Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Welke valbeugel voor TA ''93?  (gelezen 2804 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Welke valbeugel voor TA ''93?
« Gepost op: 05-05-2005, 07:20 »
Goedemorgen allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe/gebruikte valbeugel voor mijn TA. Welk merk/model is aan te raden?

In de loop van de tijd heb ik meerdere verhalen gelezen, maar kan nu niet het juiste meer vinden.
Er blijken goede en minder goede modellen in omloop te zijn. Iemand ervaring hiermee of een verwijzing
naar een van de juiste verhalen?

Ik hoor het!

Groet,

Jerry

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Welke valbeugel voor TA ''93?
« Reactie #1 Gepost op: 08-05-2005, 21:23 »
Ik hen zellf goede ervaringen met de H en Becker type met dat gaasje.
Dat type is nog nooit verbogen of erger na een valpartij.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Welke valbeugel voor TA ''93?
« Reactie #2 Gepost op: 09-05-2005, 09:13 »
Zelf ben ik zeer te spreken over de kwaliteit die Africanqueens.de afleverd.. Ze hebben voor de alp ook een beugel: ZIE HIER

Iets duurder dan de gemiddelde beugelbakker, maar maatvast en pasklaar ;)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Welke valbeugel voor TA ''93?
« Reactie #3 Gepost op: 09-05-2005, 10:53 »
De Hepco en Becker dingen heb ik nog al eens terug moeten buigen na een valpartijtje...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Welke valbeugel voor TA ''93?
« Reactie #4 Gepost op: 09-05-2005, 12:47 »
Ik hen zellf goede ervaringen met de H en Becker type met dat gaasje.
Dat type is nog nooit verbogen of erger na een valpartij.

Harold,

bedankt voor je suggestie. Maar ik heb op de site van http://www.hepco-becker.de/frameset.php gezocht,
maar geen valbeugel voor een TA '93 (600) gevonden.  ???
Heb je wellicht een link naar een site waar deze worden aangeboden/getoond?

Groet,


Jerry

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Welke valbeugel voor TA ''93?
« Reactie #5 Gepost op: 09-05-2005, 12:49 »
Zelf ben ik zeer te spreken over de kwaliteit die Africanqueens.de afleverd.. Ze hebben voor de alp ook een beugel: ZIE HIER

Iets duurder dan de gemiddelde beugelbakker, maar maatvast en pasklaar ;)

Hi Ferd,

Ziet er goed uit, inderdaad wat prijziger. Ben trouwens ook benieuwd welke beugel er op aangepaste Alp zit, waar Roos naar heeft gekeken?
Heb Peter (Quicky) gister een mail gestuurd met deze vraag. Ben benieuwd. Ga dan de knoop maar doorhakken.

Jerry

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Welke valbeugel voor TA ''93?
« Reactie #6 Gepost op: 09-05-2005, 14:58 »
Heb zelf valbeugels van SW-Motech op mijn TA-93 zitten. Op zich hebben ze al 3x goed hun werk gedaan en terug buigen lukte ook tedelijk goed :D Let wel als je ze monteert, dat je vulbusjes bij bevestiging op de voorste framebuis gebruikt. Anders kunnen de beugels erg makkelijk heen en weer schuiven als je je Alp een keertje neer legt. Verward ??? Je zult zelf wel zien wat ik bedoel als de de zaak monteerd. Je kunt trouwens ook je Alp even op zijn andere zij leggen dan zitten de beugels weer in het midden 8)

Alleen wat slecht is, is de lak/verflaag; springt er bij de minste aanraking of verbuiging al af :( . Dat is echt @#$%^&* kwaliteit :-X Bij RVS beugels heb je dit probleem dus niet.

Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Welke valbeugel voor TA ''93?
« Reactie #7 Gepost op: 09-05-2005, 16:01 »
Alleen wat slecht is, is de lak/verflaag; springt er bij de minste aanraking of verbuiging al af :( . Dat is echt @#$%^&* kwaliteit :-X Bij RVS beugels heb je dit probleem dus niet.

Bij de AfricanQueens beugels heb je dat ook niet hoor. Ten eerste hoef je die niet terug te buigen, omdat er niks terug te buigen valt :P(ze hebben dikwandige buis gebruikt, die daardoor veel stijver is), En de coating gaat er alleen af als je hem tegen een betonnen paaltje neerzet met de beugel als steuntje en de motor toch nog even anders wilt gaan staan, en als je over het asfalt schuif, op een andere manier dan dat de bedoeling is op een motor :-X