Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: iemand up voor Tunesie?  (gelezen 4273 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
iemand up voor Tunesie?
« Gepost op: 07-01-2010, 12:52 »
Hoi all,
 
Ik wil +- maart vertrekken met de auto en aanhanger naar Genoa, daar de boot pakken. dan 2 weekjes offroad en duinen pakken in tunesie. type rit kijk wel hoe ver ik kom, geen gids, brandstof is de grens.
Heb mogelijk nog een plekkie over op de aanhanger en de duinen stukjes zijn ook wel prettig met zijn 2'en! Doel, lekker reizen alles mag niets moet.
 
Ik rij met een LC8rally replica, wil er geen rally rijden van maken, maar wel gaan waar een normale GS zeker niet komt.
 
Wie voelt er wel wat voor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #1 Gepost op: 07-01-2010, 14:14 »
We gaan rond die tijd al met Travelmaniacs naar Tunesie.

Zie je op de boot  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #2 Gepost op: 07-01-2010, 16:37 »
Ow? Ik dacht dat die alleen in Oktober ging met een tour daar?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #3 Gepost op: 07-01-2010, 16:55 »
Hoi!
Ik heb daar afgelopen zomer rondgecrosd met een jeep (toeristisch) en mede daardoor is het allroad gevoel gaan kriebelen...
Ben nu bezig mijn eerste schreden te zetten, dus voor mij nu nog wat te vroeg anders zou ik zeker meegaan!
Veel plezier daar!!! ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #4 Gepost op: 07-01-2010, 18:39 »
We gaan rond die tijd al met Travelmaniacs naar Tunesie.

Zie je op de boot  :)
ik ook :-X :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #5 Gepost op: 07-01-2010, 21:33 »
Oh Steven, het wordt voor mij snel een motor zoeken dan  ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #6 Gepost op: 08-01-2010, 12:16 »
Steven heeft er nog een te koop toch?  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 480
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2010, 10:18 »

Misschien kan je hem vragen of hij de WR250 mee kan nemen op zijn trailer en of je er dan meteen in Tunesie een "proefritje" kan maken...............................

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2010, 15:20 »
Wat heb jij gezopen toen je dit topic aanmaakte?  ;D

We gaan 14 mei richting Tunesië met zijn 3'en!

Enige probleem momenteel is dat ik geen allroad brommer meer heb  ::) dus druk op zoek naar een betrouwbare, bij voorkeur 2 pitter, allroad die niet te zwaar is en waar een beetje bepakking op kan.

Geen flauw idee wat ik moet verwachten van deze reis maar het wordt ongetwijfeld fantastisch. Mijn eerste ervaring met een échte allroad rit, denk ik dan maar! Eindelijk eens leren motorrijden.

Er gaat een BMW R1150GS mee en die 990 zelfbouw van StevenD en ja, ik dan op een Alpie, Dominator, Tenere'tje, KLR'etje of wat dan ook.

Die VF500F brikker die ik nu heb staan wordt lastig daar denk ik haha.

Doe mij maar een mooie KTM maar ja, die portemonnee is vrij dun!

Wellicht tot kijk daar in Tunesië dan maar?????? Zie nou al tegen die 24 uur boot op haha. Ik ben heel wat reizen gewend maar dit slaat alles.
KLR650c AKA trilplaat.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4265
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2010, 17:03 »
Dat was voor de plannen voor tunesie ipv. Schotland waren gemaakt  ;)

Offline member

  • GravelTravel
  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #10 Gepost op: 16-03-2010, 08:51 »
Uhhh, op zoek naar een lichte 2-pitter  :D  Als je die vindt dan wil ik weten wat geworden is  ::)  Voor Tunesie kan je beter een lichte motor meebrengen, tenzij je op het asfalt blijft. De rest is veel, heel veel, zand. Een 1150 of KTM 950, waar heel veel mee kan, is een no-go in Tunesisch zand. Breng dan maar een schep en rijplaten mee  ::)  Doe je zelf een plezier en zoek een lichte motor en neem een rugzakje mee!
 
Groetjes, Eric
 
www.graveltravel.nl

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2010, 08:59 »
Volgens mij heb je van motoren niet veel verstand.

Ik ga alweer op een 950 naar Tunesie .
En er gaan er trouwens 2 op een 950 haha

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2010, 10:44 »
Ik zie ons het zand niet inraken, die KTM is niet zo'n probleem maar die BMW....

Een "lichte" tweepitter.... alles is relatief. Lichte eenpitter is ook fijn maar ja, het moet een allroad worden waar ook KM's mee gemaakt kunnen worden. En bagage kunnen dragen.

Als ik zo het Kyrzygstan topic doorlees op die Africa Twins, al die bepakking... geen echte offroad machines dus. Blijft een moeilijk iets... licht, vermogen en bagage...
KLR650c AKA trilplaat.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2010, 12:34 »
Ik ga alweer op een 950 naar Tunesie .
En er gaan er trouwens 2 op een 950 haha

Ray, jij wilt jezelf toch niet 'normaal' noemen he?!  :D

Ik wil die mannen op de 950 nog wel eens zien in de duinen (en dat gaat misschien nog lukken ook, want ik ben in april  ook in Tunesie, dus laten we even wat afspreken  8)): ik kan mij nog een rallye in Tunesie herinneren met 5 mannen op een LC4. Dat waren toen de zwaarste motoren van het veld. Geen van allen heeft alle etappes uitgereden...

Post Merge: 16-03-2010, 12:35
Uhhh, op zoek naar een lichte 2-pitter  :D  Als je die vindt dan wil ik weten wat geworden is  ::)  Voor Tunesie kan je beter een lichte motor meebrengen, tenzij je op het asfalt blijft. De rest is veel, heel veel, zand. Een 1150 of KTM 950, waar heel veel mee kan, is een no-go in Tunesisch zand. Breng dan maar een schep en rijplaten mee  ::)  Doe je zelf een plezier en zoek een lichte motor en neem een rugzakje mee!
 
Groetjes, Eric
 
www.graveltravel.nl
:stupid:
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • GravelTravel
  • Member
  • *
  • Berichten: 46
Re: iemand up voor Tunesie?
« Reactie #14 Gepost op: 18-03-2010, 12:47 »
Volgens mij heb je van motoren niet veel verstand.

Ik ga alweer op een 950 naar Tunesie .
En er gaan er trouwens 2 op een 950 haha


Nee, ik rij pas een jaar of 30 motor op asfalt en offroad, dus ik denk dat je gelijk hebt. Maar ik echt heel benieuwd welke routes je rijdt omdat ik denk dat niet alles een pretje is met een motor, laat staan zware motor. Laat 'ns weten?
 
Groetjes, Eric