Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: (Gevraagd: Suzuki DR350) Gevonden Suzuki DR-Z400S  (gelezen 4698 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #15 Gepost op: 29-07-2008, 13:45 »
Wat een extreem nette fiets, J-P :-X

Die wordt verwend, of niet ;)

Nou, de eerste eigenaar is er heel goed voor geweest. De motor was oorspronkelijk bedoeld voor de politie, die hadden er 11 besteld maar 10 afgenomen. Mijn DR werd door de monteur van de suzuki dealer overgenomen en die heeft dat ding gepamperd, de hele onderhoudsgeschiedenis was bekend. Ik kocht ´m met 40K op de teller en m´n dealer kon het niet geloven, zo goed als die motor eruit zag. En nu ziet ie er nog steeds goed uit voor een motor die bedoeld is voor offroad. heb er net de OER mee gereden en ik vind het echt een wereldfiets. Die verkoop ik niet. Sterker nog, heb al een paar naven klaarliggen voor Haan, komen 17`velgjes op  ;)
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #16 Gepost op: 29-07-2008, 13:55 »
Citaat
voor mijn gevoel lichter dan mijn adventure 640.

Istie ook  ;)
640Adv = 158 kg droog (dus ook nog zonder die 25 ltr bezine :P)
DR650 = 147 kg droog

Ik zou zeggen, als comfortabel op de weg rijden, met regelmatig snelheden vanaf de 100, belangrijk is, zou ik toch voor een 650 (DR/XT/TT, etc) gaan (is toch al 28kg lichter dan de GS).
Maar ga je echt alleen maar op kleine weggetjes binnendoor reizen en zoek je toch wat meer offroad op dan "een zandpaadje" zou ik lekker voor de DRZ400 of DR350 gaan... (die 15 kg minder dan de 650 merk je echt wel in zwaarder terrein)

Ik heb ook een DRZ400s en ben daar al eens mee naar Zuid-Frankrijk gereisd, wel via B wegen en daar een weekje offroad gespeeld in de Alpen. Ging op zich prima, in de Alpen spelen was fantastisch (was de eerste lange trip met de DRZ sinds de 650Dakar en de XT600) de heenweg met volle bepakking was ook prima, maar op de terugweg begon ik het toch wel zat te worden dat ik niet ff door naar huis "kon blazen".
Dit jaar ben ik met de DRZ naar Portugal geweest, met de bus+aanhanger naar de portugese/spaanse grens, daar de bepakking erop gegooid en een week lang veel offroad dwars door Portugal naar de kust gereden. Helemaal geweldig, daar waar de zwaardere brommers toch wel wat zweet moesten laten, pruttelde ik overal overheen en doorheen. Toen moesten we weer in 1 dag terug naar de bus.. 750 km binnendoor over grotere en kleinere asfaltweggetjes, daar is het ook fantastisch spelen met zo'n DRZtje, is ook op het asfalt echt een gooi en smijtding, een paar enkele stukjes waar de rest dan wel comfortabel 100+ kan rijden en ikke niet vond ik niet onoverkomelijk en iedereen kreeg na 500 km toch wel ernstige zadelpijn, maar misschien ikke toch het ergste :-X

Na 5 jaar offroadrijden en het nog steeds ontbreken van een auto (dus wel veel snelweg en de wens om 120 te kunnen rijden) ben ik overigens ook weer gezwicht voor een 650Xchallenge (144kg), maar twijfel nog steeds om mijn DRZtje weg te doen... Is voor alles behalve het noodzakelijke verkeer gewoon zo'n geweldige motor, maar goed.... ::) (ik heb nu zelfs 2 DRZtjes, een E en een S, maar 1 ervan moet nu toch echt uit)

Voor foto's van mijn reisjes met de DRZ kan je op roos.smugmug.com kijken..

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #17 Gepost op: 29-07-2008, 17:13 »
Snelweg is sowies KMP, dus daar moet je gewoon niet komen. Zo weer een dilemma opgelost 8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 110
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #18 Gepost op: 29-07-2008, 17:18 »
Maar ga je echt alleen maar op kleine weggetjes binnendoor reizen en zoek je toch wat meer offroad op dan "een zandpaadje" zou ik lekker voor de DRZ400 of DR350 gaan... (die 15 kg minder dan de 650 merk je echt wel in zwaarder terrein)

Helemaal met Roos. Als ik weer mag overstappen van de DR650 van J-P op mijn DRZ400 (en voorheen mijn DR350SE), vind ik die laatste toch echt stukken fijner rijden, vooral waar het moeilijker wordt. Is natuurlijk deels persoonlijk, maar ook objectief gezien is er dus in elk geval een aardig gewichtsverschil. 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Gevraagd: Suzuki DR350
« Reactie #19 Gepost op: 29-07-2008, 19:12 »
Moet je wel erbij zeggen dat de mijne getweaked is he, met vlakschuifcarb is ie een stuk direkter en levendiger.
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Gevonden Suzuki DR-Z400S
« Reactie #20 Gepost op: 31-07-2008, 09:39 »
Dank voor alle input.

'k Zou eigenlijk gisteren al laten weten wat de bezichtiging heeft opgeleverd, maar ik had te veel lol op de brommer.
Het is dus die DR-Z400S geworden.  :)

Super ding!
Is nog nieuw (3400 km's en helemaal standaard) en heeft echt nog geen zand gezien, staat op de standaard Trail Wings, dus de terug weg van het aankoop adres was zeer plezierig sturen over dijk- en binnendoorwegen (ook een stuk snelweg was prima te doen).

Tamara (mijn meissie) is er nog blijer mee dan ik, want nu kan ze voor haar gevoel pas lekker sturen (en ik heb 't gemerkt toen ik achter haar reed  ;) ).

Blijkt maar weer; motorrijden is vooral een gevoelskwestie.
met name de bibs heeft geleden, maar daar verzinnen we wel iets op  :-X

Nog wat aanpassinkjes doen voor het off-road werk en dan zien jullie ons wellicht nog wel op de paden.
...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: (Gevraagd: Suzuki DR350) Gevonden Suzuki DR-Z400S
« Reactie #21 Gepost op: 31-07-2008, 09:48 »
gefeliciteerd Tamara ....... super ding zo'n DRZ
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: (Gevraagd: Suzuki DR350) Gevonden Suzuki DR-Z400S
« Reactie #22 Gepost op: 31-07-2008, 09:50 »
Goeie keus: ga je veel plezier van hebben!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 110
Re: (Gevraagd: Suzuki DR350) Gevonden Suzuki DR-Z400S
« Reactie #23 Gepost op: 31-07-2008, 10:41 »
Ha tof, gefeliciteerd!

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: (Gevraagd: Suzuki DR350) Gevonden Suzuki DR-Z400S
« Reactie #24 Gepost op: 31-07-2008, 11:09 »
Heel veel pret met je DRZ!
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: (Gevraagd: Suzuki DR350) Gevonden Suzuki DR-Z400S
« Reactie #25 Gepost op: 31-07-2008, 12:03 »
Goeie keuze!!
Heeeeel veeeel plezier ermee.