Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Banden  (gelezen 104094 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7958
Re: Banden
« Reactie #60 Gepost op: 29-01-2014, 23:20 »
Er moet toch minimaal DOT op staan voor op de openbare weg??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Banden
« Reactie #61 Gepost op: 30-01-2014, 06:55 »
Mmm...klinkt inderdaad niet goed; 'niet verzekerd'


ik ben er ook geen voorstander van, ik zou er geen stukken mee over de weg gaan rijden. Maar mocht het misgaan, dan zou ik me niet zomaar neerleggen bij een afwijzing van de verzekering.
Dan moet er echt wel een relatie zijn met de oorzaak van het ongeval. Bijvoorbeeld omdat de band uit elkaar is gevallen door gebruik op de weg en daardoor is er een ongeluk, of het is aannemelijk dat je met een dot band een kortere remweg zou hebben gehad (en daarom geen ongeluk). Dat zie ik niet snel gebeuren. Er zijn veel slechtere banden met goedkeuring voor de weg. Dus dan zou het ongeluk in zo goed als alle gevallen ook gebeurt zijn met een dot band. Daar zal in het ergste geval een rechter zich over moeten buigen. En dan wordt het wel vervelend natuurlijk, maar niet ondoenlijk.


Ik zou niet in die situatie willen geraken (uiteraard niet omdat er dan ook een andere partij is die blijkbaar schade of letsel heeft door mij), maar de verzekering kan ook weer niet simpelweg stellen dat de verzekering niet uitkeerd. daar is echt wel wat tegen in te brengen.
Zelfde geld anders waarschijnlijk ook voor ontbrekende spiegels. Daarmee voldoen je ook niet aan de voertuigeisen. En daar hoor je dan bijna niemand over.


Ja, de kleine lettertjes enzo.. maar de soep wordt toch meestal niet zo heet gegeten.










Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Banden
« Reactie #62 Gepost op: 30-01-2014, 07:59 »
Ik heb wel spiegels  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Banden
« Reactie #63 Gepost op: 30-01-2014, 18:58 »
Verzekeringskwesties kunnen inderdaad lastig worden...maar zoals je zelf al aangeeft of een band nu DOT of niet is heeft weinig met de kwaliteiten van de band te maken. Die S12 is ook lekker op de baan voor een nop hoor, en zal waarschijnlijk goedkoper zijn omdat hij niet door de DOT-formaliteiten heenmoet.


Analogie met uitlaten, een WINGS is even kwalitatief dan een AKRAPOVIC, maar is vele malen goedkoper omdat hij niet over dezelfde 'labels' beschikt. Ik geloof niet CE-gekeurd...


Terug op banden...de S12 siert al vele jaren mijn motoren, maar ik denk dat ik gewoon voor de gemoedsrust toch ook DOT-bandjes ga bestellen...die pirelli scorpion pro lijkt me ideaal...of die michelin enduro
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 568
Re: Banden
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2014, 21:27 »
Waar haal je zo een s12 18 inch
of heeft iemand nog iets staan  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: Banden
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2014, 21:30 »
Ik denk bij een bandenwinkel :)
Er zijn er weinig die geen Michelin verkopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Banden
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2014, 21:55 »
Van de bandenmakers http://www.goodyear.eu/nl_nl/tire-advice/faq/DOT-code.jsp

"De woorden DOT (Departement Of Transportation) moeten niet verplicht op de band staan, dit is enkel nodig als de band naar Amerika uitgevoerd wordt."

Ik heb nog nergens gelezen dat DOT verplicht is ,behalve bij de KNMV ritten.

NHS is dan weer de andere kant van het verhaal, alhoewel dit ook anders geïnterpreteerd kan worden.
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Banden
« Reactie #67 Gepost op: 04-02-2014, 15:10 »
Ik ben opzoek voor de TT naar banden waarmee ik wat meer kilometers zou kunnen doen, meer allroad georienteerd. Iemand tips?

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&Cookie=md_freigabe_db&cart_id=&ranzahl=1&Breite=&Quer=&Felge=0&dsco=1107&m_s=1&Herst=Michelin&S_Z=&typ=D-M67377&msuchen=GO&profil=T%2063&my_mc=YAMAHA_9_TT%20600%20%28%3E%201996%29_4LW_

(relatief niet heel duur, 155 voor een setje)

Doel is oa finland tour, en soortgelijke ritjes.

Is dat dan wat? Of beter een TW301 of tkc of?

Vind toevallig een post van roos op een collegaforum

''Ik heb de T63 onder mijn F650GS gehad. Daar heb ik de allroad tour Finland mee gereden, over het asfalt door zweden/Noorwegen naar huis en vervolgens nog behoorlijke km in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland mee gereden. Op alle gebieden is deze band mij uitstekend bevallen, goede grip in het zand en de blub. Goede grip op het asfalt (kon er perfect mee in de ardennen en eifel door de bochten scheuren) en de band ging zo ruim 9.000km mee.
Het enige nadeel van dee banden is dat ze behoorlijk "zingen" op het asfalt. Overigens 140km/h geen probleem.
 
Daarvoor heb ik altijd op TKC80 gerden, inderdaad perfect op het asfalt, maar offroad toch maar magertjes. Gravel en droog zand pima, maar zodra het nat wordt, heb je in no time slicks, omdat ze slecht leegrijden.
 
Ik ben nu de Pirelli Rallyecross (MT21) aan het uitproberen, omdat deze banden een stuk goedkoper zijn. In het zand en in de blub, tot nu toe geweldig en asfalt ook prima, goede grip, geen zingen en prima met hogere snelheden. Ben er nog niet mee de ardennen in geweest, maar heb daar ook wel vertrouwen in. Ze schijnen alleen wat sneller te slijten, of dat het prijsverschil nietig maakt, moet zich nog uitwijzen.''


Klinkt wel positief dus!
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Banden
« Reactie #68 Gepost op: 04-02-2014, 16:37 »
Heb een setje Michelin T63 op de RR voor en achter >> 130/18 & 90/21
Wat mij betreft een echte "allroadband" maar eigenlijk niet optimaal offroad en idem onroad....


Had de achterband wel wat snel op... (maar dat kan ook aan mij of de RR liggen (of beide  :D ))


Maar zeker een goed compromis vind ik. (en ook niet gek duur!  ;) [size=78%])[/size]

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: Banden
« Reactie #71 Gepost op: 04-02-2014, 17:04 »
en volgens mij wordt deze band WEL weer over de volle breedte gemeten en geadverteerd.... ::)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Banden
« Reactie #72 Gepost op: 04-02-2014, 17:12 »
Ik heb afgelopen weekend deze besteld:



evenals de eerdere aanbieding van hun:
Michelin Bib Mousse voor 99,95 per stuk.


Voor 300 euro een setje banden met mousse!
Nou maar hopen dat ze snel binnen zijn.


Aanbiedingen komen via www.enduro.nl


Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Banden
« Reactie #73 Gepost op: 07-02-2014, 12:46 »

Geen addertje! Al veel (motor/auto) banden gekocht. Ging altijd goed. Snel en gratis thuis!

Al thuis een setje! Van het weekend weer even stoeien.

Heb de velgjes van de week al even netter gemaakt, waren aardig gecorrodeerd maar poetste het er zo vanaf.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
ARM facebook HIER