Algemeen > GPS / Navigatie

Garmin montana problemen met geheugen/software/usb verbinding

(1/5) > >>

patrick_vh:
hallo mijn montana (600)

vertoont volgende klachten: Ik kan geen routes erop kopieren of verwijderen middels de windows verkenner. (op de garmin zelf) Hij gooit m soms uit de usb modus.
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
nieuwe usb drivers op mijn pc
software update (ging niet)
garmin hard reset dmv combinatie scherm indrukken en inschakelen
wie weet raad

Max Kool:
Wat gebeurt er als je het overzetten van routes in Basecamp probeert?

didado:
Vervelend maar je kan de bestanden toch ook gewoon op een SD kaartje zetten?

Kibbe:

--- Citaat van: Max Kool op 07-03-2019, 23:08 ---Wat gebeurt er als je het overzetten van routes in Basecamp probeert?

--- Einde van citaat ---

Volgens mij werkt het ook alleen maar via basecamp.

En anders ff bellen met de leverancier van het ding.

didado:
Ik heb geen Montana 600 en weet dus niet of het verschilt van de Montana 680 die ik wel heb.

In het geval van de 680 kan ik gewoon tracks en kaarten etc op een SD kaartje zetten. Daar heb je geen Basecamp voor nodig maar dat kan wel.

Kortom, ik heb een 16GB kaartje (max is 32GB meen ik) met de naam GM

Op dat kaartje maak je een directory of map aan met de naam GPX. Als je daar op de computer je tracks en dergelijken in sleept en deze in de Montana plaatst kan je die gewoon openen op de Montana.

Ik kan ook vanuit Basecamp bestanden op dat kaartje krijgen. Basecamp ziet het SD kaartje met de naam GM als device. Als ik dus een track kies kan ik kiezen voor Send to device en zet hij deze in die GPX map.

Mijn OSM kaarten staan gewoon los op dat SD kaartje.

Ik heb net nog even geprobeerd en het werkt... maar dan wel op de 680.
Post Merge: 08-03-2019, 17:36
--- Citaat van: patrick_vh op 07-03-2019, 20:12 ---wie weet raad

--- Einde van citaat ---


Opeens bedenk ik me iets wat je wellicht niet geprobeerd hebt...een andere usb kabel. Serieus, de ene usb kabel is de andere niet. probeer er een paar.

Ik heb recent een video gemaakt voor Bright over USB-C kabels want die verschillen enorm maar mijn ervaring met de oudere USB kabels is ook heel wisselend.

Ik heb in het verleden ook problemen gehad met het mounten van mijn Garmin en een TomTom. Een andere kabel deed wonderen. Was ik helemaal vergeten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie