Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Diverse vragen over nieuwe motor  (gelezen 1798 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #15 Gepost op: 05-05-2021, 19:31 »
Als het even mee zit heb ik morgen aan het einde van de dag eindelijk mijn husky. Had ik vooruitlopend daarop alvast een paar vragen
  • Om vooralsnog onbekende redenen is het blok geknepen (officieel op kenteken). Deze wil ik natuurlijk meteen terug laten zetten naar origineel (op kenteken). Gaat dit doorgaans met mappings of nog old fashion met een plaatje bij de luchtinlaat? En in het geval van een mapping, is standaard dealer mapping aan te raden of zijn er betere. [/l][/l]
Waarschijnlijk begrenst voor een beginners rijbewijs, was 25 Kw nu 35 Kw


Ik heb kinderen die ook graag motor wilde rijden, dus ik heb al die poppenkast meegemaakt.............[/list]
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #16 Gepost op: 05-05-2021, 22:14 »
Hoe lager het vermogen hoe minder BPM de importeur betaald.... Heb ooit een nieuwe Husaberg 400 gekocht met 7kw. Brouwer truukje.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #17 Gepost op: 06-05-2021, 19:30 »

Wellicht een open deur. Maar hoort dit zo?[/size]http://www.maniacsmedia.nl/chevreto/image/img-20210506-161506.jKDB4
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1852
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #18 Gepost op: 06-05-2021, 20:03 »
Er hoort inderdaad een rubber dopje op het ontluchtings nippeltje te zitten.
KTM 690 Enduro '16, (KTM 690 Enduro '14 RIP) KTM 690 SMC '09, Maico 500 '87, 2 x BMW R90/s '74, BMW R75/6 '75   en nog heel veel half afgebouwde projecten.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #19 Gepost op: 06-05-2021, 20:09 »
Er hoort inderdaad een rubber dopje op het ontluchtings nippeltje te zitten.
Oei, net op tijd! Nooit rijden zonder dat dopje  ;D


Die connector daar is idd wel vreemd, maar is wel een echte KTM connector (dwz, KTM gebruikt ze ook op andere plaatsen).
Maar google weet soms nog meer dan de mensen hier (echt waar ..): je hebt niet gezegd welk type motor het precies is (husky is wat ruim benoemd zeg maar), maar dat moet te vinden zijn (spare part finders of gewoon wat foto's googlenen)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #20 Gepost op: 06-05-2021, 20:11 »
Check, maar die hangt er zo onbeschermd, open en bloot bij?

Post Merge: 06-05-2021, 20:15

Oh sorry. Ja ik was vandaag toch gaan kijken voor die husky (daar ging het topic over). Betreft een. FE350
Motor zou in top staat zijn en zowat als nieuw. Ook alleen me op de weg gereden.


En toen ik hem zag zat hij toch van voor tot achter, van onder tot boven onder de krassen. Ontstekingsdeksel was zelfs helemaal gepolijst om de krassen er uit te krijgen .
In de advertentie stond dat de motor wat krassen had.


In werkelijkheid werd toegegeven dat de motor flink gevallen was in Spanje op een rotsachtig terrein (zelf t frame was nog deels met de hand bijgespoten en deels roestig.)


Ik heb de motor laten staan natuurlijk.
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #21 Gepost op: 11-05-2021, 11:18 »
Jammer!

Husaberg had die connector daar ook onbeschermd hangen. Gebeurt niets mee, écht niet!

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #22 Gepost op: 11-05-2021, 12:06 »
In werkelijkheid werd toegegeven dat de motor flink gevallen was in Spanje op een rotsachtig terrein (zelf t frame was nog deels met de hand bijgespoten en deels roestig.)

Ik heb de motor laten staan natuurlijk.
Hoeft allemaal niet zo erg te zijn (deze motoren zijn gemaakt om mee te kunnen vallen en van krassen gaat ie niet minder rijden  8) ). Maar als er vaag over gedaan wordt en ze proberen het te verhullen zou ik er ook geen goed gevoel meer bij hebben.


Op naar de volgende dan maar

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #23 Gepost op: 11-05-2021, 13:26 »
Als een frame deels is bijgespoten en deels roest.
Hoeft het voor mij ook niet.
Of je doet het netjes of niet.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #24 Gepost op: 11-05-2021, 13:42 »
Ik ben wel gewend dat mensen hun koopwaar wat mooier voorstellen dan het daadwerkelijk is. Zeker in het westen van ons land. Maar er zijn grenzen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 118
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #26 Gepost op: 14-05-2021, 10:21 »


Jammer!

Husaberg had die connector daar ook onbeschermd hangen. Gebeurt niets mee, écht niet!
Dank je, duidelijk. Vond het er alleen zo raar/kwetsbaar uit zien op het oog. Vooral met het water waar je door rijdt etc.
Ik ben wel gewend dat mensen hun koopwaar wat mooier voorstellen dan het daadwerkelijk is. Zeker in het westen van ons land. Maar er zijn grenzen!
Ja precies. Had m ook al meegegeven dat als ik dit geweten had, ik niet eens was komen kijken.
De motor is trouwens van internet gehaald en niet verkocht (althans niet overgeschgreven)..... zegt ook wel wat.

Hoeft allemaal niet zo erg te zijn (deze motoren zijn gemaakt om mee te kunnen vallen en van krassen gaat ie niet minder rijden  8) ). Maar als er vaag over gedaan wordt en ze proberen het te verhullen zou ik er ook geen goed gevoel meer bij hebben.
Hij verdedigde zich dat hij had vermeld dat er wat krasjes te zien waren. Ik zei nog: Voor een motor van 2.9 jaar oud verwacht je bij zo'n opmerking wat reguliere gebruikerssporen en geen fiets die in een ravijn gevallen is.
Ik snap dat de motor bedoeld is om mee te vallen maar dan mag de prijs er ook naar zijn. Een motor vol krassen en een half overgespoten frame door alle schade met gepolijste deksel en een hoop vervangen onderdelen na de crash en dan nog steeds 8k vragen voor zo'n motor.... beetje too much.


Er wordt gelukkig genoeg aangeboden dus ik zoek rustig verder. Nu ook maar binnen een wat ruimer zoekkader (merkte dat de vorige toch iets te specifiek was).
Husky FE350. BMW 1200 GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11345
Re: Diverse vragen over nieuwe motor
« Reactie #27 Gepost op: 14-05-2021, 13:58 »
Ik zou toch eens heel serieus gaan proefrijden op een Beta als ik jou was!

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk