Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: scrambler  (gelezen 2912 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
scrambler
« Gepost op: 10-01-2012, 15:46 »
zijn er onder jullie ook die met een niet alledaagse motor zandpaden nemen en off-road rijden?


ik denk daarbij aan een harley sportster http://youtu.be/3nlq561aT08


of een triumph scrambler http://youtu.be/unaRkye1OBk


Offline member

  • Zet maar gauw je helm weer op!
  • *****
  • Berichten: 706
Re: scrambler
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2012, 15:57 »
Met een beetje lef (en noppenbanden) kun je met bijna elke motor offroaden. Zelf rij ik een 750 Super Ténéré, en dat gaat echt uitstekelbaars, en heb er zelfs aan gedacht de SRX van mijn vrouw van noppenbanden te voorzien. Maar ja, dan moeten de clipons ook wijken voor een echt stuur, moet er een betere voorvork in, groter voorwiel, ach dan blijf je bezig...
 
Dat doen we dus niet.
Maar een ouwe guzzi v50 nato zie ik nog wel een keer zitten om mee te knallen.
En dan het liefst met een heel kluppie van die dingen en dan met veel gevoel voor dramatiek België binnenvallen en bezetten.
As je maar niet falt!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: scrambler
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2012, 16:26 »
Een beetje lef heb ik wel. En aangezien ik het na verkoop van mijn enduro's niet kan laten om zo nu en dan de weg af te gaan, heb ik mijn 24 jaar oude, nog steeds trouw in mijn garage staande H-D Sportster voorzien van een setje Dunlop K460's.
Aangezien ik de motor zoveel mogelijk origineel wil houden is de keuze voor een 16 inch achterwiel beperkt. Voor zover ik weet heeft alleen de Honda NX250 een 16 inch wiel.


Een V50 lijkt mij ook uitermate geschikt.


Maar goed, mijn bericht was eigenlijk een verkapte oproep. Zijn er dus gelijkgestemden in West-Brabant die zin hebben om samen te rijden?




Offline member

  • *****
  • Berichten: 535
Re: scrambler
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2012, 20:37 »
Ik wil met mijn pekelfiets nog weleens ritten uitzetten. Dan mis ik wel veerweg en laatst had ik wat probleempjes met de elektriek nadat ik een beetje hard door een diepe plas was gegaan.


Of een V50 geschikt is ... je komt een eind  :o


Maar met wat extra veerweg kom je veeeel verder  :D

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: scrambler
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2012, 20:50 »
Voor defensie op een V50 gereden.........leuk apparaat...als ie het deed.

Op zich kan je overal lol op hebben als je maar reeel bent over wat ie aankan denk ik zo.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: scrambler
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2012, 11:54 »
Mijn 1200 Sportster wordt (ook) niet gespaard naast de weg. Toen Harley-Davidson in 1955 de Sportster Scrambler CH maakte kwam dat mede door het rijden van Willie G door het grasland.





Live By It!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: scrambler
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2012, 12:34 »
Ik heb een keer een CBR1000F het kanaal ingereden en een Honda Shadow 1100 een sloot in...

Geldt dat ook?  ;D
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 2
Re: scrambler
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2012, 12:49 »
Als je gericht die sloot in en uit reed wel ja. Maar met een CBR en een Shadow lijkt me dat sterk. Of ligt er een andere oorzaak aan ten grondslag?  ;D
Live By It!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: scrambler
« Reactie #8 Gepost op: 12-01-2012, 23:20 »
Voor defensie op een V50 gereden.........leuk apparaat...als ie het deed.


Deed zelf het onderhoudt, maw de mijne liep altijd. En je kwam er best ver mee. Ook wel eens keihard er af gegooid op de tank baan  :confused:

Gerrit :)