen (OV) gewoond. In mijn vrije tijd rijd ik veel motor met mijn vader (een oude motor fanaat) en vrienden, vooral GPS ritten op de weg. Met mijn f800R heb ik 2 jaar geleden zelfs een bochtige route naar zuid Spanje gereden :) .

De afgelopen jaren heb ik veel op fora gelezen over allroad ritten op bospaden, modderwegen etc. Ook heb ik getwijfeld om de f800R weg te doen voor een afrika twin maar dit heb ik toch niet gedaan omdat de f800 zo fijn rijdt op de weg. Ik heb verschillende alternatieven overwogen maar deze konden niet aan mijn wensen voldoen (vooral het gewicht). Om die reden heb ik de knoop doorgehakt en er een motor bijgekocht, namelijk een 89 xt600 2kf die er nog in goede staat is. Bovendien sleutel ik graag aan mijn motoren. Het fijne aan deze motor is dat ik niet alleen aan de ritten kan deelnemen, maar hiermee ook naar de locaties toe kan rijden, i.v.m. het gebrek aan ruimte voor aanhanger of bus.


Ik wil graag op mijn eigen tempo beginnen met offroad rijden. Daarnaast wil ik heel graag leuke mensen leren kennen in het zuiden van het land!


De allroad groeten uit Papendrecht,

Jasper






Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1567 Gepost op: 24-07-2016, 17:57 »
Hallo Heren en Dames,


Ik zal me ook is voorstellen, ik lees hier al lange tijd mee maar eigenlijk nooit gepost.
Ik ben Sam 25 jaar oud uit Esbeek NB, rijdt de oude DRZ400s van Audry (Kini) gekocht in SM trim en hier eigenlijk altijd op rond gereden. Op het moment ben ik de motor aan het ombouwen naar een meer allroad sm trim(safarie tank en tool bags) voor een reis door schotland.
om dat ik daar nog wat vragen over heb betreft kleding, eventuele reis tips en navigatie set-up heb ik besloten om me even netjes voor te stellen.
Hier onder een foto van de motor na een benelux roadtrip in 2014.



ook al wel is offroad geweest met de SM maar heb de enduro trim er ook bij dus mogelijk volgende keer me ook is gaan verdiepen in deelnamen aan de brabo of ms1000 lijkt me ook zeer gaaf.


Groeten van,
Sam
Hé mijn oude motor, leuk om hem weer te zien.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1568 Gepost op: 04-08-2016, 13:41 »
Hey
Ik ben gijs 23jaartjes jong ik woon in zwolle en rijd onderhand een kleine 5jaar motor.
 eerst op "sporttieve" fietsen (suzuki gs500e en een yamaha fzr1000) maar sinds een paar maanden over gestapt op een xt660 z uit 08 om van het offroad rijden te kunnen proeven en reizen mee te kunnen maken .
Tot nu toe alleen maar kleine stukjes onverhad gereden(wat me goed beviel). Maar uiteindelijk zou ik wel met wat meer ritjes willen mee gaan doen.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1569 Gepost op: 23-09-2016, 10:11 »
Hallo,


Ik ben Wouter, 34 jaar. Heb sinds een half jaar een Honda XR600R voor de lol erbij gekocht. Ik kwam er namelijk achter dat je meer lol offroad hebt in de regio Eindhoven. Of eigenlijk heb ik dat vermoeden en ben ik er achter aan het komen.


Ben op zoek naar mensen die zin hebben om af en toe te gaan offroaden in de buurt van Eindhoven. Misschien een ritje plannen, zo'n dingen. Ben zelf nog een absolute beginner, en heb nog niet van die dikke offroad skills, wel zin om veel te leren!


Gr

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1570 Gepost op: 23-09-2016, 10:20 »
Ha Wouter (welkom),

Verstandige zet, ik heb 3 jaar geleden hetzelfde gedaan (woon in Meerhoven-zuid) en heb er absoluut geen spijt van gehad.
Ik zie mezelf niet als een ervaren rot, maar wil best een keer een middagje met je rijden ergens in de buurt.
PB me gerust als je een keer een ritje door het zand wilt doen, daar ligt er hier genoeg van.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1571 Gepost op: 25-09-2016, 20:16 »
Hallo

Ik ben Rene. Ik woon in zuid Holland.
Ik heb diverse motoren gereden: transalp, BMW k1100lt, V-strom 650 en sinds kort een BMW 1200 GS.
Ik gebruik de motor veel voor woon-werk, maar daarnaast vind ik het ook (steeds leuker) om off road te rijden.
Dat kan in Zuid Holland nauwelijks. Dan ga ik naar Gelderland en rij daar rond met m'n broer.
Heb nog de wens een keer richting Azië te gaan

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1572 Gepost op: 02-10-2016, 15:53 »
Hallo allemaal!


Ik ben Michiel en sinds een jaar in het bezit van een NX650, met een XR600/XL600 voorkant geplaatst door een van de vorige eigenaren.
Ik heb het afgelopen jaar drie offroad ritten gedaan, waaronder twee bij Allroad Brabant. Zeker een aanrader.


Ik hoop het komende jaar wat meer ritten te doen en vandaar ook mijn aanmelding ;)
Ook ben ik nog zoekende naar goede adressen voor cross/enduro kleding, aangezien ik nu nog in een 'weg' pak rij.


 :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2527
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1573 Gepost op: 02-10-2016, 18:29 »
Hey michiel.
Welkom hier.
Fijn forum , dat zul je wel merken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #1574 Gepost op: 19-11-2016, 10:06 »
Hallo Maniacs,
Ik ben Mario en kom uit Nieuwegein (utrecht)

Ik heb sinds kort een Honda xr600 gekocht en dacht, laat ik mij hier eens voorstellen.

Het lijkt me leuk om mensen hier in de buurt te leren kennen om leuke ritjes mee te maken.
Je mag me uiteraard een pb sturen als je dat ook gezellig lijkt.

Ben nog een beginner kwa all/offroad terrein.

Naast mijn xr600 heb ik ook nog een gsxr 1000.

Mvg. Mario