Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Helmen  (gelezen 235846 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Helmen
« Reactie #60 Gepost op: 19-02-2006, 19:21 »
Nog ff over prijzen en kwaliteit: goedgekeurd is veilig. Kwaliteitsverschil zit het met name in het gewicht, de afwerking, de schaal, de pasvorm en binnenvoering. Gewoon kopen wat lekker zit. Ik wilde eerst geen Arai omdat ik die veel te duur vond. Uiteindelijk toch gezwicht omdat-ie het lekkerste zat, maar dat is ook de enige reden. Dat-ie later ook superlicht bleek te zijn en een hoge kwaliteit voering bleek te hebben was mooi meegenomen, maar daar heb ik hem niet op uitgezocht...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Helmen
« Reactie #61 Gepost op: 19-02-2006, 19:39 »
De binnenvoering geeft bij de Arai een veel consistentere 'ferme' tegendruk, terwijl hij toch tamelijk 'leeg' is van binnen.

Verder schijnt die schaal iets beter, door die verschillende lagen, te reageren op puntbelastingen. Dat moeten we natuurlijk allemaal nog maar zien, maar hoop toch dat de rand van een vangrail of stoeprand me bespaard blijft...

Iemand zei 'Als je ooit een Arai op gehad hebt, dan wil je niets anders meer'. Ik sluit me aan bij die stelling; is was direct verkocht. Eventjes slikken bij de kassa en daarna maar niet meer aan denken, denk vooral aan wat je wel niet bespaard hebt! Als je eenmaal op het groene knopje van "Ja" hebt gedrukt kan je toch niet meer terug;-)

Noppy


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Helmen
« Reactie #62 Gepost op: 19-02-2006, 20:30 »
Als je eenmaal op het groene knopje van "Ja" hebt gedrukt kan je toch niet meer terug;-)


Ik zou heel snel de stekker uit de computer kunnen trekken ...... :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Helmen
« Reactie #63 Gepost op: 19-02-2006, 23:36 »
Jammer dat ze bij jou op kantoor 5 dubbel non-stop uitgevoerd zijn. We kunnen beter een Tandem/Stratus non-stop-virus schrijven, die altijd positief reageerd zodra mijn bankrekeningnummer langskomt ;D

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Helmen
« Reactie #64 Gepost op: 20-02-2006, 09:51 »
Ik ben donderdag effe over de motorbeurs gelopen, maar jongens jongens wat bedroevend weinig offroad spul zeg... ik zocht een crosshelm, maar ze hadden alleen van die 60euro dingen die eruitzien alsof et plastic is...

beetje jammer. Ik zoek eigenlijk een HJC CL-X4 int blauw, iemand een idee waar ik die voor een goeie prijs kan halen?? Op internet ist echt lastig om een goeie shop te vinden...
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3417
Re: Helmen
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2006, 12:52 »
Bij PowerMotor in Maarssen zag ik HJC helmen in het rek staan (030-2621311)
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Helmen
« Reactie #66 Gepost op: 20-02-2006, 13:11 »
Cathodion,

kijk eens bij Motowebshop voor de gein.

edit: wat lees ik weer goed vandaag... :-\

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Helmen
« Reactie #67 Gepost op: 20-02-2006, 13:15 »
Die stond er een x-aantal posts terug ook al Max ;)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Helmen
« Reactie #68 Gepost op: 20-02-2006, 14:29 »
bedankt max, die kende ik nog niet!  :D
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Helmen
« Reactie #69 Gepost op: 21-02-2006, 12:25 »
Vanochtend m'n nieuwe helm binnengekregen voor €400,-(fc-moto.de) 8)


Laatst bij een dealer nog moeten aanhoren dat de Arai een "A" product is met minimale winstmarges waardoor er geen korting af kon van de €525,-

Ja, daaaaaag  ;D

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Helmen
« Reactie #70 Gepost op: 21-02-2006, 13:21 »
Da's de mooiste smoes die ik ooit gehoord heb.  ;D  ;D

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Helmen
« Reactie #71 Gepost op: 21-02-2006, 20:21 »
Ik zag nog een leuke nieuwe Arai Tour-X voorbij komen op het Motorforum.

Tour-X maat XL

Misschien intresant voor iemand van hier met een groot hoofd !  :)

Een goed bod schijnt genoeg te zijn !
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) [/color]

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Helmen
« Reactie #72 Gepost op: 27-02-2006, 17:39 »
Ik heb vorige week deze HJC besteld. Komt hoop ik deze week binnen.

Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Helmen
« Reactie #73 Gepost op: 27-02-2006, 18:26 »
Nou, ik heb toch maar mijn bankrekening geplunderd.  :-\
Ik wordt er al 2 nachten wakker van, of ik er wijs aan heb gedaan..... toch wel denk ik, want eenmaal een goeie nieuwe helm op je hoofd, werd het verschil met mijn oude MDS toch wel duidelijk, die kon ik bijna om mijn hoofd draaien, zo uitgelubberd  :-X

Veel uitleg gekregen over wat de verschillen nou zijn. Mijn MDS en de meeste betaalbare helmen zijn van plastic, die kunnen breken bij een goede val. De "onbetaalbare" helmen zijn van oa glasfiber, wat niet zou kunnen breken. Tja en ik begrijp nu ook de grote verschillen met de voering en ventilatie, mijn oude helm had haast geen vetilatie en was qua voering helemaal "gesloten". De helm die ik nu heb gekocht heeft heel veel ventilatie en is heel "open" van binnen. Ik kan niet wachten om dat te testen in Maroc ;) Daarnaast is de hele voering te vervangen en aan te passen.

Het is de FOX V3 Octane gevonden, dat is de donkere versie van deze V3 Blitz:


Our completely redesigned, third generation Pro Pilot takes Fox to the next level in helmet performance. Utilizing advanced materials and a committed weight savings philosophy, the V3 shows Fox's dedication to development. That dedication starts with the use of Kevlar, carbon fiber and fiberglass composite throughout the outer shell and the implementation of a new, advanced, lightweight bag-molded construction. Simply put, the V3 offers superior protection while reducing rider fatigue. Inside, an anatomically shaped EPS foam liner and Coolmax comfort liner make the V3 as comfortable as it is technical. Aggressive ventilation comes from unique dual venting channels and innovative cheek pad vents that pull the air in and blast it back out.

Ik heb 'm met wat korting voor 320 Euro mee mogen nemen (wat een rib uit mijn lijf zeg), daarbij kreeg ik een superdeluxe helmtas en een extra klep (die extra klep snap ik alleen niet helemaal, als je zodanig valt, dat die afbreekt, is de helm zelf toch ook niet super meer?)

Heb ik hier goed aan gedaan denken jullie??
Deze zat dus direct zalig, terwijl de Arai dat absoluut niet deed.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Helmen
« Reactie #74 Gepost op: 27-02-2006, 18:29 »
Roos,

Klinkt als een absolute kopie van het verkoopverhaal van Arai en de prijs ondersteunt die gedachte.

Ik denk dat je wel goed zit, eh staat, eh draagt :-X

Noppy