Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: mijn ideale tent...  (gelezen 8149 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: mijn ideale tent...
« Reactie #15 Gepost op: 18-10-2013, 13:37 »
Zelfs aan die 2,5 minuut durf ik te twijfelen of dat wel zo is...
En dan nog, als ik met stort regen van de motor stap ben ik toch al nat, dus die paar minuten gaan het verschil niet maken....
Wat ik op dat moment wel bijzonder prettig vind is dat ik al mijn natte zooi in mijn voortent achter kan laten (die aan jouw tent van de eerste foto niet zit) en ik mijn binnentent lekker droog kan houden......
Wat ik dan ook lekker vind is dat ik in mijn voortentje een lekkere warme choco klaar kan maken, zonder mijn grondzeil op te moeten smoren...
 
Nee zonder gekheid, daar zijn allemaal meerdere oplossingen voor en ik wil die quick erect tenten niet afkraken.
Maar ik vraag mij af of de minutenwinst van dergelijke tenten de minpunten wel compenseert..
Die tenten hebben doorgaans meer last van overgewicht, zijn niet makkelijk compact in te pakken, die schakelstukken zijn kwetsbaarder en het zijn allemaal koepeltenten (met of zonder voortent) welke ik juist niet zo praktisch vind, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

En zo heb je natuurlijk ook tenten die wel echt 2 x zo veel tijd kosten om op te zetten en sommige kiezen daar juist voor omdat dat de 'bezigheid' van camperen inhoud...

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: mijn ideale tent...
« Reactie #16 Gepost op: 18-10-2013, 13:53 »
Ik heb voor http://www.obelink.nl/images/detailed/60/Coleman_Cobra2_open.jpg
gekozen omdat de pakmaat erg klein en licht is. VOor op de motor is dat wat mij betreft doorslag gevend. Verder is die ook makkelijk op te zetten. Maar dat vind ik eigenlijk minder van belang.

Voor op zomer vakantie heb ik nog een andere grote tent, want dan heb je hele andere eisen aan een tent.
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: mijn ideale tent...
« Reactie #17 Gepost op: 22-10-2013, 20:50 »
Zelfs aan die 2,5 minuut durf ik te twijfelen of dat wel zo is...
En dan nog, als ik met stort regen van de motor stap ben ik toch al nat, dus die paar minuten gaan het verschil niet maken....
Wat ik op dat moment wel bijzonder prettig vind is dat ik al mijn natte zooi in mijn voortent achter kan laten (die aan jouw tent van de eerste foto niet zit) en ik mijn binnentent lekker droog kan houden......
Wat ik dan ook lekker vind is dat ik in mijn voortentje een lekkere warme choco klaar kan maken, zonder mijn grondzeil op te moeten smoren...
 
Nee zonder gekheid, daar zijn allemaal meerdere oplossingen voor en ik wil die quick erect tenten niet afkraken.
Maar ik vraag mij af of de minutenwinst van dergelijke tenten de minpunten wel compenseert..
Die tenten hebben doorgaans meer last van overgewicht, zijn niet makkelijk compact in te pakken, die schakelstukken zijn kwetsbaarder en het zijn allemaal koepeltenten (met of zonder voortent) welke ik juist niet zo praktisch vind, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

En zo heb je natuurlijk ook tenten die wel echt 2 x zo veel tijd kosten om op te zetten en sommige kiezen daar juist voor omdat dat de 'bezigheid' van camperen inhoud...

als ik eraan denk zal ik ooit een filmpje posten...
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: mijn ideale tent...
« Reactie #18 Gepost op: 27-10-2013, 07:40 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: mijn ideale tent...
« Reactie #19 Gepost op: 27-10-2013, 09:59 »
Iemand in bezit, of geweest van,

Therm-a-Rest Veldbed LuxuryLite Ultralite Cot

Aanrader of afrader ?


Beetje of topic, maar tis erg compact.
Of het echt solide is kan ik weinig over vinden.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: mijn ideale tent...
« Reactie #20 Gepost op: 27-10-2013, 11:07 »
Iemand in bezit, of geweest van,

Therm-a-Rest Veldbed LuxuryLite Ultralite Cot

Aanrader of afrader ?


Beetje of topic, maar tis erg compact.
Of het echt solide is kan ik weinig over vinden.

ik heb de lite gehad,een paar zelfs
bedjes zijn goed maar duur en gaan net zo snel stuk als de goedkopere
ik heb er nu een van decathlon voor 1/3 van de prijs en die is net zo goed