Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Het grote voorstel topic  (gelezen 314504 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #810 Gepost op: 04-10-2008, 19:06 »
Hallo allemaal,

Ik ben Jonne Rijsdijk hence mijn bijnaam Rijsdijk... Ben niet heel creatief met taal, sorrie. Ik kwam een van jullie forumleden bij mij in de winkel tegen en hielp hem met wat spulletjes voor z'n trip door Libië. Vond dat ik me moest aanmelden. Heb zelf een tijdje in Zuid Afrika gewoond en gestudeerd (Nature conservation) midden in de Gardenroute, Wilderness. Daar voor een project een Honda XL 125s gekocht omdat een 4x4 te duur was en de weg naar het projectgebied nagenoeg onbegaanbaar. Sindsdien vlinders in de buik bij alles wat noppen heeft  ;). Een en 't ander door zuidelijk Afrika getourd (Namibië, Botswana, Zimbabwe, Swaziland, Mozambique en SA). Woon nu weer even in NL maar ga zeker terug en liefst weer op de motor. Ben nog opzoek naar een goed on/off road werkpaard en zit nog in de orientatiefase. Alle tips zijn welkom overigens maar daar zijn vast andere threads voor...

Groet, Rijsdijk!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #811 Gepost op: 04-10-2008, 19:14 »
Citaat
Ben niet heel creatief met taal

Maak je er "reisbike" van  ::) D'r staan hier regelmatig mooie exemplaren te koop.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #812 Gepost op: 04-11-2008, 09:58 »
Goedemorgen!

Via iemand van het Motor-Forum kwam ik hier terecht, en ik hoop dat ik hier 'al' mag posten.
Zal mij even voorstellen.

Faithy, ook wel Gaby, 23 jarige studente uit Nijmegen. Studeer daar Informatiekunde en zit in het eerste jaar aldaar. Bevalt goed, al is het studentenleven natuurlijk leuker dan de tentamens.

Ik rijd nu 2 jaar motor en rijd nu al op mijn derde motor  :-X

Ben begonnen op een Yamaha Diversion 600, overgestapt naar een GSX600F, wat écht niets voor mij bleek, en ben nu terug bij de Diversion, maar dan de 900CC variant met en goede set koffers, wat me erg goed bevalt, dát wel :Y Zijn er dit jaar mee naar de Dolomieten gereden en 't beestje heeft zich erg goed gehouden.

Maar wat ik nou hier doe? Met mijn Div?
Het idee is ontsproten om na mijn studie, dus over een jaar of vier, een wereldreis te gaan maken, per motor, samen met mijn vriend, die gelukkig óók motor rijdt. Hiervoor wil ik tezijnertijd overstappen op een all-road motor, vandaar dat ik mij hier maar aanmeldt, als dat mág tenminste. Het kan namelijk nog even duren voordat het zover is, dat we een all-road kopen, maargoed, je moet ergens beginnen, en dit leek me een geschikte plek om informatie in te winnen over het all-road-rijden, de verschillende mogelijkheden en vast tonnen ervaring en tips. Ook wil ik (samen met vriendlief) allroadcursus(sen) gaan volgen, dus wie weet vind ik hier ook wat informatie daarover :)

Nou ja, hoi!  8)


op mijn eigen motor   8)

op die van een ander  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #813 Gepost op: 04-11-2008, 13:20 »
Het idee is ontsproten om na mijn studie, dus over een jaar of vier, een wereldreis te gaan maken, per motor, samen met mijn vriend, die gelukkig óók motor rijdt. Hiervoor wil ik tezijnertijd overstappen op een all-road motor, vandaar dat ik mij hier maar aanmeldt, als dat mág tenminste. Het kan namelijk nog even duren voordat het zover is, dat we een all-road kopen, maargoed, je moet ergens beginnen, en dit leek me een geschikte plek om informatie in te winnen over het all-road-rijden, de verschillende mogelijkheden en vast tonnen ervaring en tips. Ook wil ik (samen met vriendlief) allroadcursus(sen) gaan volgen, dus wie weet vind ik hier ook wat informatie daarover :)

Hoi Faithy,

Voor het Allroad gedeelte kan je nergens beter zitten dan op dit forum! WELKOM
Voor het Wereldreis deel zou je ook eens moeten kijken op: http://www.travelmaniacs.nl/
Rob.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #814 Gepost op: 04-11-2008, 13:28 »
Dank !  8)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #815 Gepost op: 04-11-2008, 14:03 »
Hoi Faithy,

Ik had je op deze site gewezen. Hier vind je vast de info die je zoekt.
Je zoekt een allroad, nou lees het topic de ideale allroad eens en misschien kan je dan een keuze maken  ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #816 Gepost op: 04-11-2008, 20:06 »
Ik zal mee ook eens voorstellen.

Mijn naam is Erik, 36 jaar en sinds 1993 actief motorrijder. In deze tijd aardig wat motoren in m'n bezit gehad. Tot 2006 zijn dit allemaal wegmotoren geweest o.a 4 fazers. Ik ben ook zeer actief geweest bij de fazerclub (ritten uitzetten en lid van het bestuur). Begin 2007 heb ik een xt660x gekocht. Hier ben ik veelvuldig mee op de kartbaan geweest maar daar was ie toch echt niet voor gemaakt (te zwaar en kwalitatief viel ie daar door de mand, vooral koppeling had te lijden van het sliden). Nadat ik dit jaar ook nog met de xt660x  5500 km in 1 week door de franse alpen heb gespeeld was het voor mij wel duidelijk. De xt660x gaat eruit en er komt een allroad voor in de plaats temeer omdat ik met de X  erg veel onverhard heb gereden. Het supermotard rijden vind ik nog steeds wel erg leuk maar aangezien ik 20000 km per jaar rijd wil ik een motor die wat comfortabeler is.

Oh ja m'n Nick heb ik te danken aan iemand van de fazerclub en deze gebruik ik op een aantal fora         

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #817 Gepost op: 14-11-2008, 18:50 »
Hee! biking! ook hier!

Juist dus. Tja, voor mij is dat all-road rijden ook nieuw, maar sinds ik twee maanden geleden ben overgestap op een XT660Z Tenere (de nieuwe) pak ik regelmatig een onverhard paadje. Heb zo een heel wegennetwerk ontdekt rondom m'n woonplaats dat ik nog niet eerder had benut :). Ik woon in het oooooosten des lands en er zijn hier nog zat onverharde wegen en paden om je op uit te leven.

Ben 39 jaren en rijdt al bijna 20 jaar motor. Doe ook al die tijd al m'n woon-werk verkeer op de motor, het hele jaar door: zo'n 20.000 km per jaar. Verre reizen, zoals blijkbaar menigeen hier op het forum onderneemt, zijn een zeldzaamheid, maar blijven een stille wens. Ben nooit verder gekomen dan een keertje twee weken Pyreneeen (on-road) en jaarlijks weekendje over de grens.

Scheelt wel dat ik het 'avontuur' nu dichter bij huis kan zoeken...

Heb naast de Tenere nog een 1-cilinder in de schuur: een Yamaha MT-03. Dat komt doordat ik na 1 1/2 jaar besloot om m'n nieuw aangeschafte twee-cilinder (een R1200S) in te ruilen op ... twee één-cilinders. Menigeen heeft me voor gek verklaard voor deze 'stap terug', maar ik had de conclusie getrokken dat Nederland te klein/vol/druk is geworden voor 120pk in een motor die vooral boven de 120km/u tot zijn recht komt.
Ik reed toch al met name de kleine, stille, boerenlandweggetjes en daar is een 1-pitter gewoon beter gereedschap voor.... en nog veel leuker ook!

Afijn; ik lees al een week of wat mee met dit forum en vind ut heel informatief. Nu dus maar aangemeld in de veronderstelling dat ik wellicht nog een zinnige bijdrage kan leveren (wie weet).

Groetsels HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #818 Gepost op: 15-11-2008, 19:36 »
Welkom op dit forum HJ,

Woon zelf sind 2 maanden ook in het oosten en er valt nog veel voor me te ontdekken.
Toch maar eens kijken of hier een ritje valt te organiseren.

grz,
Peter
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #819 Gepost op: 16-11-2008, 07:34 »
KTM LC4 met echte noppen!?

.... als ik jou nou wat weggetjes laat zien, laat jij mij dan zien hoe je er zo hard mogelijk doorheen komt?

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #820 Gepost op: 26-11-2008, 11:19 »
Hoi allroadmaniacs ...

ik ben Rob, een 47 jarige vader van 2 dochters en werkzaam in de IT en woon in Spijkenisse, letterlijk onder de rook van Rotterdam.

afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe aanwinst opgehaald:


het is een R1100GS uit 94 met ABS.

Verder rij ik ook nog een Sv1000S:




Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #821 Gepost op: 26-11-2008, 12:34 »
Welkom op het forum. Mooie fietsen! Er zijn er hier meer met een GS dus als je vragen hebt kan je hier goed terecht

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #822 Gepost op: 04-12-2008, 19:42 »
Hi,

Ik ben Vincenzo woon in Weert Limburg,ik heb een Honda Africa Twin met nopjes.

Off road rijden is te gek al is het niet altijd makkelijk met de Twin.

Maar aldoende en met vallen en opstaan leert men.

Kijk er naar uit om een keertje op pad te gaan.

Groeten

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #823 Gepost op: 07-12-2008, 20:10 »
Omdat TravelmaniacsGert  in het verkoop topic vroeg waarom fazertje, stel ik me ook maar voor  :D


Ik ben in 1984 begonnen op een Yamaha 175  DTR off road.
Nog in de tijd dat je met een L plaatje in het dorp mocht rijden.
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Het grote voorstel topic
« Reactie #824 Gepost op: 07-12-2008, 20:46 »

gelukkig heb je niet zoveel woorden nodig.....

Groet Brommer